Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki akumulator


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam problem bo mam akumulator bosch silver w samochodzie Megane Scenik 1,6l 97' 8 zaworowy i musze stwierdzić kiepski jest. Poza tym chciał bym zmienić na większej pojemności ze względu na plany rozbudowanego audio w niedalekiej przyszłości. Teraz mam pytanie jaki tam wstawić aku? Tak aby:

- Samochód był w stanie go doładować

- Aku jest w środku samochodu pod siedzeniem pasażera z przodu czy tam przez przypadek nie powinien być żelowy wsadony?

- Jaki producent robił fabryczne aku do tego modelu? Bo na fabrycznym przejechał 7 lat a na tym szajsie boschu po tych 3 latach padlina z niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator doładuje ci każdy akumulator jaki włożysz. Pod warunkiem że nie będziesz pobierał więcej energii na urządzenia niż jest w stanie wytworzyć twój alternator. To jego moc decyduje ile urządzeń możesz zasilać jednocześnie nie wielkość akumulatora. Z akumulatora pobierasz energię tylko wtedy gdy silnik jest unieruchomiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, właśnie dziś rano mój akumulator odmówił współpracy, trochę go podładowałem prostownikiem odpaliłem i pojechałem szukać nowego. Po odwiedzeniu kilku sklepów we Wrocławiu mój wybór padł na Varte model E38. Gość sprawdził stary przyrządem i okazało się że miał zwarcie. Cena 385 zł zmontażem. Ma 720A i 74 Ah. Zawiera też elementy srebrne. Full bezobsługowy. Jest identycznych gabarytów co mój stary w Megane II 19 dCi. Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Markus Varta to _bardzo_ dobra marka akumulatorow, na pewno bedzie Ci sie dobrze sprawowal (widze tez, ze cene naprawde dobra znalazles). Ale czy nie za duzy, az 72Ah, wiem, ze to diesel ale? Dasz rade go calego zaladowac, bo mozesz jezdzic po prostu na niedoladowanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość twierdził że nie powinienem mieć żadnych problemów. Zresztą nie można kupić niestety akumulatora z parametrami identycznymi z oryginalnym. Zawsze coś jest inaczej .Sprawdziłem oferty wszystkich firm, jak był już jakiś zbliżony to akurat był innych gabarytów. Tak więc ponieważ ten wydawał mi się bardzo rozsądny to go zakupiłem. Zresztą musiałem się szybko decydować bo w sobote sklepy są czynne do 14 a w niedziele moje stare aku by już nie dało rady odpalić samochód :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@markus_g: :D

 

Pozwole sobie jeszcze przytoczyc informacje o pradach rozruchowych, malo paplania a konkretne fakty.

 

Kupujac aku wystarczy popatrzec na tabele i sprawdzic wg. jakiej normy jest on oznaczony i juz mozemy sobie porownac np. dwa aku roznych firm!

 

IEC- starsza norma europejska

DIN- norma niemiecka (varta)

EN- norma europejska (centra)

SAE- norma amerykańska

 

TABLICA PRZELICZENIOWA NORM ZDOLNOŚCI

ROZRUCHOWEJ AKUMULATORÓW w Amperach

 

IEC.. DIN.. EN.... SAE

65... 60... 100... 100

95... 85... 140... 150

110. 95... 160... 175

130. 110. 180... 200

160. 140. 240... 250

195. 170. 280... 300

225. 200. 330... 350

260. 225. 360... 400

290. 255. 420... 450

325. 280. 480... 500

355. 310. 510... 550

390. 335. 540... 600

420. 365. 600... 650

450. 395. 640... 700

485. 420. 680... 750

515. 450. 760... 800

550. 480. 800... 850

580. 505. 850... 900

615. 535. 900... 950

645. 560. 950... 1000

680. 590. 1000. 1050

710. 620. 1050. 1100

745. 645. 1100. 1150

775. 675. 1150. 1200

810. 700. 1200. 1250

840. 730. 1220. 1300

870. 760. 1250. 1350

905. 790. 1300. 1400

935. 815. 1350. 1450

 

No i maly test aku na koniec...

 

( :D tabele przedrukowalem z portalu elektroda.pl :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SoundWave, Co do niedoładowania zbyt dużego akumulatora to niema żadnech przeciwwskazań dla wkładania większego niż jest w instrukcji. Niema takiej możliwości żeby akumulator był niedoładowany z powodu zbut dużej pojemności. To tylko kwestia czasu. Alternator ładuje każdy akumulator do określonego napięcia, nie pojemności. Regulator napięcia alternatora działa w ten sposób, żeby utrzymać na zaciskach akumulatora napięcie 14,4V. Jak akumulator jest rozładowany to napięcie jest niskie i prąd ładowania z alternatora jest duży. Z czasem napięcie zbliża się do zadanego i prąd sukcesywnie spada. Alternator nie ma pojęcia jakiej pojemności akumulator ładuje i jest mu to obojętne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długość tras nie musi być większa niż przy aku o mniejszej pojemności. Przecież uzupełniamy tylko to co zużyliśmy na rozruch. Od kiedy prądnice poszły do lamusa i zastąpiły je alternatory problemów z niedoładowanymi akumulatorami niema. Nawet przy jeździe na światłach w mieście w korkach. Oczywiście jeśli wszystko jest sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Od roku posiadam Scenica 2.0 z 1997 roku, a od jakiegoś czasu mam problemy z akumulatorem. Ogólnie mówiąc bardzo słabo trzyma napięcie, postoi samochód 3 dni i już akumulator musi iść pod prostownik. Chyba nic w tym dziwnego bo akumulator ma 5 lat. Tak więc planuję kupić nowy.

 

Jaki byście polecili akumulator? Jak wiecie mój model Scenica ma akumulator nie pod maską, lecz pod przednim siedzeniem pasażera. W związku z tym otrzymałem radę, by kupić koniecznie akumulator żelowy, bo w przypadku takiego kwasowego , to może nastąpić wyciek, albo mogą się wydostawać opary, a jazda w oparach siarki do zdrowych nie należy. Przyznam się, że nie znam się dobrze na samochodach i nie wiem czy to prawda czy nie. Mozr ktoś mi doradzi?

 

I jakie parametry powinien taki akumulator mieć? Czy wystarczy prąd rozruchowy rzędu 500A czy też powiniennem celować w okolice 700,800 A?

 

Tamat akumulatorów już był poruszany na forum - wystarczy poszukać. Przeniosłem - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Witam. Jaki akumulator zalecacie do megane scenica (który jest pod fotelem pasażera)? Mam scenica '97 2.0i F3R 750 i jak wyszukuję w sklepach internetowych typu intercars czy fota to wg. wybranego modelu samochodu wyskakują mi akumulatory o zupełnie innych parametrach niż oryginalny renault (fulmen ste) akku jaki jest u mnie w aucie 50Ah 420A ...

Jaka może być tolerancja w takich parametrach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

polecam zajrzeć na:

http://www.varta-automotive.com/pol/index2...pplication.html

lub na: http://www.centra.com.pl/showpage.php

na dole kliknąć na tabele zastosowań i pobrać plik pdf. jest opisane jaki akumulator do jakiego auta.

espoo, alternator w aucie obsłuży dużo większe pojemnościowo akumulatory niż te fabryczne. wkładasz taki na jaki cię stać i jak największy który też wejdzie. czasami warto wziąć pod uwagę prąd rozruchu bardziej rozsądnie pod uwagę.

osobiście jestem zwolennikiem centry ale nie taniego standard tylko minimalnie plus.

kiedyś w maluchu miałem Exide(nie wiedziałem ze to centa) i wytrzymał 8 lat eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!