Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Koło zmiennych faz rozrządu - czy napewno ?


witman

Rekomendowane odpowiedzi

Po przejechaniu 58kkm od nowości z komory silnika wydobywają się odgłosy diesla. To charakterystyczne terkotanie pochodzi od KZFR.

Wiele wcześniej słyszałem o kiepskiej jakości KZFR, rekordziści wymieniali je już po 11kkm, znane są też przypadki 3-krotnej wymiany koła w przedziale 85kkm.

Osobiście znam przypadek, gdzie po wymianie KZFR na nowe, auto przejechało 16kkm w ciągu 8 m-cy i koło padło.

Co jest przyczyną tak częstego padania KZFR ? jego słaba jakość ? jakość oleju ? czy inne czynniki ?

Czy są do kupienia lepsze mocniejsze KZFR, jakiej firmy, bo nie uśmiecha mi się kolejna wymiana za kilka miesięcy.

Od nowości auta olej wymieniam co 10kkm, ostatnia wymiana 2kkm temu.

 

Mój przypadek terkotania KZFR jest nico inny, wszystkim koło terkocze przy uruchamianiu, gdy silnik jest zimny, a u mnie jest odwrotnie przy uruchamianiu i pracy zimnego silnika jest idealnie, dopiero po pełnym nagrzaniu się silnika słychać terkotanie.

Czy macie jakieś sugestie i porady w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku tych kół dopiero po rozgrzaniu zaczyna się terkot. U Ciebie jest Aisin (japoniec i nie ma zamiennika), ale te koła robią spokojnie 150tyś km. Na alledrogo pojawiły się zestawy naprawcze, może to to. Myślę, że to nie wina oleju. W zaprzyjaźnionej Lagunie, którą czasami ujeżdżam olej jest wymienny co 30tyś km i nic, a ma nakręcone ok 100tyś km.

Edytowane przez kocuper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego silnika KZFR kosztuje około 450 zł, kiedyś w promocji w ASO były nawet po 250 zł.

Jesteś pewien, że dźwięki pochodzą z KZFR?

Posłuchaj, czy to czasem nie są hydrauliczne popychacze zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

PAnowie pociągnę trochę temat - już przy zakupie Meganki II 1,6 16V gość mnie uświadomił oczywiście o konieczności wymiany KZFR - pogodzony zrobiłem to...minał rok i jakies 20tyś km i znów zabawa zaczyna się od nowa - no nic trudno trzeba będzie robić - jednak nurtują mnie dwa pytania:

1. Czy KZFR sypią się "bo tak mają" czy są wynikiem innych usterek/wad?

2. Czy istnieje KZFR jakiejś konkretnej firmy o większej wytrzymałości?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam czy ktoś z was może obejrzeć ten filmik i stwierdzić czy to jest kzfr?

Czy jazda na takim kole które już słychać czymś grozi?

Jakie przebiegi robicie po wymianie kzfr i rozrządu?

Oto filmik,proszę o pomoc

 

Dodano: 13 lis 2014 - 20:19

Heh czy tutaj to w ogóle ktoś zagląda? <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!