Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

podświetlenie przycisków trochę inaczej


look

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

przeglądnąłem tematy, ale rozwiązania swojego problemu nie znalazłem, więc zakładam temat.

Zabrałem się dzisiaj za niedziałające podświetlenie korektora świateł, jednego przycisku od el. .szyb, ogrzewania tylnej szyby, zamykania centrala, awaryjnych. Po wymianie żaróweczek na diody świecą przyciski szyb, świeci ogrzewanie tylnej szyby, natomiast dalej nie świeci przycisk od zamykania centrala, korektor świateł i przycisk od awaryjnych. Zanim to zamontowałem sprawdzałem i diody działają, więc wychodzę z założenia, że nie ma napięcia na przewodzie doprowadzającym prąd. Zapomniałem miernika więc organoleptycznie tego nie sprawdziłem.

I teraz pytanie, czy od tego jest jakiś bezpiecznik, a jeśli tak to czemu część przycisków świeci, a część nie ?? A może to nie jest jeden obwód ?? Do czego podłączony jest kabel doprowadzający prąd do oświetlenia przycisków? W sumie w każdym przycisku z tego co widziałem ma on ten sam jasno niebieski kolor, więc gdyby ktoś wiedział skąd ten kabel wychodzi to będę wdzięczny za naprowadzenie. (w ostateczności oleję sprawę i pociągnę prąd z działającej wiązki, ale wolałbym zrobić tak jak fabryka sobie wymyśliła)

Z góry dzięki za rozjaśnienie tematu

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzisiaj oczywiście napięcie sprawdzę, ale wczoraj w domu podawałem na te przełączniki i korektor napięcie poprzez styki które wchodzą do kostki i diody świeciły.

 

A co do zmiany biegunowości diodom...to hmmm no właśnie tego świadomie nie robiłem, aczkolwiek nie zwracałem też specjalnej uwagi jak podłączałem napięcie, który to plus a który minus i wszystkie cholery świeciły. Dzisiaj jak się okaże, że jednak jest napięcie na tym przewodzie, no to na pewno będzie problem z biegunowością (bym się nie ucieszył, bo cholera nie umiem specjalnie lutować i wlutowanie diody w korektor trochę czasu i nerwów mi zajęło :D )

 

W ogóle to jeszcze jedna sprawa mnie zastanawia, przycisk od awaryjnych ma jedną żarówkę, natomiast ona świeci w momencie włączenia awaryjnych (jasno) a czasami mi świeciła ciemniej tak jak normalnie żarówka od podświetlenia. I teraz zastanawiam się jeszcze, czy tam jest jedna, czy dwie żarówki ? Bo za chiny ludowe nie wiem gdzie miałaby być ta druga :/ . A jeśli jest tylko jedna żarówka, to jak to jest rozwiązane z tym podświetleniem, że podświetla ciemniej. Bo jeśli płynie tam normalnie prąd o niższym napięciu (wtedy kiedy awaryjne są wyłączone), to mi dioda pewnie dlatego nie działa

 

[ Dodano: 2007-09-14, 20:06 ]

no to wszystko jasne Lewy, oczywiście miałeś rację popieprzyłem biegunowość, już działa :D wielkie dzięki za naprowadzenie na dobrą drogę :D

 

btw z awaryjnymi oczywiście dalej problem, ale tym się zajmę następnym razem, wymontuję to jeszcze raz w cholerę, posprawdzam gdzie jest prąd na stałe, na jakich stykach i najwyżej tam diodę wlutuję i będzie po sprawie. Na szczęście guzik od awaryjek się prosto rozbiera :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

JA TEŻ PRÓBOWAŁEM WŁOŻYĆ WSADZIĆ DIODY DO PODŚWIETLENIA WŁĄCZNIKÓW SZYB, TO POPIEPRZYŁO MI SIĘ COŚ ZE ŚWIATŁAMI TYLNYMI MYŚLĘ ŻE DIODY CHYBA JAKOŚ ODCINAJĄ PRZEPŁYW PRĄDU I DLATEGO TAK SIE DZIEJE

 

To już kolejny, jeszcze raz proszę przeczytać regulamin forum, tym razem ostatni - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rajmih, caps off.

 

Diody nie mają nic do świateł ale jest jedno ale...

otóż podświetlenie idzie na jednym bezpieczniku z postojówkami, a dokładniej tablica i cześć wskaźników idzie na bezpieczniku od postojówek z tyłu, a np. otwieranie szyb czy panel środkowy na bezpieczniku od postojówek z przodu...więc jak zrobiłeś zwarcie to nic dziwnego, że postojówki padły.

(bezpieczniki 7,5 A, prawa górna część skrzynki z bezpiecznikami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Wracając do tematów podświetleń - nie działa mi podświetlenie przycisku otwierania drzwi. Wymontowałem go, ale nigdzie nie widzę żadnej diody/żarówki. W środku jest jakiś żółty element z sprężynkami, ale bałem się go wyjmować, żeby nie zepsuć. Czy ktoś próbował kiedyś naprawić ten przycisk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam również pytanie... Patrząc po waszych postach auta macie z roczników 2001 i młodsze, ja mam Scenica 98 i tez połowa przycisków od otwerania szyb mi nie świeci nie mówiąc już o przyciskach od zamykania drzwi... Mam pytanie czy te żaróweczki które są w tych przyciskach sa do wlutowania czy wymienne ?? We fiatach były wymienne więc tutaj nie wiem... Nie rozbierałem tego jeszcze więc nie wiem czego się spodziewać... Jeśli chodzi o diody to jakie kupowaliście... Prosiłbym o jakąś radę...

 

A może ma ktoś czas i chce zarobić i przysłał bym mu przyciski i by mi powymieniał...

Na blacharce i lakiernictwie się znam ale w ni cholerę na takim duperelach, Elektrykę robię jak muszę ale nie mam smykałki do lutowania takich drobiazgów, zaraz mnie szlak trafia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!