Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyjecie silnika 1.5 dci


Archibald

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktos wymontowywal silnik 1.5 dci z Meganki II z klimatyzacja?

Zalezy mi glownie na informacji czy:

- wygodniej jest odkrecic pas przedni czy probowac wyciagac gora

- czy przy wyjmoawniu przodem rama zawieszenia musi byc zdemontowana

- czy na pewno caly panel przedni sie odkreca

- czy mozna odkrecic kompresor klimatyzacji i zostawic w aucie razem z chlodnica klimatyzacji, zeby ocalic plyn. Nie zdazylem sprawdzic tutaj.

 

Mam Meganke, ktora pluje olejem. Dziwnie troche, bo zrobilem 300km i nie zgubila calego oleju, ale przez 30 sekund na postoju potrafi wypluc go z 20-40g w minute. Olej leci od strony rozrzadu wiec wszystkie paski sa zaolejone lacznie z komora. Wyglada wstepnie jakby cieklo z miski, ale moze cieknac z kazdego innego miejsca (choc na miske by wskazylal sposob wycieku). biore wiec pod uwage rowniez pokrywe walka (chac watpie) i pompe oleju. Mam jedynie nadzieje, ze to nie z uszczerbienia bloku ani z glowicy (choc glowice mozna zrobic).

Chce wiec wyjac silnik, zeby to porzadnie zdiagnozowac i wyczyscic, bo jak widze to cieklo tam juz dawno temu. Do tego od razu bede robil rozrzad i sprawdze kondycje sprzegla i wole to zrobic na wyjetym silniku.

 

Pytam sie, bo bede to robil, a nie, zeby marnowac Wasz czas, wiec kazda wskazowka bedzie pomocna.

Mam tez caly sprzet, wiec nie wystrzele w polowie tematu, ze mam jedynie kombinerki i srubokret.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się tak jak myślisz. Albo wyjmujesz silnik, sam albo cały zespół silnik + skrzynia biegów z napędem.

Ale moim zdaniem to bez sensu. Skoro twierdzisz że cieknie od strony rozrządu, to tam był szukał. Dostań się do rozrządu i pooglądaj. Cieknąc może na uszczelnieniu wałka/ów rozrządu lub z uszczelniacza wału korbowego.

Wyciągając silnik niepotrzebnie narazisz się na koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie mechanik demontował cały przód aby wyjąć silnik i wyciągał go przodem a nie górą. Płyn od klimatyzacji da się "uratować" kompresor i chłodnicę klimy da się odkręcić i na przewodach elastycznych można odłożyć na bok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

wg mnie wyjecie silnika ze skrzynia to najlepszy i najprostszy sposob i tak wlasnie chcialbym je wyjac (po wypieciu polosi i reszty co laczy z rama). W niektorych autach (np Vectra) mozna to jedynie zrobic wykrecajac rame silnika i podnoszac auto, w Focusie latwo po wyjeciu pasa (choc mozna wyjac gora).

 

Wolalbym przodem, bo wtedy jest mniej kombinacji i wyciagalbym silnik ze skrzynia, ale widze, ze tam jest cos a'la polsanki i nie wiem jak to wspolgra z zawieszeniem i silnikiem (nie moglem podniesc auta). Silnik jak pamietam jest podwieszony, a nie siedzi na ramie.

 

Chce wyjac, bo dostep jest kiepski do boku, ale jak po wstepnym sprawdzeniu okaze sie, ze to rzeczywiscie tylko pokrywa to sie zastanowie. Widze, ze glowica byla zakladana regenerowana wiec i tam moze cieknac. Plus po wyjeciu silnika moge spokojnie zrobic pasek i dokladnie wyczyscic olej, ktory aktualnie jest wszedzie. Do tego ktos przetarl zderzakiem i zderzak trzeba poprawic, lampe, troche kabli, rama przednia zardzewiala i IC chyba cieknie, wiec juz i tak prawie polowa wykrecona.

 

Na razie plan robienia odlozony na "po urlopie". Potem po tygodniu znow wyjezdzam, wiec chyba niestety na razie temat troche umrze, ale jak tylko do tego wroce to napisze co i jak.

 

Dodano: 22 paź 2011 - 17:52

Obylo sie bez wyjmowania, ale caly przod odkrecalem (zderzak, chlodnice, wentylator).

Jak sie okazalo, sznurek, prawdopodobnie z paska osprzetu wszedl pod kolo paska rozrzadu na wale i wcisnac uszczelnienie do srodka. Zdjecia ponizej

 

No i teraz pytanie - czy ktos zna numer uszczelnienia walu, bo jak widze to zwykly simering. Niestety myslalem, ze zrobilem zdjecie, przed wyjeciem, ale nie zrobilem, a po wydlubaniu juz nic nie odczytam

 

Po zdjeciu kola rozrzadu.

sl371288.jpg

 

Ilosc resztek paska jaka wyciagnalem.

sl371290.jpg

 

No i zgnily wspornik. Dziwne jest to, ze opaski i niektore elementy prawie gnija, a inne elementy nie sa tkniete przez rdze.

sl371292.jpg

Edytowane przez Archibald
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!