Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

klekot silnika po czyszczeniu EGR


gral8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Wczoraj wyczyściłem swój EGR. Po jego zamontowaniu i przejechaniu kilkuset metrów na wyższych obrotach pojawił się lekki klekot (dźwięk podobny do popychacza) szczególnie na trzecim i czwartym biegu. Zjawisko to nie ustąpiło po nagrzaniu silnika, a kontrolka świec żarowych nadal się świeci podczas jazdy po wciśnięcia pedału gazu(szczególnie podczas jazdy pod górę)

Moje pytanie: Czy możliwe jest, że ewentualne nagary lub sadza która mogła wpaść do kolektora ssącego przy czyszczeniu miejsca usadowienia EGR mogły spowodować takie zmiany??

nadmienie jeszcze że czyściłem go benzyną ekstrakcyjną (też nie wiem czy lepiej nie byłby ropą)

Z góry dziękuję za odpowiedź i przepraszam jeżeli piszę nieco chaotycznie(jestem tu nowy):D

 

Dodano: 18 lis 2011 - 20:48

Dziś byłem u mechanika. Stwierdził że klekot pochodzi z okolic kolektora a nie samego silnika (lewe powietrze). Podłączył go pod kompa gdyż kontrolka po czyszczeniu EGR nadal się pokazuje i to częściej. Pokazał 2 błędy (błąd podgrzewania świec oraz recyklingu spalin czyli pewnie EGR). Pokazał mi również na kompie podczas pracy silnika że na EGR nie ma napięcia czyli nie działa. Wykasował błędy ale po przejechaniu 300 metrów ponownie kontrolka świec żarowych (usterki elektrycznej- elektronicznej) się zapaliła.

Zaślepić EGR, wymienić na nowy?czy olać?

Edytowane przez gral8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli EGR nie działa, to jest w pozycji zamkniętej. Z doświadczenia wiem, że wtedy dźwięk i praca silnika jest twardsza, stąd słyszysz taki klekot. A wynika to z tego, że silnik dostaje samo czyste powietrze bez spalin. Sam to przerabiałem, bo zaślepiałem EGR i nie byłem zadowolony z tej twardej pracy na jałowym biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz wtyczkę na wyłączonym silniku. Błąd będzie widoczny tylko po podpięciu do komputera. Ja tak jeżdżę już dość długo i nic się nie dzieje.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D wyłączyłem wtyczkę od EGR zgodnie z sugestią i faktycznie błąd nie wyskakuje.

Czy jednak nie będzie to miało negatywnego wpływu na silnik? Chciałbym dodać, że od dłuższego falują mi lekko obroty, mocniej na zimnym i słabiej na ciepłym silniku Dowiadywałem się że niesprawny EGR też niby może mieć wpływ na obroy stąd moje pytanie.;)

Edytowane przez gral8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D wyłączyłem wtyczkę od EGR

i bardzo dobrze zrobiłeś. Ja tak jeżdżę już trzeci rok i jest ok. Falujące obroty to temat rzeka - poszukaj na forum a dowiesz się co ma piernik do wiatraka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym jeszcze nadmienić, że po przekręceniu kluczyka nie zapala mi się kontrolnie kontrolka pod obrotomierzem w kształcie silnika bez napisu STOP. Mam tak od samego początku. W instrukcji przeczytałem, że jest to kontrolka od recyklingu spalin czy coś takiego (układ wydechowy). Tyle że nie wiem czy powinna ona się kontrolnie zapalić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie powinna, nie wiem, czy w ogóle w dieslu jest ona używana.

Częściej zapala się w silnikach benzynowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!