Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zerwany pasek rozrządu.


centurion

Rekomendowane odpowiedzi

Robię nowy temat własciwy.

 

Wczoraj (27.09.2011) pisałem w innym temacie:

No i dziś mnie dopadło. Godzinę przed zerwaniem paska rozmawiałem z teściem że jeszcze mam mały zapas do wymiany obecnie mam prawie 190 tyś a poprzedni właściciel zmieniał go przy 120 tyś no i po nie całej godzinie i przejechaniu 5 km strzelił dziad. Spokojna jazda 60, 1500 na obrotku silnik zgasł, heble twarde a ster sztywny, żadnych oznak wcześniej nie było żadnego dzwięku nie wydał przy zerwaniu. Ztoczyłem się na pobocze odruchowo stacyjka i zakręciłem. Rozrusznik bezoporowo kręcił więc jazda pod machę demontaż osłony i pasek luźny. Pękł wyjołem go zawołałem teścia po hol i stoi już pod garażem zaraz idę obadać, nie nastawiam się na najgorsze że zawory poszły albo dziury w tłokach się zrobiły tylko sam pasior. Zobaczymy podniosę wsadzę 5 bieg i pokręcę jak będzie bez opory to może się udało.

Słyszalem ze mój 2,0 8V F3R to kolizyjny jak wszystkie renie ale słyszałem też że praktyka bywa różna i 50:50 szans że nic się nie stało.

Jakieś opinie wasze w tym temacie?

Niestety albo stety sam będę wymieniał pasek tak jak w każdym aucie do tej pory u siebie ale jeszcze nigdy reni nie robiłem. Jak jest z tym napieciem paska przez ten przymiar? Robił to już ktoś na czuja ? Jakaś praktyka potwierdzona czy wszyscy na warsztat oddają?

 

Stan na dziś:

Demontaż pokrywy zaworów i jedna pierwsza szklanka leży na dnie bez docisku, mogę ją swobodnie podnosić. Wszystkie inne się dzwigają do krzywki. Czyli wychodzi jednak że zaworek dostał ale czy tylko jeden?

Pytania:

1. Czy napewno dostał?

2. Czy brać głowę z alledrogo z demontażu?

3. Podobno są warsztaty które za dopłatą idą na zamianę głowy moja za regenerowaną? Jakie ceny przy 8v?

4. Czy może nowy zaworek i docierka?

 

Niestety mije pytania mogą być meczące ale sam wszystko robię i niestety musi to byś zrobione jak najniższym kosztem.

Co waszym zdaniem powinienem zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w silnikach 8V, ale w 16V do puki nie zdejmiesz głowicy to się nie dowiesz co i jak. Jest bardzo możliwe, że dostał jeden cylinder.

Z tym, że zanim zdemontujesz głowicę to upewnij się czy na pewno te silniki są kolizyjne, tzn. że przy zerwaniu paska zawory uderzają w cylindry. Ja tego nie jestem pewien. Natomiast pewne jest, że silniki 16V są kolizyjne niestety :)

AD2) Hm! Trudne pytanie! Przede wszystkim nie wiesz w jakim jest stanie? Nie wiesz czy są luzy na zaworach w ich gniazdach i na prowadnicach zaworów. Jeżeli tak to to i tak głowica jest do regeneracji. Wszystko zależy jak stanie jest obecna głowica?

AD3) Tak są takie firmy, np w Żorach, jak chcesz mogę poszukać namiary i wyślę Ci na PW zadzwonisz pogadasz i będziesz wiedział. Cenę również Ci podadzą.

AD4) Może? Kto to wie jak głowica na silniku?

Najpierw sprawdzić czy silnik jest kolizyjny. Potem dopiero zdejmować głowicę. Przede wszystkim nie spieszyć się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszędzie gdzie czytam nawet u nas na forum to F3R to kolizyjnu no moze w necie znalazłem 2 przypadki z się nic nie stało.

Tak że czeka mnie otwarcie głowy i w pierwszej kolejności sprawdzić szczelność zaworów potem sie okaże ile do wymiany i czy do wymiany lub lepiej nową głowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij głowicę, zobaczysz ile zaworów uległo uszkodzeniu, będzie widać. Zobacz jak wyglądają cylindry. Pewne jest, że dostały! Przypuszczam, że jedynie będą odbite ślady zaworów. Tłoki i korbowody są dość wytrzymałe. Potem rozbierz głowicę, pamiętaj, żeby oznaczyć zawory, który gdzie był. Znacz wszystkie części bo dobrze było by aby wszystko trafiło tam gdzie było. Ściągnij sobie Sam naprawiam wyd. I masz tam dane silnika.

Kup rozrząd, uszczelki i niezbędne części. Poczytaj sobie o wymianie rozrządu w tych silnikach jest kilka wątków na forum.

Przede wszystkim najpierw zapytaj, jak masz wątpliwości a dopiero potem rób.

Możesz też przeglądnąć inne fora te silniki były w Lagunie i Megane Coupe.

poszło PW do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już zdejmiesz głowice, to pokręć trochę wałem korbowym i sprawdź, gdzie tłoki mają GMP.

Wszystkie muszą startować i kończyć na takim samym poziomie.

Jeżeli są odchyłki w wysokości, to oberwał tłok, korbowód, lub wał.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowica zdemontowana.

Dostały 2 zawory ssące, dziś do sklepu i przezbrajam. Jutro na auto.

 

Czy przy wymianie paska rozrzadu i demontażu głowicy naprawdę jest tak ciężko dojść do tych śrub czy coś nie odkręciłem.

Mam też problem bo rolki napinającej nie mogłem odkrecić bo jedna śruba się objechała czyli stawiam ze silnik trzeba z budy wytargać.

Jakoś ciężko mi uwierzyć ze miejsca jest tylko że rękę można wsadzić. Pozatym zeby wyciągnąć głowice musiałem odkrecić koło zębate na głowicy bo osłony nie dałem juz rady wyciągnać.

Jak u was to było robione? Wywalany silnik czy wg instrukcji na aucie?

 

Tu foto stanu zaworów.

Niemozliwe jest twierdzenie w różnych postach na różnych forach ze F3R jest bezkolizyjny ! Fizyka zaprzecza, Zawory wychodza duzo nizej niż krawędż głowicy.

 

zdjcie0466q.th.jpg

Edytowane przez centurion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko przeciskanie się, albo wyciągnięcie silnika.

Niezły dostęp do rozrządu jest z podnośnika po ściągnięciu koła i nadkola.

Większość osób wymienia rozrząd właśnie w ten sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę powiedzieć że znalazłem się w tej szczęśliwej połówce.

Opisze swoje zdarzenie. Od pół roku jeździłem po mechanikach i pytałem o dziwne odgłosy wydobywane podczas pracy silnika (pisk zanikający, zgrzyt podobny do uszkodzonego łożyska). Nie wiecie jak się ucieszyłem kiedy około miesiąca temu zanikły samoczynnie. Ale radość moja była krótka. Tydzień temu jadąc na szczęście z prędkością około 50km/h usłyszałem wielki warkot silnik stracił moc z pod maski wydobyła się para. Aby dojechać do domu zostało mi około 100m nie przerywając jazdy zredukowałem bieg i dojechałem. Oczywiście pierwsze co zrobiłem to maska w górę i po krótkich oględzinach zobaczyłem wylewający się pod ciśnieniem płyn chłodniczy, można powiedzieć lał się każdej szczeliny obudowy paska rozrządu moja pierwsza myśl pękł wężyk. Po wepchnięciu na kanał rozebrałem obudowę paska rozrządu, wypełniona była paprochami z gumy jak się później okazało pochodziły one z paska. Widok był makabryczny zostało około 3mm zębów po obu stronach szerokości paska. Jeżeli chodzi o pompę nie można jej było obrócić oś na której znajduje się kółko zębate została wygięta w lewą stronę.

W tym miejscu informuję nie jestem mechanikiem lecz elektronikiem – informatykiem pierwszy raz na oczy ujrzałem rozrząd swojego pojazdu Renault Megane Classic 1,4 16V. Czerpiąc informacje z Internetu postarałem się wymagane blokady. Po wymianie: uszkodzonej pompy, paska, kółka prowadzącego i napinacza przyszła pora na pierwsze uruchomienie. Silnik został rozgrzany do pierwszego uruchomienia wentylatora chłodnicy.

I tu mam pytanie obroty mam około 650/min – przed awarią były na poziomie 800-900/min.

Co zrobiłem nie tak jak powinienem? Silnik ma moc dobrą rozpędza się bardzo ładnie zauważyłem tylko że zaczyna szarpać po hamowaniu silnikiem i próbie dodania gazu będąc na 5 biegu przy prędkości 60km/h a przedtem tego efektu nie było. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewłaściwie, wybrałeś wątek, ten akurat dotyczy silnika 2,0/8V, Ty masz 1,4/16V.

Jeżeli postępowałeś zgodnie z procedurą i po założeniu paska wykonałeś obrót wału a następnie sprawdziłeś, że da się założyć blokady to wszystko powinno być ok.

Mam również nadzieję, że dobrze odpowietrzyłeś układ chłodzenia? Dobrze było by to sprawdzić. Ja sobie sprawdzałem przez kolejne 2 dni :).

W tych silnikach prawidłowe obroty powinny być na poziomie 750 +/- 50 rpm. Wiec niby masz dobrze. Możliwe, że przy okazji wypadało by wyczyścić silniczek krokowy i przepustnicę. Pojeździj klika dni, u mnie zaraz po zamontowaniu, z tym, że ja musiałem remontować głowicę, przez kilka dni przy dohamowaniu przed skrzyżowaniem obroty spadały mi na 500 rpm, ale potem ładnie się ustaliły na 750 rpm i teraz nie spadają niżej. Widać ECU "nauczyło się" nowych ustawień :)

i próbie dodania gazu będąc na 5 biegu przy prędkości 60km/h a przedtem tego efektu nie było.

Chm, ja 5-kę wrzucam jak na IV biegu obroty są powyżej 3000 rpm. O ile dobrze pamiętam to na IV przy 60 km/h jest ciut powyżej 2000 rpm.

Silnik nie ma siły na przyspieszanie na IV a co dopiero na V. Te silniki wybitnie lubią wysokie obroty max moment masz przy 3750 rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usprawiedliwiam się, co do umieszczenia mojego wątku w tym miejscu padło pytanie przez zakładającego temat „Jakaś praktyka potwierdzona czy wszyscy na warsztat oddają?”

 

Bardzo dziękuje za odpowiedź i nie będę ukrywał, że uspokoiło mnie to. Tak jak piszesz wszystko było sprawdzane według sztuki (przystępując do tej operacji przygotowałem się sumiennie pod względem teoretycznym). W praktyce pojawiły się tylko problemy z odpowiednimi kluczami, które musiałem zakupić stwierdzając, że jest to wydatek jednorazowy.

Przepustnicą oraz silniczkiem krokowym zajmę się trochę później to znaczy jak ściągnę informacje na ten temat.

Podsumowując muszę się na nowo nauczyć obsługi mojego autka.

 

Pozdrawiam :)

Edytowane przez Staszek22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!