Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju + kilka pytań


ricardo24

Rekomendowane odpowiedzi

Żeby nie zakładać nowego tematu podepnę się pod ten :)

Jako, że nie dawno kupiłem Megi wypada pomyśleć o wymianie podstawowych rzeczy m.in. płynów :) Z grubsza przeleciałem już ten temat i kilku rzeczy się dowiedziałem. Zanim jednak podejmę decyzję w 100% wolę spytać :)

1.Olej - mój wstępny wybór padł na Elf Competition STI 10W40. Rozumiem, że to dobry wybór? Ile kupić do F3Ra - 5 czy 6l?

2.Płyn chłodniczy - tutaj widzę, że jest "temat rzeka". Każdy ma inne zdanie. Jaki polecacie? Ja słyszałem dobre opinie o Prestone - co o nim sądzicie?

3.Płyn do wspomagania oraz płyn hamulcowy - tutaj stawiam na produkty Elfa, tak jak są zalecane czyli Elf DOT4 oraz Elfmatic. Przeczytałem, że zaleca się Elfmatic D2 jednak nigdzie nie mogę go znaleźć Jest tylko Elfmatic G3... Dostanie się jeszcze D2 czy już go nie produkują?

4.Olej w skrzyni - powiedzcie jak to jest bo już się pogubiłem. Olej w skrzyni się wymienia czy dolewa?

Z góry dzięki za odpowiedź i pomoc!

Pozdrawiam, Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Olej

Kwestia gustu, a wchodzi niecałe 6 litrów.

2.Płyn chłodniczy

Tak samo jak z olejem, u mnie już było Borygo różowe, zielone, a obecnie jest Petrygo :)

3.Płyn do wspomagania oraz płyn hamulcowy

Zamiast Elfa D2 może być Mobil ATF220.

Płyn hamulcowy u mnie jest Jurid i się sprawdza.

Znowu kwestia własnych preferencji.

4.Olej w skrzyni

Olej w skrzyni warto wymienić, po spuszczeniu starego i zalaniu nowego sam się przekonasz dlaczego.

Olej zalecają TRX lub TRJ (oba ciężko dostać i mają już nowsze zamienniki).

Do skrzyni wchodzi trochę ponad 3 litry oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm.. czegoś tu nie rozumiem, jeśli wasz silnik bierze olej, nawet 0,6l to znaczy że coś nie halo jest.. owszem, można wlewać coraz gęstszy olej, ale chyba nie tędy droga, trzeba zniwelować albo wyciek, albo zrobić, np uszczelniacze jeśli puszcza. ja w swoim poprzednim silniku 1.6 przy 198tyś km miałem zalany 5W 40 Shell. Ani grama oleju silnik nie brał, a po zdjęciu pokrywy zaworów wszystko czyściutkie, bez najmniejszego nagaru. Tak więc ja mogę z czystym sumieniem polecać ten olej.

Więc jeśli silnik zdrowy, to lać 5W 40 (albo 5W 30) i sie nie przejmować. Przecież silniki renault, zwłaszcza 16V to stosunkowo świeże konstrukcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

torek szkoda mi pieniędzy na ten samochód, nie widać żeby sie gdzieś pocił, na niebiesko też nie kopci, uważam, że jeśli doleje tą "setke" na miesiąc to nic mi sie nie stanie

eMBe ja w skrzyni mam coś od elfa(nie wiem dokładnie co to za olej) kupiony był w litrowych butelkach z takim pseudolejkiem (wysuwana słomka), wspomaganie - hydrol, płyn chłodniczy - koncentrat kuler k2, płyn hamulcowy - nie wiem

w skrzyni elf tranself nfp 75w80

1000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

setka na miesiąc.. Setka na ile km :)

Druga rzecz to podzielam zdanie torek, auto które ma 300 000 i 15 lat albo więcej to ma prawo do brania oleju w większej ilości. Ale nie nowe konstrukcje tak samo moim zdaniem mija się z celem lanie oleju innego niż pisze to w książce serwisowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak auto bierze olej i nie dymi za bardzo, to najczęściej wystarczy wymienić uszczelniacze zaworowe - koszt kompletu kilkanaście złotych.

Ja w dCi nadal leję 5W40 ELF, przebieg 150tys km. Od wymiany do wymiany nie dolewam bo jeszcze trzyma normę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wzięliście Panowie pod uwagę, że są normy spalania oleju w silnikach. Nie wiem jak to wygląda w naszych Megankach, ale opel Astra 1,6 (I i II) ma normę ubytku oleju około 1 L na 10 000 km !!

Moja Megi nie potrzebuje dolewek między wymianami oleju, ale bardzo mnie denerwuje, gdy jedzie auto, które pali olej i ustawia za sobą zasłonę dymną. Zastanawiam się jak takie auta przechodzą badania techniczne....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja tez mam pytanie o olej ... Mam M1ph2 1.6 16v z przebiegiem 197kkm. Jak ją sprowadziłem w lipcu wymieniłem olej na castrol magatec 5w40 (taki był wcześniej). Niestety zauważyłem, że trochę ubywa tego oleju - a odkładnie to po 9kkm od wymiany dolałem litr. Nie wiem czy to dużo czy nie dużo. A jeśli dużo to co zrobić - przejść na 10w40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zerknij czy po prostu nie wycieka gdzieś Ci olej.. mi na przykład wywaliło simering pod kołami rozrządu no i huk.. będę tak jeździł, jeszcze przez jakieś 50tyś bo nie będę ściągał specjalnie rozrządu żeby go wymienić. więc mi też ucieka. Najlepiej przejedź się na kanał i zdejmij płytę, jak silnik jest suchy z tyły i po bokach, tzn że jednak może Ci spalać olej.

Jeśli nie czujesz palonego oleju z wydechu przy gazowaniu, to raczej nie uszczelniacze powinieneś mieć dobre

Inna sprawa że meganki w pb raczej nie mają przewidzianych norm spalania oleju.

Jak miałem 1.6 16V to przy 190tyś nie brała ani grama oleju 5w40, a jeździłem bardzo dynamicznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opel Astra 1,6 (I i II) ma normę ubytku oleju około 1 L na 10 000 km !!

Ciekawe, bo w instrukcji jest 0,7l/1000 km.

Renault podaje normę spalanie 1l/1000 km.

Są to wartości zawyżone, żeby uniknąć odpowiedzialności z tytułu gwarancji na silnik.

Moje autko przed remontem brało około 1l/1000 km, był to już dość znaczny i widoczny ubytek.

Tata jadąc za mną czuł zapach spalanego oleju, ale spaliny miały normalny kolor.

Z silnikami wysokoprężnym jest jeszcze ciekawiej, bo podobno każdy nowy bierze olej.

Może któryś z posiadaczy nowych dCi zerknie jaka jest norma przewidziana dla tych silników w instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!