Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy warto wymieniać olej w skrzyni biegów


Optima

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki dylemat - czy (mam lub czy) warto wymieniać olej w skrzyni biegów?

Zanim założyłem ten temat - poczytałem, że niejeden z Was już wymieniał. Jedni bo musieli ini bo chcieli. Nikt nie narzekał po wymianie lubtakich postów nie znalazłem. Ja znów mam inne doświadczenia moich kolegów z pracy (2 sztuki)oraz znajmych (2 sztuki też). Każdy z nich chciał sobie polepszyć i mimo, że producent nie zalecał wymiany oleju - postanowili go przechytrzyć i być mądrzejsi i wymienić. Każdy z tych czworga żałował: efekt u każdego - głośna praca skrzyni, huczenie w trakcie jazdy, jeden: haczenie w trakcie zmiany biegów. Każdy z osobna już by tego nie powtórzył.

Mój SII ma już ponad 220tys i naszła mnie myśl, aby wbrew instrukcji - zmienić olej. Ale się trasznie boję, żeby moja nadgorliwość nie wyszła mi bokiem. Wiem, że muszę uzupełnić olej - bo trochę wyciekło przy wymianie amortyzatorów, gdy za mocno wyciągnąłem półoś. I teraz czytam, że już ELF nie produkuje tego oleju jaki jest w skrzyni, jest inny zastępujący go. No i czy jak uzupełnię innym nie zwarzy się olej lub coś podobnego? Więc może wymienić cały olej? A jak wymienię i będę żałowal jak moim znajomi?

Co Wy myślicie - wymieniać?

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elf nadal ten olej produkuje ale pod innym oznaczeniem. Nie pamiętam jak się teraz nazywa ale można go zakupić. Jest mieszalny z tym co masz w skrzyni.

Ja miałem wymieniany, bo straciłem cały po rozerwaniu gumy pomiędzy skrzynią i półosią w starszym sceniolu. Impreza do tanich nie należy, a ponadto olej był dostępny tylko w 0,5L bańkach.

W Twoim przypadku zrobiłbym dolewkę zakupując właśnie taka bańkę oleju. Chyba więcej jak 0,5l Ci nie wyciekło w czasie tej roboty, o której wspomniałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniałem ok. pół roku temu, olej TRANSELF NFP 75W80, koszt 170zł z wymianą (pojemnik 4 lub 5l), stary olej to ciemna maź, świeży ma kolor żółtawy i z pewnością lepsze właściwości smarne, nie wiem czy to mogło mieć związek, przed wymianą czasem trudno wskakiwała 1-ka, teraz wchodzi jak po maśle(z dodatkiem oleju :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Na razie nie wymieniłem. Byłem w "moim" sklepie i nie mieli tego oleju. W tamtą sobotę wymieniłem tylko zwykły olej i... na razie zapomniałem o temacie. Musze zamówić i się za to zabrać. Wtedy napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej skrzynce jak u marr29. Czasami ciężko wchodziła 1 a sporadycznie 3. No i 5 potrafiła sobie trochę pomruczeć przy 90-100 km/h. Dwa lata temu wymieniłem olej (mechanior zdziwił się, że ciecz wypływająca ze skrzynki nosi nazwę oleju). Po wymianie cisza i, jak marr29 mówi, biegi wchodzą jak po maśle z dodatkiem oleju. Jeszcze jedno zauważyłem, przed wymianą zmiana biegów odbywała się jakby "płasko", teraz jak zmieni się bieg, to wchodzi on jakby na swoje miejsce z takim lekkim zaskokiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ten olej pasuje tez do scenica I 99 rocznik kaleido 1.6 16v benzyna??mam przejechane 185 tys i czuje ze nadszedl czas wymianu oleju w skrzyni troszke buczy i 2 mi troszke gorzej wchodzi,aha i jeszcze jedno ile tam wchodzi oleju???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej tranself nfp 75W/80 spełnia wymogi wszystkich skrzyń produkcji renault (oprócz montowanych w tirach tam jest gęstszy) więc możesz go śmiało zastosować do swojego sceniola a łożysko i zrobić to jak najszybciej bo prawdopodobnie masz niski stan i z tego łożysko zaczyna słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Olej w skrzyni wymieniony (w sobotę).

Ze skrzyni spuściłem 1.55 litra jakieś mazi (chyba mazutu) bo na olej to nie wyglądało :) a wlałem 2,5 litra świeżego ELF NFJ 75W80 - czyli taki jaki każe producent. Uwazględniając straty w trakcie operacji - to chyba faktycznie weszło jakieś 2,3litra, choć wg. dialogsysa ma wejśc 2,1L.

Z tego widać, że miałem dość duży ubytek - sam raz trochę sobie spuściłem, gdy wysunęła mi się półoś. Wcześniej też był kilka razy na warsztacie, kto wie.

Ubytek prawie litr, prawie połowa (wiem duże nadużycie) - to pokazuje, że nie było sensu dolewać - dobrze, że wymieniłem cały. Najpierw chciałem dolewać (gdzieś znalazłem - chyba ASO - cenę 78pln za litr), ale potem w mojej hurtowni kupiłem po 33pln. Więc kupiłem 3 litry i postanowiłem wymienić cały.

Po wymianie jedynie co się poprawiło - to moje samopoczucie z dobrze wykonanego zadania. :)

Nie zauważyłem żadnych różnic w pracy skrzyni, w jej odgłosach itp. Dwójka jak trochę haczyła tak haczy, trójka przy szybkiej zmianie biegów też czasam. Choć może sobie wmawiam to czasami miałem wrażenie, że trójka wchodzi tak łagodniej, tak "gumowato" jak "po maśle" - by za chwilę znów trochę się "zahaczyć".

Raczej jestem skłonny twierdzić, że nic się nie zmieniło w pracy skrzyni. Ale biorąc pod uwagę co z tej skrzyni wyleciało - uważam, że dobrze że wymieniłem ten olej.

 

Dodano: 27 sty 2012 - 08:52

Hmmm... Dzisiaj odczułem efekt nowego oleju. Niestety negatywny.

W nocy był duży mróz - jaki nie wiem. W każdym razie o godzinie 7:45 jak przyszedłem odpalić samochód termometr w samochodzie wskazywał -14'C. Silnik zapalił jak za dotknięciem, ale skrzynia, ehhh :P . Samochód na postoju zawsze zostawiam na wrzuconej "jedynce" (pierwszym biegu).

Zapaliłem i chcę wrzucić na luz, a tu.... lewarek jak przyspawany. Nie dał się ruszyć. Oho pomyślałem, zarąbiście. Użyłem trochę większej siły i dało się przesunąć go w dół w miejsce między jedynką a dwójką. Puszczałem stopniowo lekko sprzęgło - jest OK, skrzynia w pozycji neutralnej, silnik sobie chodzi i się grzeje. Próbowałem ruszać nadal - nie za mocno - lewarkiem. Po jakimś czasie dało się ruszać z dużymi oporami tylko pomiędzy "jedynką" a "dwójką". W ogóle nawet z dużą siłą nie dało się go przesunąć w miejsce czystego luzu na środku (między 3 a 4). Nawet z dosyć dużą siłą. Samochód trochę pochodził i się trochę zagrzał. Po chwili dało się bardzo ciężko przusnąć lewarek do środkowej pozycji, ale wstecznego się nie dało (a musiałem wyjechać do tyłu). Musiałem jeszcze trochę poczekać aż znów trochę się zagrzało i powoli ruszyłem. Ciągle lewarek chodził strasznie ciężko, jakby cała skrzynia była wypełniona plasteliną, nie było mowy by sam wracał w pozycję neutralną. Po 2-3 kilometrach trasy wszystko wróciło do normy.

Dodam, że przez cały czas nie było ze skrzyni żadnych niepokojących odgłosów, żadnych zgrzytów, itp. - poza uciążliwym przemieszczaniem lewarka - wszystko działało normalnie, jednak jechałem dosyć delikatnie cały w strachu.

Bardzo mnie ta sytuacja zasmuciła - człowiek kula się już różnymi samochodami dwadzieścia lat i to o wiele gorszymi (jak choćby pierwszy samochód: duży fiat) i nigdy mróz nie zablokował mi skrzyni biegów. Kurde dziwna sytuacja - czyżby olej jakaś podróbka? Kupowany w hurtowni AD STACHURA, duża hurtownia, chyba by się nie bawali w podróbki tak mało chodliwych olejów - nie często się je wymienia. Większość moich sklepów nawet go nie miała na zamówienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!