Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"Przebita opona"


Gizmo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Jestem tu nowym użytkownikiem więc serdecznie wszystkich witam! :) Zakupiłem tydzień temu Grand Scenica,2006 r. silnik 1.9 DCI, sprowadzony z Francji. Podkusiło mnie, aby sprawdzić czy działa czujnik ciśnienia w kole, spuściłem więc powietrze z prawego przedniego koła, czujnik oczywiście zaświecił komunikat "crevaison changer roue" i kontrolka "service". Dobra, ok,czujnik działa. Napompowałem oponę i problem został. Nie świeci się już serwis ale przy każdym zapalaniu silnika komunikat "pression pneus a reajuster" czyli coś w stylu "sprawdź ciśnienie w oponach". Ciśnienie w tej oponie jest OK, 2,2 bara tak jak pisze w instrukcji. Na wyświetlaczu świeci się też cały czas prawe przednie koło... Można to jakoś usunąć bez autoryzowanego serwisu? Próbowałem odłączenie klem od aku, po ponownym podłączeniu było ok, ale po przekroczeniu 50 km/h znowu świeci.. Z tym kołem można chyba jeździć bo zrobiłem na nim już ok. 200 km. Ale wkurza to trochę ;). Podobno czujniki te można dezaktywować w ASO, po dezaktywacji koła znikają z wyświetlacza czy dalej widać zarysy?

Pozdrawiam ;)

 

Edit: Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale Scenic jest jeszcze przed liftem.

Edytowane przez Gizmo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo, czyli jedynie pozostał mi serwis. Jak będę zmieniał na zimówki to podjadę i wyłączę to :), a to już nie długo bo na podkarpaciu -4 ;)

Pozdrawiam

 

Edit: czy mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie jest zbiornik do spryskiwaczy tylnej szyby? Bo niestety nie mam instrukcji w PL... A jak wleje do tego zbiornika pod maską to pryska przód, a tył nie...

Edytowane przez Gizmo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polataj troche autem,być może same zgasną,mam znajomego co ma takie ustrojstwo u siebie i olał serwis i kontrolki.Po pewnym czasie zauważył że już sie nie pali kontrolka,nie potrafi dokładnie stwierdzić po ilu kilomertach tak sie stało bo przestał na to zwracać uwage.

 

Zbiornik jest jeden,tył i przód korzysta z niego.Zeby pryskać na tył musisz skorzystać z prawej manetki przy kierownicy.No chyba że masz uszkodzony wężyk i płyn leje sie gdzieś po drodze.

Edytowane przez ponuryzniwiarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chyba jest ten wężyk walnięty, bo włączam tylny spryskiwacz i słychać jego "pracę" ale nie wydobywa się płyn... Po zmianie na zimówki będę musiał i tak przyuczyć felgi więc wtedy pojadę do serwisu i całkiem dezaktywuje to cholerstwo, podobno koło 100 zł, a będę miał święty spokój na długo z tym. :). Autko od "przebitej opony" zrobiło już ponad 400 km. Dzięki Panowie za odpowiedzi. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gizmo

Na mój padła Ci pomka spryskiwacza, miałem całkiem niedawno okazję to wymieniać .

Wszystko działało super az tu nagle na przód nie sika słychac tylko silniczek , na tył elegancko ( Gdy długo trzymałem spryskiwacz na przód plyn lał się tylnim spryskiwaczem) .

Nowy silniczek kosztował jakies grosze 30-40 dychy o ile pamiętam ( pasuje od peugota) tyle ze wymiana upierdliwa bo się ochlapiesz dwa trzeba wyciagac nadkole. U mnie ściagałem zderzak bo grzebałem jeszcze przy reflektorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gizmo

Na mój padła Ci pomka spryskiwacza, miałem całkiem niedawno okazję to wymieniać .

serio?? a przecież napisał: wleje do tego zbiornika pod maską to pryska przód, a tył nie... :)

albo wężyk albo gumka w pompce do sprawdzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do czujników w kołach - jeszcze bym sprawdził ciśnienie we wszystkich kołach czy jest jednakowe. U mnie wyświetla się taka treść, gdy mam różnice w ciśnieniu poszczególnych kół. Okazje do jego wyświetlenia u mnie to zawsze gwóźdź/wkręt w kole i pomalutku pitanie powietrza. Dzięki temu za wczasu dopompywałem powietrza a potem na warsztat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo wężyk albo gumka w pompce do sprawdzenia

No nie będę się sprzeczał moze być wężyk( ręka do góry komu pękł) dwa faktycznie mozna rozebrać pompkę i metodą druciarską naprawić gumkę, tyle że... co kto woli. Jeśli Scenik ma dwa zbiorniczki no to przepraszam i mnie tu nie było:)

 

Odnośnie czujnika ciśnienia, gdzieś czytałem że czujniki przyucza się pierdząc w koło do wysokiej wartości 3 bary czy jakoś tak. Można spróbowac tego nic to nie kosztuje nadmuchać na chwilę , pożniej spuścic do własciwego cisnienia. Nie pomoze to aso albo clip i wyłączyć na amen.

Edytowane przez Obiboc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tylnego spryskiwacza to działa ;) Poprostu był zapowietrzony bo nie było w nim wcześniej płyny i po wlaniu musiałem chwile potrzymać tylny spryskiwacz ;). Teraz działa elegancko. Jutro sprawdzę te ciśnienia w kołach. :)

 

Dodano: 22 paź 2011 - 09:07

Panowie, misja udana. Rano poszedłem do Scenica, było -4 stopnie. Zapalam go, drze się, piszczy że przebita opona, i świeci się stop i service. Ta sama opona, P.P. Wziąłem ten kompresorek, (było w oponie 1,9 bara, chociaż miesiąc temu dałem mu 2,2). Dowaliłem mu na 2,4 bara i kontrolka zgasła. Przy jeździ powyżej 50 km/h nie zaświeciło się. Admina proszę żeby tematu jeszcze nie zamykał, bo jakby się zaświeciła to napiszę tu jeszcze. Dziękuję bardzo za pomoc i pozdrawiam wszystkich ;)

 

Dodano: 25 paź 2011 - 21:38

Przejechane ponad 200 km, nie zaświeciło się nic ;). Dziękuję Panowie za pomoc a admina/moda proszę o zamknięcie, bo o ile wiem to samemu nie można tego zrobić ;).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!