Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Na co zwracac uwage przy zakupie?


Eve_84

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

mam do was ogromną prośbę..

Powiedzcie mi co sądzicie o tym scenicu:

 

http://otomoto.pl/renault-scenic-1-9dci-120km-od-reki-C18918275.html

 

Widzialam go na zywo i moge powiedziec, ze w srodku jest bardzo zadbany. Z zewnatrz nie ma zadnych zarysowan ani wgniecen.

Chcialabym go sprawdzic w ASO ale nie wiem na co glownie zwracac uwage przy tych autach:/ Facet twierdzi, ze wymienil w nim rozrzad i wszystkie oleje..

Bardzo chce miec scenica.. Słyszalam, ze to swietne auta.. poza tym wszystkie moje samochody do tej pory to autka marki Renault:)

Bede bardzo wdzieczna za pomoc:-)

pozdrawiam

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

 

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo miałem napisać :)

Chciałem kiedyś kupić 4 letniego białego sedana z Trancjiz 1.5 DCI.

Tutaj przebieg 127.000 a po nr. VIN wyszło że po 3 latach miał już 290.000km.

 

Poproś o VIN i udaj się do ASO w celu sprawdzenia. Wątpie żeby przebieg się zgadzał. Jeśli jeździł we Francji to licz przynajmniej 50.000 km na rok.

To chyba najtańsza wersja wypoosażenia więc raczej dla PH.

 

Po nowym roku olej napędowy będzie droższy niż benzyna więc proponuję Ci wersję benzynową. Za te pieniądze można kupić model z lepszym wyposażeniem, pewną historią i mniej awaryjny np

http://otomoto.pl/renault-scenic-1-6-16v-salonowy-i-wlasciciel-C20968092.html

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to jest z Niemiec.

Koles, ktory go sprzedaje jezdzi nim 1,5 roku.. jest mechanikiem, a na tylnym siedzeniu mial 2 foteliki dzieciece:)

jest z konca 2003 roku...

 

Dodano: 27 paź 2011 - 12:37

a podoba mi sie jeszcze ten:

 

http://allegro.pl/renault-scenic-1-9dci-serwis-i1896830749.html

 

ale nie wiem czy ten opis nie jest za mocno naciagany.. cos mi sie wierzyc nie chce:/

 

Dodano: 27 paź 2011 - 12:38

a co do benzyny to nie wiem.. slyszalam, ze diesle sa lepsze, ale nie znam sie na tym kompletnie i dlatego zwrocilam sie do was o pomoc..

z benzynowych podoba mi sie taki

http://otomoto.pl/renault-scenic-model-2004-solar-dach-igla-C20369888.html

Edytowane przez Eve_84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak tempomatu i climatronika. o ile ten pierwszy można dołożyć to climatronik jest na tyle popularny i wygodny, że warto poszukać modelu z takim wyposażeniem

hak - no cóż. mówią by z hakiem nie kupować, bo styropianu nie ciągnął ;)

kolor ma IMHO ładny no i szyby na dachu i otwierana z tyłu :)

 

 

ten ma chociaż EBS i climatronik. i hak ;)

 

co do cen się nie wypowiadam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do cen się nie wypowiadam ;)

 

a co z nimi nie tak???

 

ja w ogole zapomnialam wam napisac ze jestem blondynka i nie wszystko rozumiem:-) hehe

nie mam pojecia co to jest tempomat, IMHO itp :)

 

czyli z tych 3 zaden nie jest ciekawy, tak?

Edytowane przez Eve_84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w cenach nie siedzę, więc nie wiem czy drogi czy tani.

 

auta są ciekawe, ale spróbuj poszukać innych w tej cenie z lepszym wyposażeniem ;)

 

IMHO - tu masz opisane: http://www.miejski.pl/slowo-IMHO

 

tempomat - http://pl.wikipedia.org/wiki/Tempomat

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawca z pierwszego linku nie wie że nie posiada świateł przeciwmgielnych z przodu a w opisie istnieją. :) Drążek zmiany biegów wygląda jakby auto miało ze 100tyś zdjęte z licznika.

Co do drugiego auta nie podoba mi się nakładka na kierownicę, może to sugerować znaczne jej zużycie. Brakuje także zaślepki w zderzaku od haka.

Co do trzeciego to auto jest sprowadzone. Nic nie pisze o opłatach i podejrzewam że nie są one zrobione. Tablice straciły ważność w maju tego toku a teraz mamy końcówkę października. Więc nie jest to według mnie okazja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał mrarek samochód z hakiem styropianu nie ciągnął :)

Diesel z 2003 roku będzie już mocno wyeksploatowany. Benzynowe przeważnie robią mniej kilometrów.

Jeśli chcesz kupić samochód i nie jesteś przygotowana na droższe naprawy (koło dwumasowe - ok 2.000zł, turbo ok.1.500zł, wtryski nowe powyżej 1.000zł za sztukę czy filtr DPF) to diesla nie kupuj, chyba że diesel ma przejechane faktycznie 100.000km to wtedy można zaryzykować.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel z 2003 roku będzie już mocno wyeksploatowany.

niekoniecznie, ale tak może być

 

to diesla nie kupuj
te 1,9 nie mają dwumasy ani FAPa, co do reszty to loteria, jak w każdym innym aucie. na szczęście wszystko można naprawić/kupić nowe.

przyjemność z jazdy i spalanie bezcenne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek: nie oszukujmy się, nikt na zachodzie nie kupuje diesla droższego o 10-15tys zł od benzynowego po to żeby stał w garażu albo żeby jeździł do pracy 10km dziennie i w niedziele do kościoła. Jeśli człowiek kupuje droższy model to po to żeby nim jeździć i żeby zwróciła mu się ta różnica w cenie zakupu.

Mało który diesel za granicą robi mniej niż 30.000km rocznie a przy 8 letnim samochodzie realny przebieg takiego samochodu to minimum 240.000km.

Im większy samochód tym przebiegi większe.

 

Co do usterkowości to może i nie ma FAP ale jeśli się nie mylę to ma dwumasę skoro występuje jako część zamienna:

http://www.autoczesci.autosowa.pl/czesc,cz-2982,kolo-dwumasowe-renault-megane-ii-scenic-1-9-120-km.html

 

Ja wybrałem silnik benzynowy bo poza KFZR to chyba nie bardzo ma się co zepsuć.

Co do kosztów eksploatacji to przez rok jeździlem na benzynie ale w końcu założyłem gaz po kolejnych podwyżkach ceny benzyny.

Przy normalnej jeździe bez szaleństw na trasie pali 8 litrów a w mieście do 10 więc koszt podobny do diesla.

Nie lubię diesli i będę bronił benzyny ;)

 

Pozdrawiam :)

Ps.mrarek widzę że masz 168.000km przebiegu. Z którego roku masz samochód ?

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to prawda - mają o niebo lepsze drogi, autostrady, więc jeżdżą. 60 kkm rocznie to wcale nie jest duży przebieg dla normalnego użytkownika diesla. przed zakupem trzeba po prostu sprawdzić pojazd w ASO, które to nie powinno robić już problemów jak niegdyś (dane poufne).

ZTCW 120 KM dwumasy nie ma, no ale może jakimś cudem niektóre modele mają. ja takich informacji nie mam. 1,9 dCi 130 KM ma napewno FAPa.

 

przebieg już uaktualniłem. mój rocznik to I 2005.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZTCW 120 KM dwumasy nie ma, no ale może jakimś cudem niektóre modele mają. ja takich informacji nie mam. 1,9 dCi 130 KM ma napewno FAPa.

Jeżeli Ty takich informacji nie masz to nie znaczy, że te silniki nie posiadaję dwumasy. Wszystkie instrukcje mówią, że silnik 1,9 dci 120 KM. posiada koło zamachowe dwumasowe. Co niektórzy przy wymianie sdprzęgła pozbywają się tego "udogodnienia". Wystarczy prześledzić nasze forum i tam każdy kto w tym silniku wymieniał sprzęgło miał dylemat co zrobić z kołem dwumasowym.

Eve_84 ja na Twoim miejscu zastanowiłbym się poważnie nad kupnem benzyny. Ewentualne naprawy są o niebo tańsze niż w dieslu a w przypadku 1,9 oszczedność na paliwie jest niewielka. Tym bardziej, że obecnie ropa jest droższa od benzyny.

W benzyniaku panuje błoga cisza a zimą śpisz spokojnie, nie martwiąc się czy po mrożnej nocy zapali. Specyfik do paliwa nie zawsze pomaga. Benzyna nigdy nie zgęstnieje.

W deklarowane przebiegi samochodów sprowadzonych nie wierz. Ja osobiście kupowałem dwa razy dwulatki sprowadzone z Francji i oba miały po ok. 100 tys. km.

 

Kol. mrarek co oznacza często używany przez Ciebie skrót ZTCW, bo IMHO już wyjaśniłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!