Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zablokowana Kierownica Megane II


AgentOrange

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy użytkownicy. Wystąpił u mnie problem z blokadą kierownicy Megane II 2006 1,5dci. Po skręceniu kół maksymalnie w prawo, wyłączeniu silnika i próbie ponownego uruchomienia nie udało mi się wystartować Meganki. Na wyświetlaczu pokazał się komunikat: Skręć kierownicę + start. Niestety klapa. W żaden sposób blokada nie puściła. Po kontakcie z serwisem Renault powiedziano mi, że ten typ tak ma. Njśmieszniejsze, że jak powiedziałem ,że komunikat jest po polsku to Pan serwisant zdziwił się ,,Jak to po Polsku?'' Z resztą w instrukcji jest taki wpis by nie pozostawiać auta na skręconych kołach. Koszt naprawy a więc wymiany oszacowano na 2tys. Kolega mechanik powiedział, że da się to zrobić w kosztach rzędu 600zł. Czeka mnie rozwiercanie starej blokady oraz wgrywanie programu do zamiennika z Allegro. Dla wyjaśnienia dodam, że słyszę tylko pstrykanie w okolicy kiery ale blokada nie puszcza. Jak mi powiedziano w serwisie ile to będzie kosztowało i że ten typ tak ma to mnie wbiło w fotel. Dla śmiechu dodam, że auto mam od miesiąca bo przesiadłam się z GOLFA 1,9TDI. Chyba zrobiłem największy błąd życia ufając Francuzom. SZKODA. Napisze jak będzie po robocie.

Edytowane przez AgentOrange
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownica zapewne nie jest zablokowana na sztywno, zapewne jest lekki luz na blokadzie. Spróbuj wyczuć na ile pociągnąć i w którą stronę by łatwiejsze było odblokowanie. Następnie zapoznaj się ze sposobem odblokowania kierownicy ale bez rozruchu silnika:

http://megane.com.pl/topic/858-megane-ii-tricks-tips/page__view__findpost__p__257589

Teraz połącz jedno z drugim w odpowiednim momencie.

No i odezwij się czy pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też tak zostawiłem na skręconych kołach, też nie uruchomiłem auta. Pomogło mocniejsze dokręcenie koła kierownicy (w moim przypadku w lewo) i samochód uruchomił się bez problemu. Czasami trzeba spokojnie się zastanowić, a problem rozwiąże się bez udziały ASO.

Edytowane przez baciuś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbój odłączyć akumulator na 10 minut, pamiętaj o kodzie do radia.

Potem podłącz, włóż kartę w slot, wrzóć jedynkę, naciśnij sprzęgło i daj start.

Spróbój poruszać trochę mocniej kierownicą, ewentualnie dokręć, może się odblokuje.

A i akumulator powinien być dobrze naładowany.

Jeśli ro nie pomoże, to można próbować dostać się do blokady, jest pod kierownicą i zobaczyć w czym rzecz, są ludzie którzy się na tym dobrze zanają. W ASO cię za to strasznie skroją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potem podłącz, włóż kartę w slot, wrzóć jedynkę, naciśnij sprzęgło i daj start.

To normalna procedura do odpalania z wrzuconym biegiem.

Właśnie w takiim przypadku może sypać komunikatami jak w opisanej sytuacji.

Dla tego podałem sposób, na odblokowanie bez chęci rozruchu, może w taki sposób auto przestanie być upierdliwe i uparte. Niestety nie sprawdzałem tego praktycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to ci pomoże:

włóż kartę do czytnika, wrzuć jedynkę, wciśnij pedał hamulca i wtedy naciśnij guzik start/stop, wyrzuć na luz. Po tych zabiegach uruchamia się samo wspomaganie, bez włączania silnika, więc próbuj jednocześnie ruszyć kierownicą, może się odblokuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to takie proste jak piszecie. Próbowałem wszystkich możliwości o których wspominacie. Wciskałem START z Hamulcem i bez, sam przycisk i nic. Jedna wielka LIPA. Nic nie pomagało kręcenie samym kołem kierowniczym z jednoczesnym naciskaniem startu. KLAPA NA CAŁEGO. Ludzie, którzy jeżdżą Renaultami łapali się za głowę z bezradności. NIE POMOGŁO NIC - ale zapewne pomoże młotek i przecinak. Moja frustracja tym stanem rzeczy jest porażająca tak samo jak bezradność w tej kwestii.

Kolega mechanik powiedział, że dokładnie sprawdzi co się stało - bo pewne jest, że coś się zrypało.

Dodam, że próbowałem wciskać sam przycisk przez około 10s. I NIESTETY (_._) D...PA.

Dziś rano ,,motyl" powiózł moją MEGI do serwisu.....

Jak będę miał info co było przyczyną podzielę się z kolegami.

 

No i już po bólu. Cały Koszt 450zł. Montaż blokady z Allegro + wgrywanie kopii oprogramowania.

 

A więc po kolei.

1. Rozwiercenie zepsutej blokady

2. zakup identycznej - wyczyszczonej na Allegro.

3. Montaż i wgrywanie oprogramowania

4. Składanie plastików

 

5 . Zapaliła ........ :) ;)

Edytowane przez AgentOrange
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, ze malo osob przerabialo ten problem :D

Otoz w Megance ktorej jezdze zdarza sie to dosc czesto niestety. Im dluzej jade tym po wylaczeniu silnika czesciaj mam ten problem. W wiekszosci po podrozach 200-300 km ktorych mam kilka w tygodniu. Pare razy stanela mi tak Megane na parkingu na autostradzie w nocy w Belgii i Holandii i w Nieczech wiec teraz jej po prostu nie wylaczam a silnik moze sobie pochodzic spokojnie te 8-9 godzin non stop przeciez.

Pojawia sie to przy przebiegach wiecej niz 200k km. Wiec jak tak macie, to pewny jestem ze wasze przebiegi w aucie wlasnie takie sa...

Wymieniem co prawda ten bolec w blokadzie co wchodzi w kolumne kierownicy i przez pol roku mialem spokoj ale teraz problem sie pojawia znowu.

Jest pare rozwiazan:

1 - uderzanie bardzo mocno w kierownice kiedy wlasnie zwalnia sie blokada

2 - odkrecenie wszystkich plastykow i poluznienie calej blokady (taki prostopadloscian pasltykowo-metalowy)

3 - metoda - z ktora jezdzilem przez pare tygodni to odkrecenie blokady od kolumny kierownicy i pozostawienie jej luzno zwisajacej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!