Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozważania o paliwie


Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy to do mnie uwaga z oktananmi i mocą. Nikt nie twierdzi, że ze zwiększeniem liczby oktanowej maleje moc. Z tegoco napisałem, a to co napisałem wynika z moich spostrzeżeń wyciągniętych z takich zamian wynika, że bez optymalizacji warunków spalania (jeżeli nie są one wprowadzane automatycznie, jak w silnikach sterowanych komputerowo, a zmiana kąta wyprzedzenia jest jednym z takich warunków), nie są w pełni wykorzystane możliwości zastosowanego paliwa w tym silniku, a więc automatycznie silnik nie osiąga tego, co można z niego wyciągnąć przy optymalnym ustawieniu. Tylko taki właściwy wniosek można wyciągnąć z mojego tekstu.

Edytowane przez gimak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem jak można twierdzić, że większa liczba oktanowa zmniejsza moc.

Wg Ciebie wskaźnik ilości oktanów nie ma żadnego znaczenia? i do tego w stosunku do ustawionego zapłonu? Rodzaju silnika? To po co są paliwa o różnej liczbie oktanowej? Kaprys? Po co są silniki, które jeżdżą tylko na ileś oktanowym paliwie (lub takie jest zalecane)? Po co są nazwijmy je umownie: przełączniki (mechaniczne/elektroniczne)w zależności jakie paliwo jest wlane? Kiedyś się otwierało maskę i ręcznie ustawiało na ilość oktanów, teraz robi to elektronika. Uważasz, że te "przełączniki" do liczby oktanów nie mają sensu? Napisz maila do inżynierów tworzących silniki i osprzęt do nich, że się "nie znajom".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj można trochę poczytać o liczbie oktanowej i jej wpływie na moc

 

"Liczba oktanowa [...] jest wyznacznikiem odporności paliwa na spalanie stukowe. W żadnym przypadku wyższa liczba oktanowa nie podnosi mocy silnika sama w sobie. Co więcej, dodatki w niej zawarte, które mają na celu zwiększyć LO, zmniejszają w efekcie ilość energii, jaką paliwo może dostarczyć z danej jednostki objętości podczas procesu spalania. Przeważnie, wraz ze wzrostem liczby oktanowej, wartość opałowa paliwa maleje, co powoduje tak naprawdę spadek mocy, a nie wzrost."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

JJak myślicie, czy warto tankować na stacjach marketowych (Auchan/Tesco)? Niedawno koło mnie wybudowali stacje Auchan i cena kusi...

Do tej pory lałem na Orlenie albo Lukoil zwykły ON (nigdy nei było problemów)

Edytowane przez andrzej87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do Auchan-a mam za daleko by tam tankować ale syn ma go po drodze do pracy i zazwyczaj tam tankuje swojego sceniola 1,9 120KM już od dłuższego czasu. Nie ma powodów do obaw ani odczuwalnych efektów ubocznych. ON porównywalny do tego z Lukoil-a. A tego z kolei ja zawsze i od zawsze tankuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!