Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Moja nowa Megi - i kilka pytan do wyjadaczy


Heinar

Rekomendowane odpowiedzi

Ad 3. Auto na pewno nie miało remontu, tego jestem pewien, bo kupione z wiarygodnego źródła, poza tym stan śrub, połączeń i wszystkich innych mocno zaśniedziałych elementów silnika, wskazują że z pewnością nigdy nie był rozbierany.

 

Ad 1. Auto zadbane, ale przez obecnego użytkownika, wiadomo coś o tym jak było używane przez pracowników renault przez pierwszy rok zanim go kupił ? Sory, ale nie wierzę w takie perełki igiełki jednoroczne z symbolicznymi przebiegami.

 

Ad 2. Sporo, tzn ile ? Na palcach jednej ręki zliczysz ? ; ) Ile takich silników jeździ po świecie ?

 

Ad 4. Nie pozostaje nic innego, jak zwyczajnie w świecie sprawdzać ich stan co jakiś czas, albo dla świętego spokoju wymienić je na nowe i wzmocnione i mieć spokój do końca żywota auta. Gdybym kupował używanego dci, to pierwsze co to sprawdzenie panewek/ewentualna wymiana. Koszt tego zabiegu nie jest drogi, panewki 120-150 zł + robocizna.

 

 

Heinar - oczywiście że można co 10 tys, lepiej częściej niż za rzadko. W jakim stanie masz panewki ?

 

Odnośnie chip tuningu, to jestem jak najbardziej zwolennikiem i nie widzę przeciwwskazań. W gdańsku jest www.tune-up.pl, dużo u nich ludzi robi grupowo, większe zniżki, dla klubowiczów też jakieś są, myślę że jakieś 1200-1400 pln wyjdzie. Przedzwoń do nich i popytaj.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego jeszcze nie wiem,ale tak jak wspomniałem czekam na kalkulację.Dostanę kosztorys to zadecyduję i pewnie je wymienie na jakies wzmacniane i będę miał spokój. Jak rozbiorę auto to napiszę o tych panewkach. A swoja drogą to naprawdę dość intrygująca sprawa z tymi panewkami...Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony, co stoi na przeszkodzie robić okresowe przeglądy panewek np co 50 tys km ? Albo wymienić je po np 150 tys i mieć spokój na kolejne drugie tyle, skoro są one takim wielkim problemem?

 

No może być problem, bo będzie trzeba wyciągnąć silnik z komory aby dostać się do miski olejowej i ją zdemontować. A co do wymiany to też nie jest takie proste jak sądzisz. Trzeba pomierzyć korbowód, przeszlifować miejsca pracy panewek na wale, dobrać panewki po szlifie wału. Czyli można powiedzieć, że robimy remont kapitalny silnika. A przebieg 100tys km to wytrzymywały do remontu kapitalnego silniki w dużym fiacie jak był zalany selektorem.

 

Przed chipem silnika pojechałbym najpierw na hamownię i sprawdził jaką moc i moment obrotowy ma auto w serii.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się co do częstych wymian oleju.

Znam kilka aut, co mają wymieniane często olej i ogromne przebiegi.

Olej zużywa się z czasem, i po 15 tyś km często jest już w kiepski stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że częsta wymiana oleju przedłuży życie silnika w tym łożysk. Przecież w łożysku hydrodynamicznym nie powinien zachodzić kontakt metalowych części - po to jest olej, żeby oddzielał współpracujące elementy i to on się zużywa podczas normalnej pracy. Zużycie panewek następuje podczas rozruchu, kiedy to nie ma filmu olejowego oraz w sytuacji kiedy przeciążamy łożysko - jedziemy na niskich obrotach np na 5tym biegu i wciskamy gaz do deski - obciążenie jest zbyt duże w stosunku do prędkości względnej powierzchni i dawkowania oleju, film jest zrywany i następuje kontakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!