Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ubywający olej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio zauważyłem że w mojej megi ubywa oleju. Co 2000km muszę dolać około pół litra. Jakiś poważnych wycieków na zewnątrz silnika nie ma. Pierwsza myśl jaka się nasuwa to uszczelka pod głowicą. Ale mogą być to też pierścienie. Czy da się bez rozbierania silnika stwierdzić czy to uszczelka czy może coś poważniejszego, np pierścienie.?? Moja megi ma silnik 1,6 K7M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsadź palec w rurę wydechową, czy czasem nie ma tam dużo tłustego nalotu.

Olej może jeszcze ubywać przez uszczelniacze, najczęściej auto wtedy kopci na niebieskawo przy odpalaniu.

Jak oleju ubywa przy wysokich obrotach, to mogą to być już pierścienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby się przekonać czy to pierścienie należny sprawdzić kompresję na każdym cylindrze po 2 razy. Pierwszy na sucho a drugi raz z olejem silnikowym wstrzykniętym do sprawdzanego cylindra. I jeżeli za pierwszym i drugim razem pomiar jest porównywalny to jest wszystko OK z pierścieniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rurze wydechowej jest tłusty nalot więc olej dostaje się do komory spalania i jest spalany ale ten fakt nie mówi czy to uszczelka czy pierścienie. Prawda.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka jak pada to zwykle dochodzi do tego, że do układu chłodzenia dostaje się olej i odwrotnie. Zwykle w takich przypadkach od razu wiadomo, że to to.

Moim zdaniem, sprawdź ciśnienie na cylindrach, tak jak radzi aston76. Jeżeli kompresja będzie OK to pozostają uszczelniacze na zaworach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że padnięta uszczelka pod głowicą nie zawsze oznacza że olej musi mieszać się z płynem w układzie chłodzenia i odwrotnie. Żeby sprawdzić kompresję musiał bym jechać do jakiegoś mechanika i zapłacić mu pewnie nie mniej niż 50zł.

Dodam że w niewielkim stopniu zmalała ilość płynu w układzie chłodzenia. Ubytek jest mały ale widoczny. Tylko zastanawiam się czy jeżdżąc dwa lata na jednym płynie w układzie chłodzenia może dojść do tego że taki płyn traci swoje wartości i np paruje.?? Może do tego dojść.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wolał wydać te 50 zł i wiedzieć co jest grane niż rozbierać niepotrzebnie silnik. A to, że przez 2 lata ubyło Ci trochę płyny to bym się nie przejmował. To normalne, dolej wody destylowanej i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z mechanikiem i stwierdził że mierzenie kompresji na cylindrach, jak to nazwał próba olejowa, to loteria bo są trzy pierścienie, pierścień który ściąga olej z tulei może być dobry a pierścień odpowiedzialny za kompresję może być zły i wtedy próba olejowa da wynik obwiniający pierścienie za spalanie oleju mimo że pierścień który ściąga olej będzie ok. No i teraz jestem zmieszany. Nie wiem jak zdiagnozować problem. Chyba jedynym wyjściem będzie rozebranie silnika i wtedy będzie widać czy uszczelka jest zniszczona czy nie.

Silnik ma przejechane 240 000 km i jest to oryginalny przebieg. Czy to dużo.?? Bo wydaje mi się że dużo i nie dużo. Chyba po takim przebiegu silnik jeszcze powinien trochę posłużyć. Warto przy tym dodać że moja megi ma zamontowanego haka, z którego ja nie korzystam ale pewnie poprzedni właściciel korzystał a każde obciążenie samochodu przyczepką i ładunkiem pewnie negatywnie wpływa na żywotność silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień mechanika.

Przy tej próbie olej doszczelnia pierścienie i podwyższa się kompresja jeśli jest to ich wina.

Jeżeli jest uwalony którykolwiek pierścień, to auto zaczyna brać olej i pogarsza się kompresja.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tym przebiegu ja bym obstawiał uszczelniacze skoro nie widać efektów typowych dla padniętej uszczelki. Takie same objawy miała jedna z użytkowniczek naszego forum i po wymianie problem znikającego oleju już się nie pojawił. Mechanicy wymienili uszczelniacze zaworów bez demontażu głowicy.

Koszt kompletu uszczelniaczy to 15zł.

 

dsc01563.jpg

 

dsc01564lyl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, pojadę do innego.

 

Dodano: 21 wrz 2011 - 21:39

Więc co radzicie.??

Może sprawdzę tą kompresję, jeśli wyjdzie dobrze to zajmę się tymi uszczelniaczami.

Wpadłem jeszcze na pomysł że może zdejmę osłonę rozrządu, może z uszczelniacza wałka rozrządu cieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!