Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

P_r_z_e_m_o

Megane II phI Ankieta - KZFR (występowanie i objawy)

KZFR - występowanie i objawy  

116 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Typ silnika

    • 1,6/16V (K4M761)
    • 1,6/16V (K4M782)
    • 2,0/16V (F4R770)
    • 2,0/16V (F4R771)
    • 2,0/16V (F4R776)
    • 2,0/16V (F4R740) Scenic I PhII
      0
    • 2,0/16V (F4R741) Scenic I PHII
    • 2,0/16V (F4R744) Scenic RX4
      0
  2. 2. Rok produkcji

  3. 3. Objawy wystąpiły po przebiegu;

    • < 10,000 km
    • 10,000 km - 20,000 km
    • 20,000 km - 30,000 km
    • 30,000 km - 40,000 km
    • 40,000 km - 50,000 km
    • 50,000 km - 60,000 km
    • 60,000 km - 70,000 km
    • 70,000 km - 80,000 km
    • 80,000 km - 90,000 km
    • 90,000 km - 100,000 km
    • 100,000 km - 110,000 km
    • 110,000 km - 120,000 km
    • > 120,000 km
  4. 4. Objawy wystąpiły po ... od daty produkcji

  5. 5. Klasa lepkości stosowanego oleju

    • 0W30 / 0W40 / 0W50
    • 5W30 / 5W40 / 5W50
    • 10W30 / 10W40 / 10W50
    • 15W40 / 15W50
  6. 6. Olej był wymieniany co (przebieg)

  7. 7. Olej był wymieniany co (okres)

    • częściej niż rok
    • co rok
    • co 2 lata
    • więcej niż 3 lata (niezgodne z zaleceniem)
  8. 8. Objawy na zimnym silniku

    • stuki przy rozruchu
    • falowanie, nierówne obroty
    • problemy z uruchomieniem silnika
    • brak mocy
    • trudności z wkręcaniem się na obroty
    • silnik gasł, zapalał za drugim lub następnym razem
    • brak objawów
  9. 9. Objawy na rozgrzanym silniku

    • stuki, warkot
    • falowanie, nierówne obroty
    • brak mocy
    • trudności wkręcaniem się na obroty
    • w/w problemy występowały przy obrotach <3000 rpm
    • w/w problemy występowały przy obrotach >3000 rpm
    • brak objawów
  10. 10. Czy przy wymianie KZFR wymieniono rozrząd

  11. 11. KZFR zostało wymienione po wystąpieniu objawów

  12. 12. Po wymianie KZFR objawy wystąpiły ponownie po

    • < 5,000 km
    • 5,000 - 10,000 km
    • 10,000 - 15,000 km
    • 15,000 - 20,000 km
    • 20,000 - 30,000 km
    • >30,000 km
    • nie wystąpiły
  13. 13. Proporcje przebiegu

    • głównie miasto
    • 50% miasto / 50% trasa
    • głównie trasa


Recommended Posts

Witam!

Powyższa ankieta w zasadzie została wywołana przez kolegę punxhc .

Pisanie w formie postów nie ma najmniejszego sensu, późniejsze przebijanie się przez kolejne posty będzie masakrą.

Dlatego powstała ta ankieta. Mam nadzieję, że pokaże dokładnie jakich silników dotyczy i z jakiego okresy?

Oczywiste jest, że ankieta nie jest wyczerpująca, ale im więcej pytań i możliwości, tym bardziej można zaciemnić obraz całości.

Acha, ważne - nie piszę, żadnej pracy magisterskiej, nikt mi za to nie płaci i sam jestem bardzo ciekawy co z tego wyjdzie ?

 

Uwagi techniczne.

1)Ankieta zawiera pytania w których można wybrać kilka odpowiedzi(kwadraciki) lub tylko jedną (kółka)

2)Bardzo proszę o poprawne podanie typu silnika, TU jest wyjaśnienie gdzie go znaleźć.

Edytowano przez P_r_z_e_m_o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W pytanu "Po wymianie KZFR objawy wystąpiły ponownie po..." proponuję dodać możliwość odpowiedzi "nie wystąpiły".

Pozdrawiam

JarekB

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Wielkie dzięki za przygotowanie i wstawienie ankiety! Mam nadzieję, ze ankietę można wypełnić bez odpowiedzi na wszystkie pytania, np:

- KZFR zostało wymienione po wystąpieniu objawów – niektórzy mogą nadal jeździć z uszkodzonym KZFR, więc tu nie powinni nic zaznaczyć (ewentualnie możnaby dodać odpowiedź "nie zostało wymienione / jeżdżę z uszkodzonym KZFR - ale wtedy nie wiadomo jak długo już dana osoba tak jeździ)

- Olej był wymieniany co (...) – jeśli samochód był niedawno kupiony, to nabywca może nie wiedzieć co ile był wymieniany olej

 

Lepiej pozostawić niektóre pytania bez odpowiedzi, niż „na siłę” uzupełniać a przez to zmniejszać wiarygodność wyników. No chyba, że nie ma takiej opcji.

 

Pozdr.

punxhc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli brak pewności co do tych danych, przy autach z nieudokumentowaną historią, to nawet napisanie tego w oddzielnym temacie i w formie posta jest tylko przypuszczeniami, opartymi na pobożnych życzeniach.

W takim przypadku lepiej nie wypełniać ankiety, bo zamataczy jej wyniki.

To samo dotyczy odpowiedzi tylko na niektóre pytania.

By miało to sens należałoby wypełnić całość ale danymi opartymi o fakty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie KZFR objawy wystąpiły ponownie po

 

proponuję wprowadzić większe okresy bo u mnie chyba zaczęło stukać po raz drugi po 40.000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zwiększyłem, dodałem >30,000 km, i już więcej nie będę modyfikował.

Jednocześnie zapraszam do wypełnienia ankiety wszystkie Koleżanki i Kolegów których dopadała ta nieprzyjemność. Ankieta jest skonstruowana tak, że dotyczy głownie typu silnika, a nie modelu auta. Wyjątek stanowi jedynie Scenic I PhII ten typ siników był montowany tylko w nich. Nie sprawdzałem, czy był montowany w innych modelach Renault.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, choć nie wszystkie, te które są wymienione w ankiecie mają. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam silnik z KZFR a nie ma go w ankiecie (F4R744)

w objawach ktore byly u mnie silnik na cieplym pracowal jak diesel a chyba takiej opcji nie ma (jest stukot warkot - a to chyba nie to samo)

Pozdrawiam

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, pkt. 5.7

 

0cool

Edytowano przez 0cool

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak, o ty modelu zupełnie zapomniałem. :)

profesore96 możesz wypełnić ankietę.

Zapraszam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów,

 

Właśnie sprawdziłem w świadectwie zgodności.

Silnik ma oznaczenie: K4M R8

Czy komuś mówi coś ten symbol, czy zalicza się on do tych wymienionych w ankiecie?

 

Pzdr,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podaj VIN VF1???? tyle wystarczy, zawsze też możesz odczytać typ silnika z tabliczki znamionowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie brakuje w: KZFR zostało wymienione po wystąpieniu objawów opcji: "KZFR nie zostało wymienione z różnych powodów". Tak się składa, że jak miałem Megi II ph I to i u mnie było uszkodzone to koło, ale auto poszło na sprzedaż z w/w usterką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie wraz z KZFR wymieniono elektrozawór tegoż koła. Według opini ASO to in był winowajcą uszkodzonego koła. Czy macie jakieś info na ten temat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Będę wdzięczny za podpowiedź, czy to defekt KZFR: terkotanie (i to takie falujące) pojawia się przy obrotach ok. 2 tys. i to najczęściej przy lekkim gazie lub hamowaniu silnikiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiste jest, że ankieta nie jest wyczerpująca, ale im więcej pytań i możliwości, tym bardziej można zaciemnić obraz całości.

Zapewne tak lecz jestem zdania, że ta ankieta aby być czytelniejszą mogłaby zostać rozbita na dwie osobne. Powód dość prosty i oczywisty jest. Producentem koła, które mam zamontowane w Megane 1.6 K4M jest firma Delphi a najczęstsze objawy to niemożność uruchomienia silnika za pierwszym razem przy pierwszym poreannym rozruchu. Z kolei dwulitrowy Espace 16V F4R reaguje warkotem przy uruchomieniu zimnego silnika (nie tylko rano) a jak już jest ciepły, to jego praca z lekka przypomina pracę cichego diesla. Jak Espace miał rozrząd robiony, to będąc w błogiej nieświadomości w świętym spokoju koło zostawiłem... W przypadku silników dwulitrowych producentem koła jest Aisin. Bez wątpienia oba rodzaje koła rolę taką samą maja spełniać ale myślę, że objawy zużycia czy tez niesprawności sygnalizują nam w inny sposób a i od strony konstrukcyjnej też pewnie się różnią.

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam, ja mam 1.6 16v k4m812

Edytowano przez saszanh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...