Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

BRC Sequent 24 - opada wskazówka benzyny


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Ale nawet nie trzeba tak często dolewać. W mieście przy częstych rozruchach sam się zresetował, a w trasie np: jak jechaliśmy do Niemiec, schodziło schodziło i zapaliła się rezerwa a to już było po sporym kawałku drogi i akurat czas na przerwę i do tankowanie gazu przed granicą. To wtedy też się zresetował. Albo czasem wystarczy 5 litrów paliwa dolać przy tankowaniu gazu i też już jest ok :-)

 

Może się zdawać trochę wkurzające takie resetowanie ale nawet tak nie jest jak to wygląda :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię identycznie jak Tom_89. Uważam, że emulator to rzecz zbędna. Wystarczy mieć w baku 1/2 zbiornika Pb, i co jakeś 1000 km dotankować za 50 zł.

 

To ile tak naprawdę kosztuje Cie przejazd 100km ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adbaca mam wrażenie, że połowa użytkowników lpg, masę pieniędzy zużywa na benzynę. Mit przełączania przy 30 stopniach itp. a dlaczego? "Bo tak ma być".

Ja w ciągu ostatniego miesiąca zużyłem 1,2 l benzyny, a codziennie jeżdżę i kilkanaście razy odpalam, gaszę, jadę na krótkich dystansach.

Policzcie realne koszty przejazdu 100km, jestem ciekaw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek 07 powoli zaczynam się zastanawiać nad sensem instalacji gazowej czy to się tak naprawdę opłaca. Wszystko fajnie taniej się jeździ itp ale czy tak naprawdę?? Czy jedyny koszt to założenie instalacji?? U mnie na 11500km od początku założenia instalacji nie dość że LPG to jeszcze wyjeździłem na potrzeby ustawienia map itp 1,5 zbiornika PB . Nie wiem jak u Ciebie ale wcześniej miałem diesla i chyba następne auto będzie diesel.

Na 1000km - 50zł czyli prawie 1l = 6zł, Do każdego przejazdu na 100km trzeba doliczyć nie mówiąc o tym że gazementów którzy mają pojęcie o tym co robią można policzyć na palcach (rąk i nóg :-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas w trasie pali mniej więcej 8 lpg, w mieście 10, liczone to jest ilość km przez litry zatankowane więc mówię plus minus. A z tym dolewaniem benzyny to rożnie, bo w zimę na krótkich dystansach czy przy odśnieżaniu auta chodzi na benzynie i się później przełącza a tak to szybko bo temp przełączania mamy ustawione na 40 stopni jak pamiętam :-)

 

Póki co to koszt z gazem związany to tylko instalacja, woleliśmy dopłacić i założyć w serwisie co kiedyś auto robiliśmy, znajomy i brat teraz też niż szukać tańszych bo i tacy byli. Sami proponowali BRC, nie pamiętam dokładnie jaki model i proponował trochę głośniejsze wtryski które słychać jak cykają na postoju ale za to dłużej trzymają i tak jest. Na gazie już prawie 40-45 przejechane. Teraz jeździ nim tata a ja Clio więc przebiegu pewny nie jestem ;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adbaca, ja pojechałem do Struny (znasz z forum) na afr i zapomniałem o gazie. Niestety u mnie czuć różnicę bo auto jest tak zestrojone na pb, że gazem nie podejdziesz. Owszem jak we wszystkim są 2 strony medalu. Licząc ropniaka który w moich warunkach skopci najmniej 8l ropy, dla obliczeń przyjmijmy 50 pln za 100km, odpowiednio musiałbym jeździć ponad 3 litrową benzyną, albo dawać ostro w palnik 2.0 T żeby uzyskać te same koszta. Są + i - jak we wszystkim, na moje warunki tj dojazd na studia, jest to fajna opcja, ale gdybym miał jakieś zarobki i odemnie by to zależało to pomykałbym tsi z dsg i nie szukałbym vialle do niego. Wiem zostanę zlinczowany za promowanie techniki vw. Przepraszam, ale niczym lepszym, no może poza mustangiem nie miałem okazji podróżować. (oj tak mustang w gazie <3)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek 07 zapomniałeś wspomnieć że Struna to nie byle kto i wie co robi. Większość ludzi zakłada LPG nie korzysta z internetu i to co gazmen założy uważają że tak ma być. Przykładowo zbiornik 55l wchodzi 38l LPG a ludzie myślą że tak ma być. W Twoim wypadku poczytałeś dowiedziałeś sie gdzie i do kogo jechać. Owszem masz racje są plusy i minusy. W moim wypadku dobrze że mam TECHa i wszystkie pytania jakie były kierowany do nich była szybko odpowiedz dzięki czemu auto obecnie śmiga bardzo dobrze. Jakie linczowanie?? Każdy ma prawo wyrazić opinie.

Ja nie posiadam emulatora, po prostu wiem ze w zbiorniku jest Pb.

Edytowane przez adbaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ile tak naprawdę kosztuje Cie przejazd 100km ??

Dokładnie po 15 tyś. w arkuszu kalkulacyjnym:

9,33 lpg,

1,23 Pb, na 100 km. Więc wychodzi dolweka za 50 zł, raz na 1 tyś km.

70% małe miasto, temperatura przełączania 35 stopni. Ocieplony reduktor.

Panowie, nie popadajmy w skrajności jeśli chodzi o oszczędzanie.

Nie wiem jakie mam inwestycje poczynić i za ile (np. strojenie na hamowni co 2 lata, plus dojazd plus stracony czas), aby zamiast 0,5 l Pb mniej, spalił 0,6 l Lpg.

Różnica 1,5 zł na 100 km.

Celowo nic nie czynię w tym kierunku, ponieważ z paru względów wolę aby troszkę pochodził sobie na benie.

I tak oszczędzam, bo samej bezołowiówki mi palił 8,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Mam cpu stag 300 premium reduktor zavoli zeta n, wtryski hana złote (były wcześniej czarne) Spalanie klasyfikuje się tak jak u kolegów z silnikami 1,6 ale nie jeżdźę jeżdżę delikatnie. Emulator pb u mnie działa idealnie gdy mam więcej lub ówno równo 1/2 baku bęzyny benzyny. Jak mam mniej to wskazówka leci w dół tyle ile przejadę ale po zgaszeniu silnika i zapłonu a potem ponownym uruchomieniu resetuję się do właściwego stanu leczy gdy mniej niż 1/2 to podczas jazdy opada.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Jeśli jeszcze ktoś czyta to forum.. jak Państwo zapalają bez emulatora? Na LPG tylko i wyłącznie i mają Państwo jedynie min 1/2baku benzyny i działa? Nie zatra się wtryskiwacze benzynowe? Auto jezdzi normalnie na gazie? Pytam bo mi padł emulator, nie ma dostępnego na rynku (nigdy więcej BRC) i jedyne co mi pozostaje to jazda na benzynie :((( jakieś rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!