Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju + kilka pytań


ricardo24

Rekomendowane odpowiedzi

Na pytanie co wlewać do mojega auta? Taką odpowiedź przesłał mi ma maila mój serdeczny kolega, który zajmuje sie od lat dystrybucją olejów:

"Oryginalnie powinien być wlewany olej syntetyczny w klasie 5W-40. Np. olej Havoline Ultra S 5W-40. Do twojego auta ze wzgledu na dość duzy przebieg proponuję Havoline Extra 10W-40 czyli półsyntetyk. Przy pełnym syntetyku 5W-40 wymiana oleju odbywa się co 30000km, a przy oleju 10W-40 co 20000km."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, to że powinienem wlać półsyntetyk to ja już wiem, chodzi mi o to czy mogę przejść z mineralnego na półsyntetyk. Szczerze mówiąc to jeszcze od nikogo nie otrzymałem 100% odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukas.s, przy przejściu z mineralnego na syntetyk istnieje ryzyko wypłukania osadów, przy półsyntetyku nie będzie to takie drastyczne, trzeba było zaraz po pierwszym zalaniu mineralnego lać półsyntetyk teraz dajmy na to że zrobiłeś już 30-40 tyś proponuję kupić najtańszego półsyntetyk zalać nią furkę i po 1000 km znowu zrobić wymianę już na lepszy olej.

(dla przykładu dodam że w mojej firmie przewalczyłem i po remoncie silnika samochody otrzymują półsyntetyk i silniki konstrukcyjnie rodem z lat 70' nie ciekną, a zauważam że uzyskują dużo wyższe ciśnienia (oczywiście są to ciśnienia w granicach normy) od oleju mineralnego, ten zabieg jest stosowany od 3 lat i od tego czasu przypadki zatarcia silnika spadły procentowo o 48%, biorąc po uwagę koszta to zyskujemy na tej operacji 20% środków, przy czym dodam że pojazdy nadal pracują w tych samych warunkach jak i robią rokrocznie coraz wyższe przebiegi) - taki mądry bo robiłem analizę techniczną wdrożonego programu usprawnienia WRPK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśnienie sprawy, popytam jeszcze i jak coś więcej będę wiedział to podejmę decyzję.

EDIT:

Troszkę poczytałem w googlach o takiej zmianie i wyczytałem podobne przypadki jakie opisał Robak i chyba tak zrobię. Dla uściśnienia wątku dodam:

-jak kupiłem samochód to nie wiedziałem czym był zalany

-na teczce z dokumentami mam ledwo widoczną naklejkę ARAL 0W40

-przed pierwszą wymiana na mineralny miałem lekki wyciek z okolicy miski olejowej (codziennie parę kropel)

-po wymianie na mineralny wyciekł znikł

-na mineralnym przejechałem ok 25tys. km (2 razy zalany mineralnym Elf Turbo Diesel 15W40)

-teraz będzie 3 wymiana w której chcę przejść na półsyntetyk zgodnie z zasadą jaką podał Robak.

Miejmy nadzieję że się uda :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej megance od zawsze lany byl lotos 5w40, wiec i ja wymienialem na ten sam olej. Po przeczytaniu tego posta stwierdzam ze ten olej nie powinien byc wogole lany do tego silnika, a przynajmniej nie ma go w wykazie dopuszczalnych olejów wdł. producenta.

Auto ma przejechane 130 tys, i od jakiegoś czasu pojawil sie wyciek od uszczelniacz na wale od strony skrzyni. Przyszedł czas na zmianę oleju i potrzebuje rady czy walc tego półsyntetyka 10w40 , czy to zmieni cos w sprawie wycieku?? jest to teoretycznie gęstszy olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszedł czas na zmianę oleju i potrzebuje rady czy walc tego półsyntetyka 10w40 , czy to zmieni cos w sprawie wycieku??

Z tym pytaniem to raczej do wróżki <ok> Teoretycznie zmiana na gęstszy powinna pomóc.Ja bym zmienił na 10W40 i czekał na efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mateusz(engel), wymiana uszczelniacza jest dość pracochłonna ale nie jest aż tak kosztowna przerabiałem to już i jest to opisane na forum, skoro samochód zawsze dobrze znosił "lepszy" olej proponowałbym zostać przy tym lepszym zalanie 10W40 uspokoi problem tylko na chwilę w pewnym momencie dojdziesz do tego, że będzie ci ciekło nawet przy zalaniu superolu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co sadzicie o olejach z allegro

Na allegro o ile się nie mylę to kupiłem już 6 baniek, z czego 2 odebrałem osobiście. Na razie problemów nie ma. Czy warto? Myślę, że tak - wystarczy popatrzyć na cenę. Jakość? Uważam, że prawdopodobieństwo trafienia mineralnego Lotos-a w bańce od syntetycznego Elfa jest podobne jak w przypadku sklepów motoryzacyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

To moj pierwszy post na tym forum chodz gosciem jestem dosc czesto.

Moze naswietle lekko sprawe.

Kupilem Renault Megane Classic 1999 1.6 16v. 110000km przebiegu.

Postanowilem zmienic olej ale niestety nie wiem jaki byl wczesniej wiec postanowilem zmienic na mineralny.

Poszedlem do sklepu i poprosilem o olej mineralny i pewien mily pan dal mi Castrol GTX 10w-40 (to nie jest magnatec). Dla pewnosci poszedlem do drugiego sprzedawcy zapytac sie jaki to olej . Odpowiedzial ze mineralny. Kupilem go. Przyjechalem do domu a mechanik mi mowi ze to półsyntetyk. Czytalem w necie i jakos nic nie wyczytalem.

Moze ktos wie co to za olej ?

Podkreslam to nie jest magnatec.

Moge dac fotke.

Dziekuje i pozdrawiam

Ps.

A zapomnialem o jednym. Cala przygoda wydarzyla sie w Irlandii. Ja nie ufam irlandzkim sprzedawcom. Im bardzo czesto zdarza sie pomylic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedz ale jestescie pewni ?

Na zagranicznej stronie co sprzedaje ten olej pisze ze to jest mineralny , podobnie na allegro pewien sprzedawca go mial i tez sprzeawal jako mineralny.

Drugie pytanie : jesli bylby to polsyntetyk czy moge go wlac po mineralnym czy musi byc juz tylko i wylacznie mineralny ?

A co do oleju to podkreslam to nie jest Castrol Gtx Magnatec to jest Castrol GTX 10w-40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!