Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Krótkie spięcie - co to za część


Kale

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem szczęśliwym użytkownikiem Megane 2 1.5 DCi od maja tego roku. Wszystko było ładnie pięknie do czasu aż padła mi turbina. Wymieniłem w zeszłym miesiącu, wraz z olejem, filtrami itp. Mechanik powiedział, żeby po wymianie częściej sprawdzać olej w celu upewnienia się, że nie ma ubytków. Tak też czynię. Nie mniej jednak od kilku dni podczas uruchamiania samochodu czuję taki swąd jakby spalenizny elektronicznej. Niezbyt intensywny aczkolwiek wyczuwalny. Wczoraj natomiast odkryłem coś ciekawego. Po ciężkim dniu pracy, wsiadam do samochodu - coś mnie tknęło - sprawdzę olej. Silnik zimny oczywiście - stał 10h. Otwieram maskę a tam bzyczy (bzyczenie przypomina dźwięk spięcia w obwodzie elektrycznym). Sprawdzam po kolei skąd dochodzi dźwięk i oto co znalazłem. Przy turbinie jest takie cacko (patrz zdjęcie). To właśnie cacko bzyka aż miło, że tak powiem aż się trzęsie - wyczuwalne są drgania tego urządzonka (wiem bo przyłożyłem palec - niezbyt to mądre ale chciałem zobaczyć czy to na pewno to urządzenie). Po włączeniu silnika i wyłączeniu dalej bzyka ale tym razem pobzykało sobie jakieś 30 sekund, zrobiło pyk i przestało. Po dojechaniu do domu (jakieś 20km) otwieram maskę , nic nie bzyka. Następnego dnia rano przed jazdą otwieram maskę, sprawdzam nic nie bzyka. Odpalam silnik, gasszę. Nic nie bzyka (pomyślałem sobie że chyba umarło). Dojechałem do pracy, otwieram maskę znowu bzyka, pyk i przestaje.

Mimo tego, że historia brzmi śmiesznie, spać po nocy nie mogę. Śnią mi się co chwila dymiące turbiny itp. Dodam,że auto jeździ normalnie - boję się żeby mi np w połowie drogi nie stanęło bo ten bzykacz zdechnie mi na autostradzie. Czy ktoś miał może podobny problem? W załączeniu zamieszczam ogólny widok i powiększenie bzykacza.

 

Dodano: 12 paź 2011 - 22:30

Nikt nie wie co to może być? Niezła zagadka.

post-37184-0-31760300-1318398837_thumb.jpg

post-37184-0-83861500-1318398843_thumb.jpg

Edytowane przez Kale
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to zawór regulacji cisniena doładowania. Steruje nim komputer wtrysku. Zawór ten za pomocą podcisninia steruje kierownicą turbiny i w ten sposób decyduje o cisniniu jakie jest w dolocie. U mnie ten elektrozawor nie brzęczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!