Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1,9 DCI prbolem z mechanikami... + turbina ?


dawid-m93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowy na tym forum, szukałem podobnego tematu ale niestety nic nie znalazłem. Samochód mam od jakis 4 miesiecy i jakies 1,5 miesiaca temu zaczeły sie problemy w silniku zatarła sie panweka na pierwszym korbowodzie, dałem samochod do mechanika , zrobili skasowali i wszystko ok, do czasu az przejechałem 20km...tak dziwne, okazało sie ze wymienili tylko panweki bez szlifu.. gdy dałem im samochód znowu był juz do wymiany wał bo tamten nie nadawał sie do szlifu + panewki.. Kupiłem nowy wał + panewki i naprawili. Znowu odebrałem samochod i przejechałem uwaga, az 50km, co tym razem ? jade ekspresem , cos tykło, nagle brak mocy a w lusteku wielkie kłęby białego dymu. Mechanik wyciagał przy mnie turbine od strony wydechu był urwany wirnik. Wczesniej turbina nie dawała zadnych znakow , nie było z nią problemów, podejrzewam, że po zatarciu panewek nie wyczyscili silnika i zostały opiłki. Kupiłem regenerowaną turbinę, czyli cały srodek nowy, załozyli i był dziwny swist od 1300 obortów - mechanik stwierdził "to tak ma być, jest nowa i widzisz jak powinna pracować, swiszczy ładnie" Do tego samochod nadal kopcił i mechanik uznał ze ma sie to wypalić bo naleciało wtedy duzo oleju to wydechu. Pomyslałem ok, moze sie to jakoś dotrze i będzie działać, samochód odebrałem w piątek, a w sobote juz w ogole nie było mocy, od 1400obortów słychac bardzo turbine.. Doradzcie co mam teraz robic ? jak potraktowac tamtego mechanika ? Dzwoniłem do niego i stwierdził ze to nie moze byc ich wina, ma dzisiaj popołudniu przyjecha, ale powiedziałem otwarcie , że nie chce juz tam dawać samochodu. Co bedzie nie tak? Doradźcie bo ja już nie mam siły..

Edytowane przez dawid-m93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbin z 1.9 dci nie kupuje się regenerowanych, bo one są naprawiane na chińskich zamiennikach. Od kogo ją kupiłeś ?

Zakładając, że mechanik zamontował sprężarkę zgodnie z zasadami, to wychodzi na to że to wina samej turbiny. Żadne głośne świsty nie mają prawa występować, a tym bardziej przy 1300 obr, bo w tym zakresie to ona zaczyna dopiero wchodzić na obroty i pompować.

 

Radziłbym Tobie podjechać nie do jakiegoś warsztatu, ale do turbiniarzy na demontaż i diagnoze.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za jakiś odzew w sprawie.

Turbina była kupiona w "turbomar" Wadowice Górne - ogłaszają sie na allegro i dokładnie tam kupiłem.

a i sprostuje - swisty zaczynają sie od 1300 obr. w góre.. ale powyżej 2tys obrotów to juz sie boje dawac..

A i o czym zapomniałem - spalanie znacznie zwrosło było w granicach 6,5litra teraz powyżej 10/100km ale to chyba przez tą strate mocy.

Edytowane przez dawid-m93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie siedziałem, dzisiaj cały dzien na forum, szukając jakiś pomocy. Też sie zastanawiałem nad tym katalizatorem. Oleju poleciało bardzo duzo to fakt i pewno dlatego ciagle kopci ? Mogę sam sprawdzić katalizator bez kanału ? Czy musze gdzies jechac ? Jezeli mogę sam, to jak to najprościej zrobić? (co do samochodów to jestem laikiem ale z motocyklami troche robiłem i jak chodzi o jakies tam sprawdzenie to chyba sobie dam radę)

A no i jezeli katalizator zapchany to i tak dziwnych odgłosów pewno by nie było, trzeba szukac dalej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nigdy tego nie robiłem, ale słyszałem że sprawdza się ciśnienie w wydechu. Jeżeli chodzi o tą turbinę, to wydaje mi się że możesz jej szkodzić przy zapchanym katalizatorze, ponieważ wydech nie daje rady odprowadzić spalin przez co wzrasta ciśnienie na turbosprężarce. Zacznij od tego katalizatora, bo to właśnie on może powodować nie właściwą pracę turbosprężarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, może to byc powiązane. A gdybym odkrecił ten katalizator i odpalił samochód ? Mozna tak w ogole? czy od razu komputer cos wyswietli i silnik pójdzie bardzo głosno ?

 

 

 

Próbowałem sie tam dostać, ale sprawa wyglada tak: jest turbina i tak jakby od razu do niej katalizator, od niego idzie miekkie połączenie do rury która idzie aż do samego konca samochodu. Próbowałem to jakos odkrecić ale z tego co widze dali to na jakims kleju,.. i nie da sie tego ruszyć, a połaczenie od strony katalizator- wydech jest całe mokre od oleju.. Wiec przypuszczam , że cały katalizator tez jest zalany. Jutro jadę do innego warsztatu który mi polecił znajomy lakiernik, zobaczymy co oni na to.

Edytowane przez dawid-m93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zawiozłem samochód do innego mechanika. Na miejscu od razu sprawdził i nowa turbina juz nie dmucha.. Czyli na regenerowanej zrobiłem 20km. Co dalej to na razie nic nie wiadomo. Bede informował na bieżąco .

Co polecacie zrobić z tymi poprzednimi mechanikami ? Drązyć sprawe jakoś ? bo z wymiany panewek która miała byc poniżej 1000zł zrobiło sie już ponad 4000zł i samochód jest w jeszcze gorszym stanie. Doradzcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na regenerowaną turbinę masz chyba jakąś gwarancję prawda? Trzeba ją wyciągnąć i zobaczyć czy wirniki są naruszone przez jakieś inne ciało fizyczne. Jeśli nie ma, to oddawaj turbinę na gwarancji niech się tym zajmą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warsztat źle zrobił naprawę panewek, to spowodowało uszkodzenie wału i panewek po raz kolejny. Więc ewidentnie ich wina. Zniszczenie turbiny z powodu opiłek metalu też jak najbardziej można zaliczyć na ich konto.

 

Ale wiadomo jak to jest, temat jest trudny dlatego ja bym próbował dogadać się na zwrot chociaż połowy kosztów, albo 1/3 lub cokolwiek, bo tak na prawdę zależy to od ich dobrej woli ile dadzą lub czy dadzą. Do sądu przecież nie pójdziesz, ewentualnie możesz ich tym postraszyć jak będą nieugięci, albo że zgłosisz sprawę do Turbo Kamery :) i cała historia będzie pokazana w telewizji i przez to mogą stracić znacznie więcej.

 

Regenerowaną turbinę to tylko z Moto Remo lub El-tec. Jeżeli zamierzasz jeździć autem przez kolejne lata, no to kup nową.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak wyżej napisane.

 

Samochód jest teraz u fachowca, on stwierdził, że silnik w ogóle nie był czyszczony to spowodowało uszkodzenie turbiny...później następnej turbiny i prawdopodobnie są porysowane również tuleje cylindra i on poleca zakup nowego silnika. Jutro dopiero u niego będę i wszystko uzgodnię.

Jeszcze jedną porade słyszałem, ze po zatarciu sie panewek daje sie nową pompe oleju to prawda ?

 

"do sądu przecież nie pójdziesz" - ale dlaczego ? jedno jest pewne, jezeli sie z nimi nie dogadam, to kontrole skarbowe i pare innych mają pewne, tylko sie wtedy bardziej w temacie zorientuje. Turbo Kamera - napiszesz cos wiecej o tym? Dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest własnie ten problem...- nie mam.

Rano jadę do nich po fakture, jeżeli dadzą ok, jezeli nie - próbuje bronić sie skarbówką , że robią fuchy na czarno. Zresztą wszystko zobaczę jak wyjdzie rano. Na pewno napiszę czy jakoś sie dogadałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!