Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ankieta - KZFR (występowanie i objawy)


P_r_z_e_m_o

KZFR - występowanie i objawy  

131 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Typ silnika

    • 1,6/16V (K4M761)
    • 1,6/16V (K4M782)
    • 2,0/16V (F4R770)
    • 2,0/16V (F4R771)
    • 2,0/16V (F4R776)
    • 2,0/16V (F4R740) Scenic I PhII
      0
    • 2,0/16V (F4R741) Scenic I PHII
    • 2,0/16V (F4R744) Scenic RX4
      0
  2. 2. Rok produkcji

  3. 3. Objawy wystąpiły po przebiegu;

    • < 10,000 km
    • 10,000 km - 20,000 km
    • 20,000 km - 30,000 km
    • 30,000 km - 40,000 km
    • 40,000 km - 50,000 km
    • 50,000 km - 60,000 km
    • 60,000 km - 70,000 km
    • 70,000 km - 80,000 km
    • 80,000 km - 90,000 km
    • 90,000 km - 100,000 km
    • 100,000 km - 110,000 km
    • 110,000 km - 120,000 km
    • > 120,000 km
  4. 4. Objawy wystąpiły po ... od daty produkcji

  5. 5. Klasa lepkości stosowanego oleju

    • 0W30 / 0W40 / 0W50
    • 5W30 / 5W40 / 5W50
    • 10W30 / 10W40 / 10W50
    • 15W40 / 15W50
  6. 6. Olej był wymieniany co (przebieg)

  7. 7. Olej był wymieniany co (okres)

    • częściej niż rok
    • co rok
    • co 2 lata
    • więcej niż 3 lata (niezgodne z zaleceniem)
  8. 8. Objawy na zimnym silniku

    • stuki przy rozruchu
    • falowanie, nierówne obroty
    • problemy z uruchomieniem silnika
    • brak mocy
    • trudności z wkręcaniem się na obroty
    • silnik gasł, zapalał za drugim lub następnym razem
    • brak objawów
  9. 9. Objawy na rozgrzanym silniku

    • stuki, warkot
    • falowanie, nierówne obroty
    • brak mocy
    • trudności wkręcaniem się na obroty
    • w/w problemy występowały przy obrotach <3000 rpm
    • w/w problemy występowały przy obrotach >3000 rpm
    • brak objawów
  10. 10. Czy przy wymianie KZFR wymieniono rozrząd

  11. 11. KZFR zostało wymienione po wystąpieniu objawów

  12. 12. Po wymianie KZFR objawy wystąpiły ponownie po

    • < 5,000 km
    • 5,000 - 10,000 km
    • 10,000 - 15,000 km
    • 15,000 - 20,000 km
    • 20,000 - 30,000 km
    • >30,000 km
    • nie wystąpiły
  13. 13. Proporcje przebiegu

    • głównie miasto
    • 50% miasto / 50% trasa
    • głównie trasa


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Oczywiste jest, że ankieta nie jest wyczerpująca, ale im więcej pytań i możliwości, tym bardziej można zaciemnić obraz całości.

Zapewne tak lecz jestem zdania, że ta ankieta aby być czytelniejszą mogłaby zostać rozbita na dwie osobne. Powód dość prosty i oczywisty jest. Producentem koła, które mam zamontowane w Megane 1.6 K4M jest firma Delphi a najczęstsze objawy to niemożność uruchomienia silnika za pierwszym razem przy pierwszym poreannym rozruchu. Z kolei dwulitrowy Espace 16V F4R reaguje warkotem przy uruchomieniu zimnego silnika (nie tylko rano) a jak już jest ciepły, to jego praca z lekka przypomina pracę cichego diesla. Jak Espace miał rozrząd robiony, to będąc w błogiej nieświadomości w świętym spokoju koło zostawiłem... W przypadku silników dwulitrowych producentem koła jest Aisin. Bez wątpienia oba rodzaje koła rolę taką samą maja spełniać ale myślę, że objawy zużycia czy tez niesprawności sygnalizują nam w inny sposób a i od strony konstrukcyjnej też pewnie się różnią.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 9 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!