Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odpala za 5 razem


atrakcyjny_kazimierz

Rekomendowane odpowiedzi

pompowałeś gruszką ? Zapowietrzył się. Jeżeli dalej nie odpala, to musiałeś zbyt słabo je skręcić, albo nawet najmniejszy bród mógł się dostać.

 

Rok temu jak wymieniałem zaworki w innym aucie, to też niby wszystko ok było, ale wtryskiwacz nie chciał działać, to samo było ze starym i tak na okrągło. Wtedy rozebrałem wszystko od nowa, każdą część czyściłem w benzynie, dokładnie przedmuchiwałem i mając 100% pewność że dany element jest czysty, składałem wszystko do kupy. No i wtryskiwacz musi być skręcony z odpowiednią siłą. Podobnie w slocie, musi być odpowiednio skręcony. Wtedy działał już jak trzeba.

 

Ale podejrzewam że to zwykłe zapowietrzenie

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak gruszka twarda. Możliwe, że jest powietrze i pomoże lekkie odkręcenie nakrętki przewodu wysokiego ciśnienia nad wtryskiem. Tak skutecznie odpowietrzał gość na YT. chlapiąc paliwem po całym silniku. Jednak ponownie rozkręcę, przemyję wszystko propanolem i mam nadzieję, że przemówi, bo ładnie, równo pykał poprzednio, tylko to długie zapalanie.

 

Po ponownym przemyciu i dokładnym złożeniu wtrysków odpalił bez problemów, ale chodzi na dwa gary. Te naprawiane nie robią. Dodatkowo zapaliła się kontrolka check injection. Co trzeba zrobić w elektronice, bo powoli tracę nerwy z tym autem ?

Edytowane przez atrakcyjny_kazimierz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie edytuj postów, bo wtedy temat się nie odświeża i nie jest pokazany w nowych postach.

 

Po samej wymianie zaworków nie trzeba nic robić w elektronice. Zachowałeś kolejność miejsc przy ponownym wkładaniu wtryskiwaczy?

 

Czy grzybki w zaworkach wyjmowałeś i czyściłeś ? Czy chodziły luźno ?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałem wypiąć kostki z przewodami, ale nie zamieniłem wtrysków. Czy samo wypięcie spowodowało, że komputer zgłupiał ?

Zaworki są nowe i całość wymyłem w propanolu i oczywiście montując w sterylnych warunkach pokręciłem grzybkami.

Według mojej oceny, to nie mechaniczne powody są problemem, tylko coś pomiędzy cewkami wtrysków z komputerem.

Nikt na różnych forach nie napisał, czy konieczne jest odłączenie na ten czas akumulatora ? Ja tego nie zrobiłem i może stąd te problemy. Czy skasowane błędy Clip Canem przywrócą właściwą pracę silnika ?

 

Już nie będę edytował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany masz zaworki przelewowe we wtryskiwaczach. Nie trzymają ciśnienia, dlatego problemy z odpalaniem silnika i fault injection przy przyśpieszaniu na wyższych obrotach.

 

Pompowałeś gruszką przed odpaleniem ?

Tylko, ze za cisnienie na szynie przed odpalaniem odpowiada zawor w pompie (mechaniczny, nie elektryczny). Zaworki to nie jest panaceum ktore mozna kazdemu serwowac bez sprawdzenia. Robi sie probe przelewowa. W Polsce sprawdzenie wtrysku nie kosztuje przeciez tez majatku. Mialem auta ktore przy nowych wtryskach nie odpalaly i wyrzucaly blad, bo wina byla w pompie.

 

oryginalny delphi w detalu to 299 zl, więc 1200 zl koszt zaworków, do tego zakłady od regeneracji mają ceny hurtowe i sporo taniej więc 1930 zł to mega zdzierstwo. W takiej cenie to wychodzi pełna regeneracja zaworek + końcówka.

 

 

kazimierz, zrób próbę przelewową, bo podejrzewam że będziesz miał do wymiany góra 2 zaworki. Na allegro pojawiła się aukcja z zamiennikami zaworków za 150 zł, więc x2 taniej. http://allegro.pl/zaworek-9308-621c-zamiennik-delphi-i1807080318.html

 

Jeżeli czujesz się na siłach, to wymieniaj. Nie jest to trudne. Na yt jest nawet filmik instruktażowy

Dokladnie 235, chyba ze poszly do gory. W UK sa za £54.

Zamienniki sa loteria, nawet produkty z Firaza nie zawsze sa jakosciowo dobre. Uzywalem zaworkow z Chin i dzialaja...ale dzialaja 50% krocej niz Delphi i mozna je kupic za polowe tego za ile je sprzedaja na Allegro...

 

Delphi wspólny zawór kontroli ruchu 9308-621C

Producent: Quanzhou Xinguang Machinery Co., Ltd.

Nazwa: Delphi wspólny zawór kontroli ruchu 9308-621C

Producent: Quanzhou Xinguang Machinery Co., Ltd.

Opis produktu:

StrengthBest quality.Competitive stanie price.Short time.3-7 zgodnie z days.Quality BOSCH / / Zexel maszyny DENSO. Zaawansowane gwarantuje precyzję i dobre wyniki i durability.Shown dłuższy okres życia w praktycznych zastosowaniach. 1. Zawór 9308-621C dla Delphi jest kopia Delphi Valve.We produkować zgodnie z OEM NO. 2.Our części można świetnie wykorzystuje dla Mazdy, IVECO, ISUZU, TOYOTA, HONDA, VOLVO, FIAT, CUBOTA, Hino, FORD, NISSAN, PEUGE0T, MITSUBIBHI, DOOWON, Aido, Audo, SERT, MERCEDES-BENZ, CASE, CITROEN, CUMMINS, DAIHATSU, CHEVORLET, DEUTZ, LANCIA i tak dalej. 3. Nasza firma specjalizuje się w produkcji wszelkiego rodzaju części wtrysku paliwa przez 20 lat, jak dyszy, tłoka i lufy, elementy, wtryskiwacz, szef wirnika, dysza ołówek, Dostawa, zawór magnetyczny, kit.If naprawy musisz produktów z powyższych typów, muszą Państwo oferować no.or OEM Stamping nie. produktów. Tylko w ten sposób możemy ofertę dla Ciebie jak najszybciej. W celu uzyskania dalszych informacji, prosimy o kontakt z nami w każdej przekazania time.Looking na odpowiedź już wkrótce.

To China

Znalazłem w necie i to jest raczej pełnowartościowy zamiennik za 23-28 $, czyli można go kupić na zagranicznych aukcjach a około 70-80 zł + koszt wysyłki.

Temat warty jest zainteresowania.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

 

Dodano: 08 wrz 2011 - 22:01

"kazimierz, zrób próbę przelewową, bo podejrzewam że będziesz miał do wymiany góra 2 zaworki."

Zrobiłem i masakra. Tylko 3 do wymiany. dziwne,że silnik równo pracował po trudnym odpaleniu.

Auto zrobione typowo na sprzedaż. Jakoś przeżyję i po wymianie zaworków opiszę własne doświadczenia.

 

Do wysylki dolicz koszty transakcji i koszty transportu (najczesciej kurier), wiec jak juz zamawiasz to 8 lub 12 kompletow sie oplaca.

 

Napisz tutaj. [email protected] (Andrzej) To jest sklep ktory Ci tanio sprzeda zaworki Delphi. Jezeli masz zamiar trzymac auto dluzej to sie bardziej oplaca (zanim kupisz zrob probe przelewowa, albo najlepiej oddad wtryski do sprawdzenia)

 

Włożyłem zamienniki i nowy problem. Auto nie ma zamiaru zapalić. Powtórnie włożyłem stare zaworki i to samo. Nie ma zamiaru odpalić. Może trzeba coś zresetować, lub wykonać coś o czym nie wiem. Wszystko jest jak poprzednio i niczego nie pominąłem w montażu. Żadnego z przewodów nie zamieniłem.

Co to może być ?

Jezeli dostal sie brud chocby na jeden wtrysk to nie odpali. moze zapowietrzyles uklad razem z pompa. Dlatego wlasnie wymiana wyglada pieknie, nawet przy drodze pokazuja, ze mozna wymieniac, tylko, ze placz sie zaczyna jak to potem nie odpala.

Edytowane przez Archibald
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Archibald - wszystko fajnie i pięknie piszesz, ale wypadałoby najpierw doczytać temat do końca, a potem brać się za pisanie. Czy ja kazałem wymieniać w ciemno zaworki, bez próby przelewowej ? Wyżej opisane objawy autora, to klasyczny przypadek kulejących zaworków i praktycznie byłem pewien, że próba przelewowa to potwierdzi.

 

 

Druga sprawa, gdyby zawór regulacji wys. ciśnienia byłby walnięty, to auto byłoby słabe i gasło. Za ciśnienie na szynie odpowiadają też zaworki. Jeżeli jest za niskie, to są problemy z odpaleniem, ale gdy już zapali, to pracuje jakby nigdy nic, ewentualnie mogą występować błędy przy większym obciążeniu i takie właśnie identyczne objawy ma autor.

 

Silnik odpala, więc jak może być zapowietrzony układ z pompą ?

 

 

Do autora - no nie wiem co tobie poradzić teraz, ja bez zdejmowania klem odłączałem wtryskiwacze.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

atrakcyjny_kazimierz przewody można wypinać przy podłączonym akumulatorze a nawet przy pracującym silniku. Oczywiście, że wówczas wyskoczy "check injection". Clip raczej nic nie pomoże. Wtryskiwacze są tak delikatne, że nawet samo wyjęcie może je uszkodzić. Miałem u siebie taki przypadek gdy wymieniałem uszczelkę pod wtryskiwaczem. Niby banał, ale po ponownym podłączeniu silnik pracował już na trzech garach. Ten wyjęty padł chociaż nie był rozkręcany. Wgranie clipem od nowa kodu nic nie dało. Prawdopodobnie mój błąd polegał na tym, że odkręcając rurkę wysokiego ciśnienia nie przytrzymałem drugim kluczem samego wtryskiwacza. Być może lekko go skręciło i po ptokach. Pomogła wymiana na drugi po regeneracji z wymienionym zaworkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podejrzewam ANIEWA, że to co piszesz miało miejsce. Wynika z tego, że zaraz ktoś napisze o tym ze spojrzał na wtrysk i się zapchał, skręcił, itp. Panowie !!!!! to jest cześć składowa silnika i cudów nie ma. To musi robić.

Nie mam żadnego doświadczenia z silnikami dci i jestem na tym forum, bo starego dobrego diesla zamieniłem na CR i mam problemy. Francuzi lub nasi fachowcy od sprowadzania aut, zebrali stare wyczyszczone wtryski (różnią się części wewnątrz wtrysków np. barwą zaworków) i na czas sprzedaży spisały się O.K. Po przejechaniu 800 km na dobrym = tym samym zatankowanym paliwem, auto zaczęło nagle zapalać za 5 razem. Po próbie trzy zaworki do wymiany i to zrobiłem.

Pracował bardzo równo i po wymianie zaworków pracuje nierówno, puka i szarpie i nie mogę znaleźć przyczyny.

To jest obecnie, a teraz proszę o informację jak krok po kroku dokonać prawidłowego odpowietrzenia na odcinku szybkozłączka-pompa-szyna-wtryski?

Porady sKarlosMegane (dzięki) uważam za trafione i stawiam na zapowietrzenie całego układu

Edytowane przez atrakcyjny_kazimierz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w poście z 9 wrzesnia piszesz "Po ponownym przemyciu i dokładnym złożeniu wtrysków odpalił bez problemów, ale chodzi na dwa gary. Te naprawiane nie robią." Stąd wniosek, że dwa wtryski są uszkodzone. Gdyby był zapowietrzony to by wcale nie odpalał lub z dużym problemem. Z kolei nie mogą być zapowietrzone tylko dwa wtryskiwacze. Po kilku obrotach pompy paliwo wypchnie powietrze z wtrysków do komory spalania. Na odcinku rampa - wtrysk nie odpowietrza się. Może cewki się uszkodziły lub wtryskiwacze za słabo? za mocno? skręcone. `

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz cewki się uszkodziły lub wtryskiwacze za słabo? za mocno? skręcone. Cewki same się nie mogą uszkodzić, bo niby z jakich powodów? Nie otrzymały większego napiecia, nie zostały uszkodzone mechanicznie, styki po ropie przemyte i wysuszone. Tu raczej nie widzę powodów do obaw. Wtryskiwacze zmontowane do momentu znakowania zółtą farbą na styku części górnej z odkręcaną obudową dolną (to chyba znakowanie fabryczne) Wkręcone w głowicę na dobrych prostych podkładkach a ich ustawienie jest jak wiadomo ustalane przez stalowy docisk i do oporu wkreconą srubę tego docisku.

Zapala nierówno za 1 razem (poprzednio a 5-6), czyli wymienione zaworki pracują poprawnie i nie przelewają.

Jeeli nie ma możliwości odpowietrzenia, to bedę zmuszony odkręcać wszystkie przewody cisnieniowe od pompy przez szynę aż do wtrysków. To że przez pół roku będę czuł zapach ropy w samochodzie jakoś przeżyję, byle tylko chodził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze aniewa, układ mógł być zapowietrzony w momencie, kiedy pierwszy raz złożyłeś wszystko i nie chciał odpalić. Skoro teraz silnik pali za 1 razem, to o jakimkolwiek zapowietrzeniu nie ma co mówić.

 

Wcześniej napisałeś, że pali na 2 gary i jest kontrolka świec, czyli nie działały w ogóle naprawiane wtryski, teraz napisałeś że jednak działają wszystkie, ale silnik telepie i nim rzuca. Więc żeby określić jak jest na prawdę, włącz silnik i odpinaj po kolei wtyczki z wtryskiwaczy i obserwuj przy którym silnik zacznie jeszcze gorzej pracować, a przy którym nie będzie żadnej reakcji.

 

Podejrzewam, że któryś z wtryskiwaczy nie pracuje i 1 gar nie chodzi, na 3 garach silnik odpali, ale będzie telepał tak jak piszesz. Na 2 garach nie ma szans żeby odpalił, a wiem po próbowałem. Sprawdzałem kiedyś jak pracuje silnik bez 2 garów, to efekt był taki, jakby miał zaraz wylecieć z samochodu ; P, kasłał i gasł, także myślę, że w twoim przypadku któryś z wtryskiwaczy musisz jeszcze raz wyjąć i złożyć do kupy. A który to będzie, to dowiesz się odłączając po kolei wtyczki, tak jak pisałem wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Archibald - wszystko fajnie i pięknie piszesz, ale wypadałoby najpierw doczytać temat do końca, a potem brać się za pisanie. Czy ja kazałem wymieniać w ciemno zaworki, bez próby przelewowej ? Wyżej opisane objawy autora, to klasyczny przypadek kulejących zaworków i praktycznie byłem pewien, że próba przelewowa to potwierdzi.

 

 

Druga sprawa, gdyby zawór regulacji wys. ciśnienia byłby walnięty, to auto byłoby słabe i gasło. Za ciśnienie na szynie odpowiadają też zaworki. Jeżeli jest za niskie, to są problemy z odpaleniem, ale gdy już zapali, to pracuje jakby nigdy nic, ewentualnie mogą występować błędy przy większym obciążeniu i takie właśnie identyczne objawy ma autor.

 

Silnik odpala, więc jak może być zapowietrzony układ z pompą ?

 

 

Do autora - no nie wiem co tobie poradzić teraz, ja bez zdejmowania klem odłączałem wtryskiwacze.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Ale sam w pierwszym poscie napisales, zeby wymieniac zaworki, bo to taki objaw. Ja sam robilem proby przelewowe ktore nic nie pokazaly, bo rozpylacz byl walniety, albo pompa uszkodzona. I tez odpalal za n-tym razem.

 

Na pompie masz zawor dawki i on jest elektryczny. Ten przy awarii powoduje gasniecie bez powodu. ja pisze o zaworach zwrotnych w pompie, dokladnie kulkowym, ktory trzyma cisnienie na szynie. Objawy takie same jak wtryski i znam wiela osob ktore to robily jak wymiana zaworkow nie pomogla.

 

O zapowietrzeniu odpowiedzialem na pierwszy post. Nie zauwazylem drugiej czesci o pracy na 2 cylindry, a to juz najczesciej brud we wtryskach i zle rozpyla.

Ja bym wstawil wtryski na maszyne i sprawdzil ktory kuleje. Koncowka na jak pamietam 5 otworow po 150-200mikronow, wiec kazdy brud ktory dostanie sie zapycha koncowke. Jak sie nie boisz to mozesz wyczyscic koncowki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jedną wadliwie działającą końcówkę wtrysku. Z pięciu otworków czynne są trzy. Jutro po całonocnej kąpieli potraktuję ją sprężonym powietrzem. Faktycznie przesadziłem z ilością pracujących tłoków. To prawda, że 2 czynne spowodowałyby zbyt duże drgania, więc pozostańmy przy 3 i jutro sprawdzę przewodami ten nie działający. Wczoraj odłączyłem aku na całą dobę i kontrolka awarii silnika już się nie pali. Nie wiem czy ma to związek, ale tak kiedyś resetowałem błędy w innym, starszym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Archibald - zaworki to była wstępna diagnoza, którą trzeba było potwierdzić próbą przelewową, więc poleciłem to wykonać. Autor ją wykonał i potem zrobił zamianę, nie na odwrót.

A powiedz mi jeszcze, czy u tych osób o których piszesz, próba przelewowa wychodziła negatywnie ?

kazimierz - tak właśnie zrób jak napisałeś i daj znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzialem wiele roznych przypadkow. Przelewowki wychodzily dobrze, a silik latal, nie odpalal. Sam mialem przpadek z 4 nowiutkimi wtryskami Delphi i silnik tez mial kaprysy.

Ostatnio nawet moje Clio - przelew wyszedl zle na 1 i 2 cylindrze. Po wymianie zaworkow zero roznicy i dalej blad na 1 cylindrze. Po wymianie koncowek i zaworkow na 1 i 2 cylindrze...wyskoczyl blad na 3. Rozbieranie i plukanie trzeciego. Od tej pory spokoj.

 

Niestety najwiecej (sam tez sie w to wliczam) widzialem zapchanych rozpylaczy przy wymianie zaworka bez dokladnego mycia, albo po wypieciu przewodow zasilania paliwem.

 

KOncowke igliczki mozna wyczyscic szmatka, srodek patyczkiem do uszu , ale tak, zeby brud nie zostal w srodku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!