Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

osłona zimowa na kratkę chłodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Co myślicie o założeniu na zimę osłony na kratkę chłodnicy??? Bo ja pomyślałem, że silnik by się szybciej nagrzewał (czyli lepiej dla niego) ale byłby też zysk dla mnie w postaci tego, że szybciej przełączyłby się na gaz ;) Teraz muszę przejechać ze 3 km żeby się przełączył (instalacja LPG sekwencyjna). Problem jednak w tym, że nigdzie nie mogę takowej osłony zdobyć :D Czy ktoś może ma jakieś doświadczenia w tym temacie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ubiegłym roku było kilka postów o takich fabrycznych przysłonach wlotów ale do meganki I ph I czyli żeberek poniżej klapy komory silnika. Były tam jednak opinie i przemyślenia z tym związane.

Moim zdaniem jednak to może być za mało. Masz jeszcze wloty pod zderzakiem i to głownie chłodzi płyn w chłodnicy.

ja to starszego sceniola czasami jak były większe mrozy, wieszałem przysłonę ze starego dywanika gumowego bezpośrednio przed chłodnicą.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o założeniu na zimę osłony na kratkę chłodnicy??? Bo ja pomyślałem, że silnik by się szybciej nagrzewał (czyli lepiej dla niego) ale byłby też zysk dla mnie w postaci tego, że szybciej przełączyłby się na gaz

Lata temu zamontowałem do poldka bezpośrednio na chłodnicę żaluzję sterowaną z kabiny samochodu i po jakichś trzech, czterech latach ją zdemontowałem. Zdemontowałem ją dlatego, że wtedy praktycznie nie stwierdziłem jakiegoś szczególnego jej wpływu na termikę silnika, a przeszkadała przy usuwaniu rozbitych na chłodnicy owadów. Faktem jest, że nie zwróciłem wtedy uwagi na szybkość nagrzewania się silnika, bo miałem zamontowaną instalcję gazową I generacji i silnik chodził tylko na na gazie, również przy rozruchu (benzynę widział tylko jak gazu brakło w butli).

Teoretycznie rzecz biorąc, widzę ewentualny jeden plus takiej przesłony - silnik powinien się szybciej rozgrzewać, bo przy zasłoniętym wlocie powietrza do komory silnikowej mniejsze są w niej przeciągi i blok silnika nie jest tak intensywnie chłodzony - co powinno się przekładać na szybsze przełączenie na gaz. Ewentualny minus - mniejszy komfort ma rozgrzany silnik przy stałej przesłonie, a przy otwieranej trzeba pamiętać o jej uchyleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!