Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujace obroty uzależnione od kierownicy?


edo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałem zapytać, czy kręcenie kierownicą podczas postoju(na 'luzie' i bez dodawania gazu) obroty zaczynają wzrastać na moment i opadać do normalnych obrotów?

Zauważyłem, że obroty również skaczą gdy włączam światła. Obroty jednak wtedy spadają(w przeciwieństwie do krecenia, gdzie wzrastają).

Jeśli są jakieś niejasności, mogę dodać nagranie.

Prosze o odpowiedź,

pozdrawiam!

 

@edit

dodaje nagranie:

filmik

Edytowane przez edo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne, masz elektryczne wspomaganie kierownicy

W meganie I ph I????

Do tej pory wiedziałem, że elektryczne jest wstawione dopiero do M II, w miejsce poprzedniego, hydraulicznego, gdzie pompa jest napędzana paskiem osprzętu. Człowiek uczy się całe życie, jednak czy warto wierzyć każdej informacji zamieszczonej na forum?????? :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że obroty również skaczą gdy włączam światła.

Słaby akumulator, niewłaściwe, za niskie, napięcie ładowania. W pierwszym przypadku podładować aku, w drugim sprawdzić naciąg paska i alternator.

Oczywiście w Megane I wspomaganie jest hydrauliczne, tak samo jak w Scnicu I. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas obracania kierownicą na biegu jałowym obroty powinny lekko wzrastać. Odpowiada za to czujnik ciśnienia zamontowany na przewodzie za pompą wspomagania. Podaje sygnał do komputera wtrysku, że opory dla silnika wzrastają i należy to korygować zwiększoną dawką paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falujące obroty są rzeczą normalną podczas kręcenia kierownicą. Silnik kręci pompą od wspomagania i pompa przetłacza płyn. Skręcenie kierownicy powoduje otwarcie zaworu, który zmienia przepływ płynu z obiegu jałowego do siłownika pomagając w skręcaniu. Zwiększone ciśnienie powoduje wzrost oporów kręcenia pompy i silnik musi wykonać większą pracę. Spadają obroty, komputer wtrysku reaguje, aby zachować obroty biegu jałowego.

To samo się dzieje przy uruchamianiu świateł - generalny spadek napięcia i alternator ma większe zapotrzebowanie na prąd, czyli do obracania potrzebuje większej siły.

 

Raczej nie obstawiałbym na złe napięcie paska - wygląda to normalnie.

Piski z pod maski lub szarpanie kierownicą to objawy wskazujące żeby zainteresować się napięciem paska.

 

Odpowiada za to czujnik ciśnienia zamontowany na przewodzie za pompą wspomagania.

 

Nie jestem pewny czy te wersje mają czujnik w układzie kierowniczym. Raczej obstawiam, że to komputer wtrysku sam koryguje obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mają czujnik. Znajduje się na wyjściu wysokiego ciśnienia z pompy wspomagania. Działa gdy ciśnienie przekroczy określoną wartość a to się przekłada na większe opory stawiane przez pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec, mam rozumieć, że te wahania obrotów podczas skrętów są normalne?

Czy również bym mogł sie dowiedzieć dlaczego po pewnym czasie, gdy silnik jest odpalony, zaczyna palić sie ta żarówka od temperatury płynu chłodniczego?

Płynu w zbiorniczku jest odpowiednia ilość. Do tego, nie działa wskaźnik temperatury silnika. Pierwsze co mi do głowy przyszło, to czujnik temperatury silnika, ale gdy byłem u mechanika, dowiedziałem sie, że z nim wszystko wporządku bo do końca nie opada, ale również się nie podnosi..

Czy ktoś by mogł mi również pomóc z tymi problemami?

 

@na filmiku rownież jest nagrana wskazówka temp silnika i żarówka od płynu chłodniczego

Edytowane przez edo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec, mam rozumieć, że te wahania obrotów podczas skrętów są normalne?

Normalne.

 

Czy również bym mogł sie dowiedzieć dlaczego po pewnym czasie, gdy silnik jest odpalony, zaczyna palić sie ta żarówka od temperatury płynu chłodniczego?

Jeśli układ jest dobrze odpowietrzony, termostat dobry to pewnie pada czujnik temp.

Kontrolka jest sterowana przez ECU, więc z innej części czujnika temp. niż wskaźnik. Warto by czujnik sprawdzić choćby omomierzem i zobaczyć co pokaże.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego edo jeżeli poprawnie podałeś silnik to masz dwa czujniki, jeden podaje sygnał na ECU, drugi na deskę. To wygląda jakby uszkodzony był czujnik od ECU. Tak jak powyżej kolega radzi, omomierz i mierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!