Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

RX4 - czy warto?


bolom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam na oku Scenica RX 4 z 2000 roku z silnikiem 2.o Benzyna.

Proszę powiedzieć czy warto wchodzić w ten samochód? Jak to jest z tym napędem na 4 koła. Jaka jest mozliwość założenia przy takim roczniku i przebiegu około 200 tys km LPG.

A moze lepiej kupić 1.9 dCi? Będe wdzięczny za uwagi i wskazówki.

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że mają problem z zawieszeniem i dość awaryjną skrzynię.

No jak na te auto, to przebieg dość spory, zwłaszcza, że może być zaniżony.

Czy kupić dci, czy benzynę z gazem, to już sam musisz sobie na to pytanie odpowiedzieć.

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zasadzie to odpowiedź powinna być na podstawie Twoich wymagań (wybór silnika),

przy LPG brak 1/3 bagażnika (ja mam butle 60L i robie jakies 420km), przy mniejszej butli więcej miejsca ale i tankowania częstsze, jeżeli robisz większe przebiegi to ON, sam RX4 bez względu na silnik jest autem miejskim więc mówienie o awaryjnosci zawieszenia jest spowodowane złym użytkowaniem auta :) , co do samej jazdy to przewaga wysokości wzgledem zwykłego scenica jest duża (lepsza widoczność, odporniejszy na większe dziury, krawężniki itd) , a teraz koszty: większe opony, wiecej pali, dodatkowe elementy zawieszenia i przeniesienia napędu, kupiłem to auto tylko dlatego że mi sie podoba i cena była bardzo OK (rodzina) , za cene giełdową nie kupiłbym RX4 ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bolom Trochę hymmen wprowadził Cię w błąd, skrzynie nie są wadliwe, ale po prostu firma Steyer-Puch nie dostroiła dobrej skrzyni do silnika diesla, nie wytrzymują na dłuższą metę ich momentu obrotowego przy nagłych ruszaniach i targaniach nieumiejętnych przyczep, tzn. hamowanie silnikiem z podczepioną przyczepą, lub próby popisówki, rud\szanie z piskiem - co Ci się nie uda, bo kapcie szerokie i napęd wiskotyczny 4X4. Ja mam RX4 od września 2010, z wynikiem 112 tyś.km o ile wierzyć znajomemu handlarzowi. Pobrykałem furką do marca tego roku, aby mieć pewność, że nioc złego nie wyskoczy. Szwagier pomierzył mi ciśnienia na cylindrach no w marcu tego roku założyłem gazik (doradzałem nawet koledze profesore96, choć on o mnie zapomniał, wcale się nie pochwalił zdjęciami, a wakacje zapomniane). Fakt butla ukradła sporo miejsca w bagażniku, ale z auta ogólnie jestem zadowolny, tylko trzeba wiedzieć, czego się chce. Jeśli auto jest w ogłoszeniach zapodaj tu linka. Obserwuję te auta na bieżąco i jestem w stanie powiedzieć ile czasu wisi na ofercie, pomimo, że mogło zniknąć na jakiś czas. Podpowiem Ci o co zapytać sprzedawcę i może coś doradzę. Teraz nie mam zbytnio czasu, bo zaraz do pracy na noc, ale jutro czy po jutrze mogę Ci podesłać wszelkie materiały jakie mam (pomocne lub nie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

No dziękuje za informację:) Szczególnie Zyga bardzo mnie tutaj zaciekawił. Tak z tymi przebiegami to jakaś lipa jest. Niestety nie ufac można nikomu:(

obserwuję kilka takich aut:

http://otomoto.pl/renault-scenic-rx4-dci-zarejestrowany-oc-przeglad-C20985445.html

http://otomoto.pl/renault-scenic-rx4-C20093302.html

http://otomoto.pl/renault-scenic-rx4-1-9-dci-bezwypadkowy-warto-C21215514.html

 

 

aaaa i jeszcze jedna rzecz. Czy te silniki 1.9 dCi w tych autach miały łańcóch rozrządu?

Edytowane przez bolom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No już jestem, po nocce musiałem jeszcze na japońce z wędką skoczyć (pozytywnie).

A teraz co do Twoich typowań: są to auta specyficzne, ciężko jest stwierdzić czy auto czy nie, ponieważ ma taką budowę. Jak będziesz oglądał autko na żywo, to połóż się pod nim i złap za wał czy nie ma luzów na dwóch podporach jedna z przodu, druga bardziej pod nogami pasażerów, jeśli ma luzy nawet drobne, to musisz się liczyć z kosztem około 1500 zł (regeneracja wału z przeróbką na rozbieralny, nowy w serwisie kosztuje około 6/0 tyś.zł) podpory wału pasują od Mesia W124. Po otworzeniu maski silnika zobacz uważnie na pas główny-wzmocnienie czy nie był odkręcany i na reflektory, z boku muszą mieć naklejki z nadrukiem między innymi daty produkcji, która musi być zgodna z rocznikiem samochodu. Nie ufaj w zapewnienia, że elektryk i znajomy mechanik przeglądał, wymieniał, naprawiał, że żony, że nie palący itd. itp. - to jest typowy trik aby opylić auto z różnych przyczyn, handlarz, albo się psuje. Moja żona na przykład nie chce innej bryki, nie chce nawet zamienić na RAV-kę, jeździła kilka dni temu i czegoś Ravce brakuje (jej stwierdzenie). Jeśli jest podany VIN to dzwonić do serwisu, pod warunkiem, że był serwisowany (mój był tylko raz rok po zakupie).

1/ Nowy w sprzedaży, listwa - maskownica ozdobna prawych przednich drzwi po czymś szorowała, ciekawe jak głęboko. Obawiam się, że ten miał jakąś przygodę, szpara pomiędzy maską silnika a lewym błotnikiem jest węższa, na lewy reflektor za bardzo opada ta maska. Nie jestem pewien, możliwe że teraz się pomylę, ale raczej wszystkie RX4 miały montowane reflektory czarne (zobacz zdjęcia z mojej galerii, nawet wpisz w allegro reflektory Scenic RX4 i wszystkie są czarne, a ten ma zamontowane białe, no przepraszam - srebrne) Coś jeszcze przemawia za tym, że była w nim ingerencja i to głębsza, ślady rozbierania konsoli. Na zdjęciu zaznaczyłem żółtym kółkiem uszkodzenie, niech Ci nie wciska, że żona nie chcący kopnęła, bo nie ma możliwości kopnąć w to miejsce, jest za wysoko i inne aspekty. Jeszcze co do zdjęć, kierownica ma inny odcień, a koło jest wypolerowane, to powinna być skóra (RX4 miały skórzane kierki). No i co najważniejsze - samochód ze zdjęć nie ma ESP, ponieważ byłby zamontowany wyłącznik (na zdjęciu kółko różowate). Nie zrobił zdjęć komory silnika, włączonych wskaźników, centralnie konsoli, więc nie mogę stwierdzić czy ma podgrzewaną szybę, ale chyba nie ma bo sterowniki ogrzewaniem wyglądają mi na manual. Alusy są z 2000 i 2001 roku, w 2002 były już te co ma RX4 z ogłoszenia 2. Ten w ogóle chyba nie jest z 2002 roku, bo miałby ceglate wstawki tak jak ten z ogłoszenia 2, śmiem twierdzić, że ten to jakaś przeróbka z Angola.

c209854457.jpg

 

2/ Ogólnie ładniejszy, rocznikowo oryginalne alusy, dochodzi hak holowniczy, nie napisał tego, ale ma dwa szyberki, ten ma ESP i te ceglatej barwy wstawki. Ciekawi mnie jak rozwiązano w tym aucie problem ze spryskiwaczami reflektorów, bo do nich montowany był drogi zbiorniczek. a tu jest zaślepka, to taka uwaga. Druga, to ma mało wyświetleń, ale samochód wisi już prawie rok, znika i pojawia się znowu.

3/ Gdzieś jest haczyk, bo za tani, przecież to najbogatsza wersja RX4 - SportWay. Prawy reflektor nie jest oryginalny, ten ma dwa zbiorniczki na spryskiwacze.

Oglądaj powoli, nie śpiesz się. Ja z żoną o swoim aucie myśleliśmy przez ponad pół roku, tzn. nie była to nagła decyzja, oglądaliśmy różne samochody, wybór padł na Scenic RX4, zasięgnąłem opinii, między innymi z obecnego tu forum, no i sprawa się rypła.

Powodzenia.

Edytowane przez Zygmunt Małek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 3 lata później...

Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć na temat taj oferty:

http://otomoto.pl/oferta/renault-scenic-rx4-2-0140kmserwis127000kmszwajcaroryginalgwarancja-ID6yojht.html

Cena dość wysoka, ale czy warto i na co zwrócić uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!