Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wskaźnik paliwa


pamela

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie potrzebuję waszej pomocy.

Otóż doszło do zwarcia w przewodach przy pływaku, i od tego momentu wskaźnik paliwa opadł na sam dół, a kontrolka paliwa świeci cały czas.

Pojawiły się również nieprawidłowe wskazania temperatury silnika, a przed zwarciem wszystko było ok.

Pływak wymieniłem na nowy, jednak to nic nie dało. Napięcie do pływaka dochodzi, ok. 5V. Kiedy wejdę w test zegarów to wskaźnik działa w pełnym zakresie, ale komputer pokładowy nie pokazuje ilości paliwa w zbiorniku.

Auto to scenic 1.9 dci z 2001r.

Macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj takie głupoty znikają po odłączeniu plusowego kabla z klemy akumulatora i chwilowym przytknięciu go do masy, by rozładować wszystkie podtrzymujące pamięć kondensatory, czy co tam jeszcze te prądy podtrzymuje. Nie wiem czy to pomoże w tym przypadku jak wcześniej było zwarcie na przewodach, przy standardowo głupiejącej kontrolce rezerwy pomagało. Spróbować nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis błędów:

t- oznacza wykrycie usterki na linii czujnika temperatury wody

j- oznacza wykrycie usterki na linii miernika poziomu paliwa

d- oznacza wykrycie usterki na temat przepływu paliwa od ponad 16 kilometrów

h- oznacza wykrycie usterki na linii miernika poziomu oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, oczywiście wyświetla się błąd opisany jako j.

Posprawdzałem przewody, i oby dwa są sprawne. jest na nich przejście od czujnika paliwa do samych zegarów.

Wydaje mi się, że spaliło się coś w zegarach.

 

Panowie, problem rozwiązany.

Podczas zwarcia spaliły się dwie zworki na płycie zegarów.

Po wlutowaniu nowych wskazania paliwa i temperatury silnika wróciły do normy.

Dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

Edytowane przez pamela
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

By nie zakładać nowego tematu odezwę się w tym :P

 

Chodzi mi o nietypowe zachowanie wskaźnika paliwa: od pewnego czasu rezerwa zaświeca mi się zanim jeszcze wskazówka nie zejdzie do poziomu czerwonej kreski (jak na załączonym obrazku). Teraz nie wiem czy wierzyć kontrolce czy wskazówce a nie uśmiecha mi się jeździć do wysuszenia baku by to sprawdzić. Innym dziwnym zachowaniem jest to że teoretycznie kreski są co 5 litrów. Czasem zdarza mi się zatankować 10 litrów podczas gdy wskazówka przesunie się o jedną kreskę zamiast dwóch, choć nie zawsze.

 

Moje pytania:

- jaka może być przyczyna tego i jak ją zlikwidować

- czy sposób opisany przez gojgien jest bezpieczny w tym przypadku?

post-42961-0-25958700-1365887463_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co proponowałem to nic innego jak odłączenie akumulatora z dodatkowym rozładowaniem ewentualnych potencjałów zgromadzonych w kondensatorach. To tak dla pewności by pozbawić zasilania pamięci tymczasowe. Jedynie co może być potrzebne w Twoim przypadku, to kod do radia jeśli jest fabryczne renaultowskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!