Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Główna przyczyna uszkodzenia turbo


bodzioprince

Rekomendowane odpowiedzi

Cięcie

Co ty opowiadasz, ja to rozbieralem bez problemu, wystarczy dookoła podważać plaskim srubokretem ten dekielek, malo prawdopodobne ze peknie.

To ze sączy olej to raczej normalne.

Zapoznaj się z zasadami cytowania i pisania postów. Info dostępne w regulaminie. :lol:

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć, ja również probowałem się siłować z wspomnianym dekielkiem ale odpuściłem, jak to wogole działa?, w moim przypadku dmuchając w jeden i w drugi otwór powietrze przelatuje bez żadnego problemu, czy to normalne? PS oznaki oleju pojawiają sie we wskazanych wcześniej miejscach. pzdr

Edytowane przez ependorf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Przewód olejowy elastyczny - 8200576778 - w arwit.pl, 82zł. Czy jest i czy cena jest aktualna to nie wiem. Ja założyłem od clio za 220zł i też pasuje. No prawie. Trzeba rozpiąć opaski i zawór zaczepić do starych węży, bo te z clio są za krótkie. Radzę sprawdzić w sklepie zawór bo jest źle złożony/uszkodzony. Mi się trafił z przyciętą membraną. Membranę lepiej założyć odwrotnie, czyli duża puszka, membrana, sprężynka i dekielek. Wtedy nie będzie zasysany olej do EGRa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czy próbował ktoś założyć ten zawór od innych aut? Albo założyć coś innego co będzie miało to samo działanie? Pytam bo zauważyłem że przewód łączący dolot turbo z tym zaworkiem mi się poci.

 

Dodano: 02 lip 2012 - 10:17

Nikt nie wie?

Edytowane przez Piteryn1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To że w dolocie jest olej to nie jest nic nadzwyczajnego. Turbina zawsze przepuści troche oleju. Druga sprawa, znajdźcie mi 1.9 dCi nie zapocone w tych miejscach? :D 1.9 dCi jest już zapocone po 10 tys km jak wyjedzie z salonu. U mnie tam już jest zapocone od momentu kupna auta, jak miał 130 tys km, a teraz ma 280 tys przebiegu i nic się nie zmieniło. Turbo oryginalne i dmucha aż miło, żadnych problemów. Także koledzy nie ruszajcie nie potrzebnie tego, bo szkoda zachodu. Jak wszystko chodzi to lepiej tego nie ruszać. Dbajcie tylko o turbiny wymieniając na czas olej i obchodźcie się z nimi właściwie a będą Wam służyć.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Płaskim srubokretem raczej nie powinno peknac, rozbieralem 4 i nic nie peklo ale po kawalu rozchylalem a nie odrazu na chura.

 

Przy dmuchaniu w zawor ustami nie ma mozliwosci uzyskania takiego podcisnienia zeby przytkalo zawor.

 

Ktos tam pisze ze zrobil 280 tys i nic nie wymienial i odradza, moze mial na tyle szczescia ze mu wessalo resztki memebrany na postoju gdy turbina nie pracowala na pelnych obrotach inni natomiast nie musza miec tyle szczescia.

 

Ja teraz mam zamontowany dodatkowo miedzy turbina a zaworkiem filterek wykonany ze starego zaworka i z mosieznej siateczki, tak ze jak nawet oderwie kawalek membrany to nie narobi szkód.

 

Dodano: 26 lip 2012 - 17:25

Przewód olejowy elastyczny - 8200576778 - w arwit.pl, 82zł. Czy jest i czy cena jest aktualna to nie wiem. Ja założyłem od clio za 220zł i też pasuje. No prawie. Trzeba rozpiąć opaski i zawór zaczepić do starych węży, bo te z clio są za krótkie. Radzę sprawdzić w sklepie zawór bo jest źle złożony/uszkodzony. Mi się trafił z przyciętą membraną. Membranę lepiej założyć odwrotnie, czyli duża puszka, membrana, sprężynka i dekielek. Wtedy nie będzie zasysany olej do EGRa.

 

Mysle ze masz dobry pomysl z tym zalozeniem sprezynki od gory ale wtedy koniecznie trzeba odwrucic zawor, bo jesli tego nie zrobisz to bedzie on calkowicie zamkniety i nie wypusci oparow z dołu silnika.

moze jeszcze ktos inny wyrazi opinie na ten temat.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

Dostajesz upomnienie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie szczęście... :) 90% turbin w 1,9 dCi ulega awarii z powodu przegrzania i kiepskiego smarowania a nie z powodu dostania się do sprężarki ciał obcych. A jeżeli turbo jest uszkodzone przez ciało obce, to przyczyną jest filtr powietrza. Ludzie robią na filtrach w Scenicach po 30 tys km, a to jest totalna bzdura. Wiem jak w Scenicu filtr powietrza wygląda po 10 tys km, moim zdaniem prawie nie nadaje się do dalszej eksploatacji. Tak więc dbajcie o turbine, wymieniajcie olej i filtr powietrza a będzie wszystko gitarka :)

Edytowane przez opielowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Po otwarciu mojego okazało się że membrana ułożyła się w stożek i zapchała (nie całkowicie) otwór w środku sprężyny. Wywaliłem ją i wyciołęm z gumy coś na wzór membrany i złożyłem w takiej kolejności: głęboka puszka z otworem, na otwór położyłem gumę na to sprężynę i przycisnąłem dekielkiem.

 

No i jest problem, oczywiście przy podpięciu zawór odwróciłem jak sugerował kolega wyżej ale strasznie mi kopci na biało (objaw taki jak dopalanie oleju po wymianie turbiny) więc wywaliłem tą własnej roboty membranę i zawór jest pusty, samochód nie kopci. Czy jak kupię nowy zawór to też będzie biały dym leciał z rury?? Dlaczego taki objaw? Nie wiem jak długo jest uszkodzona membrana w środku, turbo wymienione jakieś dwa może trzy miesiące temu. Zainteresowałem się tym zaworem gdyż zniknęło mi 400 ml. oleju na 3500 km.

Edytowane przez novy__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień zawór na nowy. A tu pomoże tylko ASO. Nie kupuj używki, bo prawie 99% z używanych zaworków ma zniszczoną membranę, lub co gorzej rozwalony, (spękany) cały środek. Co do ubywania oleju, to czy masz nową turbinę, czy regenerowaną? Jeśli jest fabrycznie nowa, szukałbym przyczyny w zużytych pierścieniach. No chyba że masz jakiś wyciek, np. przy przewodzie smarowania turbiny. Jeśli ją regenerowałeś, być może zakład regeneracji spartolił robotę i turbo dalej bierze olej. Warto ją po prostu obejrzeć, sprawdzić przewody intercoolera czy nie ma tam zbyt wiele oleju. Jeśli jest ok, to stawiam na pierścienie, uszczelniacze...

Ubywa ci naprawdę sporo oleju, więc radzę nie lekceważyć sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzisiaj gdybałem z mechanikami jak rozwiązać ten problem w tani sposób i podsunęli mi pomysł założenia zaworu odpowietrzenia skrzyni korbowej z VW GOLF III TDI.

Problem jedynie może polegać na tym że mogą nie pasować przewody więc trzeba trochę pokombinować.

W poniedziałek mam zamiar wytestować ten pomysł jak dostanę tą część.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie dobry tydzień padło moje turbo w scenicu II. Własnie słyszałem odgłos plastiku w turbinie od wspomnianej wyżej w postach membrany. Mam pytanie; Czy trzeba wymontować chłodnice turbo? Dużo rozbierania :-( Czy tam mogą przedostać tam plastikowe śmieci? Jak z tym zaworkiem pasuje od innych modeli? Dodam jeszcze że samochód mocno dymił i pił olej.

Edytowane przez Wojtekdx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Dziś też sprawdziłem u siebie tą membranę i była uszkodzona w dwóch miejscach czyli miała dwie dziury. Nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale wywaliłem resztę tej membrany i jest pusto/ Teraz chiałbym sie dowiedzieć bo w tym wątku jak dotąd się nie dowiedziałem, czym grozi jazda bez tej membrany, tylko proszę o jakis konkret, a może ktoś już wymyślił jakiś tańszy sposób co by tam podmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!