Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przepalający się bezpiecznik o wentylatora chłodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

od jakiegoś miesiąca przepala mi się co 2-3 dni bezpiecznik od wentylatora chłodnicy (40A). dziś rozebrałem instalację elektryczną od wentylatora do skrzynki z bezpiecznikami pod maską. wszytskie przewody ok( zasilanie wentylatora i opornik dmuchawy t identyczny jak w linku http://www.nokaut.pl/sprzety-ppoz/opornik-dmuchawy-nagrzewnicy-megane-scenic.html). podpiołem się na krótko do wentylatora do aku z bezpiecznikiem na +. chodził z 5 minut i wszytsko ok. gdy do tej prowizorycznej instalacji wpiąłem opornik dmuchawy to wentylator najpierw chodził wolno a potem przestał. gdy podpinam bez opornika to śmiga bez problemu. wszytsko złożyłem i narazie sinik się nie grzeje. wentylator działa. czy to może być wina tegoż opornika? jestem troche zielony w elektryce i dlatego się pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, na elektroda.pl napisali mi:"taki objaw wskazuje na zbyt wysokie ciśnienie w układzie klimatyzacji, a przyczyną jest zapewne niedziałający wentylator!" muszę skierować się na sprawdzenie czynnika a swoją drogą zastosuję się do Twojej porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, czegoś nie rozumiem.

Nie bardzo rozumiem o który wentylator Ci chodzi? O ten na chłodnicy, czy o dmuchawę nawiewu?

Oba są zabezpieczone oddzielnymi bezpiecznikami, to są dwa niezależne układy. Wentylator chłodnicy sterowny jest przez ECU, a wentylator dmuchawy sterowany jest z panelu sterowania nawiewem i wentylacji. Na plikach nasz schemat elektryczny, ściągnij sobie i popatrz jak poprowadzone są bezpieczniki i kabelki.

taki objaw wskazuje na zbyt wysokie ciśnienie w układzie klimatyzacji, a przyczyną jest zapewne niedziałający wentylator!

Bzdura! W takim przypadku nie włączy się sprężarka klimatyzacji. Tak samo będzie w przypadku uszkodzenia modułu nawiewu, to co pokazałeś na zdjęciu, z tym, że taki był stosowany w pierwszych modelach Meganek i Sceników. Został zastąpiony modułem elektronicznym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o wentylator chłodnicy. to co jest na foto mam u siebie dziś wyjąłem to z obudowy wentylatora chłodnicy. schemat mam :) i dziś dobrałem się do instalacji od wentylatora do skrzynki z bezp. wszytsko ok, wyczyszczone kontaktsprayem. przewody i kostki nie noszą oznak uszkodzenia i korozji. a gdy na postoju działa klima to chyba też wentylator chłodnicy bo chłodzi chłodnicę też od klimy. może gdy jest jakiś problem z klimą i wiatrak chodzi na maxa dłuższy czas to się przeciąża instalacja el.(wiatrak ma w sumie już 7 lat i może z nim jest problem) ale narazie obstawiam to cudo co jest na foto. jeśli dobrze rozumiem to jest w nim bimetal który po rozgrzaniu zamyka obwód elektryczny i załącza wiatrak. jeśli jest walnięty i "pusza" za dużo prądu to bezpiecznik strzela? zacznę od sprawdzenia oporności tegoż ustrojstwa(powinna być 69 ohm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!