Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

i megane I phII OPONY ZIMOWE


Krzysiek

Rekomendowane odpowiedzi

zima rozmiar 185/60 R14

przód semperit winter grip

tył dunlop winter sport M3

nie narzekam ale na następny sezon kupuję nowe firestone winterhawk o rozmiarze 165/70 r14

 

lato

Matador stella bieżnik MP15 rozm. 175/65 r14

Świetne opony za niewygórowaną cenę po 6 tyś nadal są cycki na czole bieżnika

 

wiem że letnie są węższe od zimowych niestety na tych zimówkach zakupiłem ten samochód kupiłem letnie nowe ale sytuacja finansowa nie pozwoliła na zakup nowych zimówek (na szczęście sytuacja się już zmieniła)

 

co do używek to moim zdaniem się nie opłaca za używaną trzeba zapłacić 70 zł i wystarczą na sezon dwa a za 100-130 kupuję nowe opony dobrej klasy i jeżdżę na nich 3-4 sezony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Robak:

IMO wezsze powinny byc zimowe wlasnie, redukuje sie dzieki temu zbedne opory toczenia? Tak mi sie przynajmniej wydaje.

"Matador stella" - gdzie kupiles takie opony, pierwsze widze taka nazwe, w duzych internetowych serwisach oponiarskich takich nie ma, chyba cos zle rozumiem :mrgreen:

Firestone to mi sie kojarzy z oponami, ktore wybuchaja :)

 

@gipsiarz: "Maja do 18 miesiecy" skladowania => Nowe opony :) Moja wina, ze nie sprecyzowalem.

 

@CooB: Wlasnie na allegro nie ma nic co mnie interesuje, nie ma mojego rozmiaru :) I nic w okolicy (Slask). Mam jakiegos oponiarza niedaleko mejsca pracy ale jeszcze tam nie bylem.

Za to kolo domu zakupilem dwie Frigo 2 po 169,- sztuka + 16,- za montaz (jednej opony). Rozboj w bialy dzien, wrrrr.... Ale co zrobic, snieg sie rozpadal :)

Czasem jak widze jak niektore serwisy oponiarskie skladuja opony to mnie krew zalewa, pod chmurka i 20 opon na jednej kupce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałem wyżej:

wiem że letnie są węższe od zimowych niestety na tych zimówkach zakupiłem ten samochód kupiłem letnie nowe ale sytuacja finansowa nie pozwoliła na zakup nowych zimówek (na szczęście sytuacja się już zmieniła)

 

Pisząc to miałem na myśli wiedzę na ten temat że zimówki powinny być węższe jednak apeluję o uważniejsze czytanie tego na co się odpowiada

 

opony kupiłem w serwisie Michelain (w takiej samej cenie jak w necie) są słowackiej produkcji jak sava a tu masz linka do sklepu w necie http://www.profi-opony.com.pl/opony-matado...-165-70r14-81t/

 

[ Dodano: 2007-02-24, 08:50 ]

a co do zakładania gorszej opony na tył to proponuję doświadczenie:

weź resoraka i plasteliną zablokuj mu tylne koła (aby wprowadzić samochodzik w sytuację poślizgu tylnych kół) i tak przygotowanym samochodzikiem wykonaj jazdę poprzez puszczenie go do przodu samochodzik odwróci się na bok lub o 180 stopni

a teraz zaklej przednie koła i wykonaj to samo .... jaki efekt? jakie wnioski? (samochodzik zachowa tor swojej jazdy.)

więc śmiem twierdzić że zakładanie gorszych opon na tylną oś jest daleko posuniętą ignorancją bezpieczeństwa własnego i innych użytkowników szos. to tyle zapraszam do wykonania doświadczenia

post-263-1172302627_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym uzywanych opon nigdy nie kupil.

Nie do końca się z Tobą zgodzę w tej kwestii. Opona ma "opis", który "mówi" w jakim roku została wyprodukowana, do tego są pewne parametry (np. minimalna wysokość rowków ok. 5-6mm), które pozwalają określić stan i przydatność opony. Dodatkowo własna ocena czy opona jest w dobrym stanie (np. nie wystają druty, zadziory gumy itp.)

 

Niestety realia życia są jakie są i nie każdego stać na "nówki". I ośmielę się stwierdzić tyle, że lepsza używana sezonówka (głównie o zimowe mi się rozchodzi) niż uniwersalna nówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że lepsza używana sezonówka (głównie o zimowe mi się rozchodzi) niż uniwersalna nówka.

w sumie racja ale to jest tylko złudzenie ekonomiczności bo częściej je wymieniasz często opona używana nie wytrzyma nawet sezonu bo są to opony np po ostrym hamowaniu z popękaną siatką itp lecz czasem można trafić na okazję nie powiem (ja sobie odkładam co miesiąc na opony i kupuję nowe co 3-4 sezony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Robak:

napisałem wyżej:

wiem że letnie są węższe od zimowych niestety na tych zimówkach zakupiłem

[ciach]

Pisząc to miałem na myśli wiedzę na ten temat że zimówki powinny być węższe jednak apeluję o uważniejsze czytanie tego na co się odpowiada

 

Nie wiem co miales (mogles miec) na mysl pisza cos skoro nie uzywasz przecinkow w ogole, nie uwazaj mnie za kompletnego analfabete, czytam (staram sie) ze zrozumieniem wszystko. Dla mnie "wiem że letnie są węższe od zimowych" jest dosc jasne :mrgreen: Nie ma powodu, dla ktorego warto sie nawet troszke irytowac z powodu wzajemnego niezrozumienia na forum.

 

Dzieki za linka, poczytam sobie o tych oponkach. Ostatnio wpadly mi w oko opony Nokian, maja dosc dobre opinie w internecie, moze kupie te wlasnie.

 

Od doswiadczenia z resorakiem sie powstrzymam (wierze na slowo), nie mam na stanie ani resoraka ani plasteliny, to juz nie te czasy :)

Poza tym ja nie mam z tylu gorszej opony, mam inna :)

 

@Prezes: Wlasnie ogladam te Uniroyale, rzeczywiscie tanie i maja bardzo duzo pozytywnych opinii :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie opony na lato?

185/60 R15?

 

miałem 4 continentale contiecocontac 2 :mrgreen: czyli chyba seryjne w meganie z 2002 (wersja 1 faza 2) i były super

niestety 2 się już zużyły a na nowe szkoda mi kasy bo ich cena jest bardzo wygórowana

 

zimówki; semperity winter sport

takie sobie; nic szczególnego; hamowanie poprawne, w miare ok ale jednak pare razy mnie zawiodły w nieodpowiednim momencie

drugi raz chyba nie kupię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam znajomego ktory przywozi uzywane opony z niemiec, np z samochodow powypadkowych. Ale ma swoje zasady (nie przywozi starszych niz 3 lata, i takich co maja mniej niz 80% bierznika) i mysle ze takim oponom "uzywanym" mozna zaufac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np z samochodow powypadkowych

zaufasz bitemu autu? w 100%?

ja nie zaufam oponom i felgom z rozbitka za bardzo cenie sobie bezpieczeństwo mojej rodziny i swoje aby tak ryzykować

wybór należy do każdego z was

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez oczywista sprawa jest ze nie bierze wszystkiego, tylko to co sie nadaja kierujac sie dodatkowo tymi kryteriami. Siedzi w tym biznesie ladnych parenascie lat, i ja mam do niego pelne zaufanie. Moze nie ma najnizszych cen, ale tez nie przyjezdzaja do niego ludzie maluchami i polonezami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!