Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kilka błędów...


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem a właściwie byłem szczęśliwym posiadaczem Megane z 2005 r, bo mimo iż autko posiadam to juz zadowolony jestem mniej.

Do rzeczy:

Od pewnego czasu (ok pół roku) pojawiają mi się kontrolki poduszki (wraz z serwisem) które gasną samoczynnie. Czasem po 5 km czasem po 150, ale generalnie po jakimś czasie znikają. generalnie mało mi to przeszkadza (robię dziennie ok 200 km) z tym, że ostatnio ten błąd pojawia się zbyt często.

Podłączyłem przy okazji wizyty u mechanika autko do kompa i co się okazało:

Błąd B2990

błąd P1BA9

oraz czujnik temperatury powietrza wlotowego.

Szukałem go z mechanikiem i powiem wprost, że nie znalazłem. Z innych problemów, to ciągle zbierająca się woda w plastikowej kieszeni (nieraz z 0,5 L), zarówno po stronie kierowcy jak i pasażera, oraz fakt, iż samochód stracił moc (muli jak diabli).

Proszę o pomoc, już mam go dość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką odpowiedź. A ten drugi błąd??? I dlaczego zbiera się woda w kieszeniach drzwi. Gdziw w pobliżu znajdę kogoś z dobrym skanerem??

Edytowane przez shadowsniper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem z mechanikiem, przewód siedzi przepięty taką zieloną wtyczką/zatrzaskiem. Zdjąłem pokrycie fotela, też bez rezultatu, mimo odpinania wtyczek błąd nie gaśnie. Ratujcie mnie przed ASO, bo mnie zjedzą. Sam błąd gaśnie zupełnie bez powodu i sam się zapala. Jak włącze zapłon pojawia się po chwili gaśnie na jakąś sekundę, potem znowu się zapala, i gaśnie po jakimś czasie.

Edytowane przez shadowsniper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak włącze zapłon pojawia się po chwili gaśnie na jakąś sekundę, potem znowu się zapala, i gaśnie po jakimś czasie.

To pierwsze zapalenie i zgaśniecie kontrolki po zapłonie to procedura samokontroli działania układów i ostrzegania kontrolkami. Tak samo zachowuje się kontrolka rezerwy.

Natomiast to ponowne zapalenie się kontrolki to już wskazanie stanu awaryjnego. Jeśli samoczynnie gaśnie po jakimś tam czasie, to oznacza, ze należy usterki szukać na którejś z kostek. Gdzieś jest zły styk, który czasami sam się poprawia, co gasi kontrolkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź na porządny sprzęt i niech ci sprawdzą jakie masz wskazania oporności poduszek być może któraś jest poza normą. Nie musi to być serwis ale jakiś warsztacik z x431 lub autoboos albo nawet polski cdif powinien dać radę. Co do błędu B2990 to nawet pan google nie wie

B2990 RF door key switch circuit open

B2991 RF door ajar circuit malfunction

ale co ma podczerwień to nie wiem daruj sobie te numery błędów bo nic nie wnoszą tylko zamęt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wlazłem z powrotem i posprawdzałem poduchy. Wszystkie siedzą dobrze, mają oporność zgodnie z referencjami, nie udało mi się odkręcić jedynie tej przy kierownicy, posprawdzałem też styczniki przy siedzeniach, przeczyściłem styki w przekaźnikach pod siedzeniami, u pasażera zwarłem na stałe stycznik, posprawdzałem wtyczki przy kurtynach, wyłączniku airbag dla dziecka i błąd świeci dalej.

Co do przełącznika airbag dla dziecka to po wyłączeniu mignie tylko ikonka i włącza się nadal tryb service.

Ale przynajmniej uszczelniłem głośniki i już nie powinno kapać

Ufff

Jadę na obiad, masakra te Meganki. Pam peugeota 607 i tam takie "cyrki " nie występują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc jednak ASO, chyba, że ktoś ma w pobliżu mnie (Wrocław lub Wałbrzych)Swoją drogą, jesteście pewni, ze komp pokaże błąd na konkretnej poduszce? Ja już do niej nie mam siły, jak ją kupiłem 3 lata temu to byłem super zadowolony (spalanie 4,5 - 5 l/100) teraz, po wymianie uszkodzonej poduszki pod silnikiem, ciągłej wymiany amorów, sworzni, skrzypienia i stukania, noszę się z zamiarem jej sprzedaży.

Masakra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wymienię je pod postacia listy:

Walec drogowy

piła mechaniczna,

Polskie dziury,

pospieszny Wrocław - Legnica,

Grawitacja + urwisko,

M-107 Barret i wiadro naboi.

...

można by długo wymieniać.

U mnie, na forum Peugeota mamy tak, że jak komuś się Pug popsuje to szukamy najbliższego usera z PP2000, czy wy macie też taki zwyczaj??

No i najważniejsze ile to wszystko kosztuje (podłączenie i odczyt)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!