Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samodzielna naprawa wtrysków.


lamer

Rekomendowane odpowiedzi

O jakiej korekcji piszesz? Przy wtrysku Common Rail każda dawka jest ściśle określona. To nie mechaniczny wtryskiwacz!

no to czekamy na następnych szczęśliwców? a ja będę fotki publikował :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KAMILK-jak już tak kombinujesz to ja gdzieś mam wtryski od MII 74 kW z padniętą elektroniką ale zaworki powinny być OK

no to ja je biore w ciemno

odezwij się na priv lub tel: 508213627

To nie mechaniczny wtryskiwacz-ale w przypadku takich kombinacji jak zamiana wtrysków od wersji mocniejszej do słabszej trzeba je wpisać-bo komp będzie podawał dawke jak na orginał a w realu poda dużo więcej.Sytuacja odwrotna będzie wyczuwalna ,powiedzmy "gołym okiem"

to moze i tak, ale zmieniając sam zaworek i zostawiając resztę wtryskiwacza fabryczną nie ingeruje w zakres pracy wtryskiwacza, gadałem z gosciami w ASO jak i w serwisie gdzie regenerują wtryski i w tym aucie nie ma konieczności kodowania wtryskiwaczy, a tym bardziej jak zostaną na swoim miejscu tylko wymieni się w nich sam zaworek, jak zmienia się wtryski na inne (zamienne wg katalogu delphiego) to trzeba 'zakodowac' (wpisac kody ima)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie - czytam i czytam o tych zaworkach i zastanawiam się dlaczego nikt nie robi korekcji wtryskiwaczy po wymianie tych zaworków? z tego co rozmawiałem z własnym szpecem od silników dCi, to taka korekcja jest musowa. to nie URSUS, że na szmacie flanelowej można wymienić część i będzie banglało. bez korekcji taka zabawa może skończyć się tak:

Bo kalibracja jest nadawana generalnie do elektrozaworu, a nie czesci mechanicznych. Wiadomo, po jakims czasie wszystko sie wyrabia i nawet na sprawny wtrysk po roku mozna nadac nowy numer kalibracji.

Kalibracja to jedynie podanie komputerowi jakie sa wartosci zerowe dla danego wtrysku, zeby po odpaleniu natychmiast pracowal poprawnie. JAk sprawdzisz poprawnie pracujacy diesel to rzadko kiedy ma zerowa korekte, bo po prostu sie lekko zuzyl i komputer poprawil dawki.

Jezeli zakladamy nowe czesci to sa one dosc podobne do oryginalu i dlatego beda pracowaly poprawnie. To co odbiega od normy komputer sobie dostosuje. Od tego jest czujnik stukowy na silniku i czujnik walu (przyspieszenie walu) na podstawie ktorych komputer wyreguluje dawki.

Wtedy oczywiscie jak ktos sprawdzi korekty to moga byc rozjechane, ale dlatego, ze komputer je dostosowal.

Mozna oczywiscie nadac nowe numery kalibracji, ale nie jest to wymagane i przy poprawnie przeprowadzonej naprawi nie wyrzadza takiej krzywdy.

To co pokazales to lejacy (nie przelewajacy) wtrysk. Trzeba mocno sie starac, zeby nie slyszej jak praacuje taki silnik zanim zrobi takie szkody.

Najwazniejsze w wymianie zaworkow czy rozkrecaniu wtryskow to czystosc. Czystosc przy rozbieraniu i skladaniu oraz montazu. Np przewody sa galwanizowane i po kilku demontazach warstwa schodzi i tworza sie opilki na styku glowki na koncu rurki i wejscia do wtrysku ktore potrafia skutecznie zanieczyscic nawet nowy wtrysk. Dlatego czysccie wszystko bardzo dokladnie przed montazem.

 

Dodano: 22 maj 2012 - 10:45

Sugerowałem się zdjęciem z aukcji:

2313600815.jpg

Powierzchnie przylegania nie są idealnie.

Porównaj jeszcze kody kropkowe. U nie oryginał miał znacznie większy kod niż chińczyk.

Mniej więcej tak to wygląda:

ORYGINAŁ:

oryg.jpg

 

ZAMIENNIK:

chinol.jpg

Oryginal jest galwanizowany i jest teraz caly czarny (rewizja 621C). Zreszta Delphi juz chyba znow zmienilo numery.

Ten piewrszy to uzywka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś w rozmowie z tym gościem który mi sprzedał te zaworki usłyszałem że one były na 100%nowe

powiedziałem mu że oddaje je na ekspertyzę do Instytutu Pojazdów Politechniki Łódzkiej aby ustalili czy popsuły sie przy montażu czy są wykonane tak że nie mają prawa działać, a gość od razu z tekstem: nie musi mnie Pan straszyć !, odeśle je Panu bo są Pana bo Pan za nie zapłacił

 

Dodano: 24 maj 2012 - 14:32

ja ciągle walcze z wtryskami,

kupiłem 2 szt używane, przęłożyłem zaworki, próba przelewowa wyszła że nie znacznie odbiegają od tych 2ch pozostałych co były wczesniej wymieniane,

dziś jade do pracu i na 5tym biegu przy 120km/h INJECTION FAUL....

już mi się to nudzi

kolego 'p.zyga' szukałeś tych wtrysków ?

 

Dodano: 24 maj 2012 - 21:30

ja juz kurde nie wiem co jest,

jak jadę 90km/h na 5tym biegu, zaczynam przyspieszać to wywali błąd, zgaśnie i dalej przyspiesza, później przy 130km/h

 

a jak od zera bujnąłem na jedynce do 4,5tys obr/min, później dwójka do 4tys obr/min, trojka do końca, czwórka i mam 130km/h i nic sie nie zapala, przyspiesza dalej, piątka i też nic

 

chyba trzeba podłączyć clipa i się przejechać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak będzie że przy obciążeniu na V wywali błąd a po bujając po kolei może nie wykazać.Powód - na V niskie obroty = mała wydolność pompy a zapotrzebowanie duże.Wtryski znalazłem nawet 3 ale sam nie wiem jaka ich sprawność.Genaralnie ja te 74 kW uważam za przeklęte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niskie ciśnienie to może być właśnie pompa :/

umówiłem się z kumplem co ma serwis renaulta w Zgierzu, żeby podłączył pod Clipa i zobaczymy co jest nie tak

ale temat wtrysków aktualny

 

Dodano: 28 maj 2012 - 13:57

witam, bylem dzis na podłączeniu pod clipa i wyszło że są błędy regulatora ciśnienia na pompie

jak widzę ceny regulatora napięcia to się zastanawiam czy nie lepiej kupić całą pompę używaną i przełożyć sam regulator ciśnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

to napisz mi ile chcesz za te swoje, bo jeszcze nie odpisales

 

Dodano: 20 cze 2012 - 22:21

wymieniłem 2 zaworki na nowe zamienniki bo stare lały strasznie a pozostałe 2 wypadły ok, 2 dni jazdy i znowu wywala błąd przy przyspieszaniu, zrobiłem próbę przelewową to te dwa nowe przez 1min nalały 1ml, a te dwa niewymienione 10ml

 

sprawdzany był juz bak oraz pompa i wszystko jest ok, wiec chyba sprawdza się ta teoria że wymieniać trzeba od razu 4szt :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 6 miesięcy temu...

Pytanie w temacie :

Regenerowałem wtryski poprzez wymianę oryginalnych zaworków, po tej operacji testy przelewowe są idealne (pomijając fakt iż mam problem z odpalaniem samochodu - ruszy tylko na plaku), z racji tego że robiłem to samodzielnie pojechałem na warsztat gdzie regenerują wtryski - uświadomiono mnie, że wszystkie nadają się do wymiany... Sprawdzano przelewy w dwóch trybach: z obciążeniem oraz "na luzie". W opcji z obciążeniem przelewy były na poziomie 60-80ml, na luzie około 10-15ml. Pracownik stwierdził, że ważniejsze są te pod obciążeniem - przedstawiając mi koszty..

 

Gdzie tu prawda. Piszecie na forum iż przy przelewach rzędu nawet 30ml jeszcze jest ok... w serwisach mówią co innego..

 

Dodano: 01 paź 2014 - 20:03

Drugie pytanie - co jest dokładnie powodem tego iż wtryskiwacze leją ??

Domniemam iż chodzi tu o "wirnik" w zaworku... co musi się z nim stać by wtrysk zaczął lać ?

Zużywa się w jakiś sposób czy po prostu blokuje opiłkami lub innym syfem ?

 

Dodano: 05 paź 2014 - 23:02

??????

 

Dodano: 17 paź 2014 - 20:06

Ktokolwiek zna odpowiedź ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!