Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujace obroty uzależnione od kierownicy?


edo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałem zapytać, czy kręcenie kierownicą podczas postoju(na 'luzie' i bez dodawania gazu) obroty zaczynają wzrastać na moment i opadać do normalnych obrotów?

Zauważyłem, że obroty również skaczą gdy włączam światła. Obroty jednak wtedy spadają(w przeciwieństwie do krecenia, gdzie wzrastają).

Jeśli są jakieś niejasności, mogę dodać nagranie.

Prosze o odpowiedź,

pozdrawiam!

 

@edit

dodaje nagranie:

filmik

Edytowane przez edo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne, masz elektryczne wspomaganie kierownicy

W meganie I ph I????

Do tej pory wiedziałem, że elektryczne jest wstawione dopiero do M II, w miejsce poprzedniego, hydraulicznego, gdzie pompa jest napędzana paskiem osprzętu. Człowiek uczy się całe życie, jednak czy warto wierzyć każdej informacji zamieszczonej na forum?????? :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że obroty również skaczą gdy włączam światła.

Słaby akumulator, niewłaściwe, za niskie, napięcie ładowania. W pierwszym przypadku podładować aku, w drugim sprawdzić naciąg paska i alternator.

Oczywiście w Megane I wspomaganie jest hydrauliczne, tak samo jak w Scnicu I. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas obracania kierownicą na biegu jałowym obroty powinny lekko wzrastać. Odpowiada za to czujnik ciśnienia zamontowany na przewodzie za pompą wspomagania. Podaje sygnał do komputera wtrysku, że opory dla silnika wzrastają i należy to korygować zwiększoną dawką paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falujące obroty są rzeczą normalną podczas kręcenia kierownicą. Silnik kręci pompą od wspomagania i pompa przetłacza płyn. Skręcenie kierownicy powoduje otwarcie zaworu, który zmienia przepływ płynu z obiegu jałowego do siłownika pomagając w skręcaniu. Zwiększone ciśnienie powoduje wzrost oporów kręcenia pompy i silnik musi wykonać większą pracę. Spadają obroty, komputer wtrysku reaguje, aby zachować obroty biegu jałowego.

To samo się dzieje przy uruchamianiu świateł - generalny spadek napięcia i alternator ma większe zapotrzebowanie na prąd, czyli do obracania potrzebuje większej siły.

 

Raczej nie obstawiałbym na złe napięcie paska - wygląda to normalnie.

Piski z pod maski lub szarpanie kierownicą to objawy wskazujące żeby zainteresować się napięciem paska.

 

Odpowiada za to czujnik ciśnienia zamontowany na przewodzie za pompą wspomagania.

 

Nie jestem pewny czy te wersje mają czujnik w układzie kierowniczym. Raczej obstawiam, że to komputer wtrysku sam koryguje obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mają czujnik. Znajduje się na wyjściu wysokiego ciśnienia z pompy wspomagania. Działa gdy ciśnienie przekroczy określoną wartość a to się przekłada na większe opory stawiane przez pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec, mam rozumieć, że te wahania obrotów podczas skrętów są normalne?

Czy również bym mogł sie dowiedzieć dlaczego po pewnym czasie, gdy silnik jest odpalony, zaczyna palić sie ta żarówka od temperatury płynu chłodniczego?

Płynu w zbiorniczku jest odpowiednia ilość. Do tego, nie działa wskaźnik temperatury silnika. Pierwsze co mi do głowy przyszło, to czujnik temperatury silnika, ale gdy byłem u mechanika, dowiedziałem sie, że z nim wszystko wporządku bo do końca nie opada, ale również się nie podnosi..

Czy ktoś by mogł mi również pomóc z tymi problemami?

 

@na filmiku rownież jest nagrana wskazówka temp silnika i żarówka od płynu chłodniczego

Edytowane przez edo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec, mam rozumieć, że te wahania obrotów podczas skrętów są normalne?

Normalne.

 

Czy również bym mogł sie dowiedzieć dlaczego po pewnym czasie, gdy silnik jest odpalony, zaczyna palić sie ta żarówka od temperatury płynu chłodniczego?

Jeśli układ jest dobrze odpowietrzony, termostat dobry to pewnie pada czujnik temp.

Kontrolka jest sterowana przez ECU, więc z innej części czujnika temp. niż wskaźnik. Warto by czujnik sprawdzić choćby omomierzem i zobaczyć co pokaże.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego edo jeżeli poprawnie podałeś silnik to masz dwa czujniki, jeden podaje sygnał na ECU, drugi na deskę. To wygląda jakby uszkodzony był czujnik od ECU. Tak jak powyżej kolega radzi, omomierz i mierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!