Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

scenic 2001 1,6 16v Problem z obrotami na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Z jednej strony mnie uspokoiłeś ale z drugiej nie :-) bo dalej nie wiadomo co może powodować takie objawy i co mam sprawdzić by szukać przyczyny.

Zaobserwowałam że jak jest wilgoć jest jeszcze gorzej a jak jest mróz super odpala ,ale jak chce się szybko ruszyć i wciśnie się sprzęgło gaśnie,czasami tylko kontrolki się świecą ale nie gaśnie od razu reakcja gazem pomaga.Po przejechaniu 100m problem znika. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, :-)

W Twoim silniku tego nie ma. Chodzi o Koło Zmiennych Faz Rozrządu, słynne KZFR.

 

To mnie zaskoczyłeś - w 1.6 16V nie ma KFZR?

Czytam temat z zaciekawieniem bo mam identyczne objawy. Jak tylkom troche gotówki wpadnie to zrobię "zestaw startowy" który pomógł mi w moim poprzednim aucie (Volvo 1.6 16V): wymiana świece + kable WN + cewki a także sprawdze jak wyglada masa pod regulatorem napięcia i masa silnika (szczególnie plecionka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 16V nie ma KFZR?

nie ma.

+ kable WN

tego tez nie ma :-)

Lepiej poczytaj na temat swojego silnika, zamiast zaczniesz na próżno wymieniać części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 16V nie ma KFZR?

Czytaj uważnie, w tym konkretnym silniku nie ma KZFR, u Ciebie też nie będzie.

Silniki 1,6/16V z KZFR montowane były dopiero w Megane/Scenic II. Nie wykluczam jednak, że była jakaś krótka seria Megane/Scenic I PhII, gdzie te silniki jednak włożono.

kable WN

Nie masz czegoś takiego :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zaliczyłem ładną wtopę :-) Dzięki za wyprostowanie

 

W takim razie skupię się na początek na świecach, cewkach i masie (na masie też dlatego bo skoro objawy są na zimnym silniku i nasilają się im bardziej "mokre" powietrze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś Scenik odmówił nie odpalił okazało sie że rozrusznik się zawiesil lub szczotki sa do wymiany,zobaczymy może on coś pomoże z tym gaśnięciem????

u mnie wymiana świec itp. jw , nic nie pomogło :-)

Powodzenia

Edytowane przez dorka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

dorka witam !

Miałem identyczny problem jak u Ciebie ,obroty 500 potem wzrastały na 750 czasami przy hamowaniu spadały znowu .

U mnie zrobiłem tak / no mechanik ja dopingowałem demontaż przepustnicy lekkie wyczyszczenie bez odpinania zasilania/ noe potrzeba potem adaptacji.To po pierwsze.

Po drugie wymiana uszczelek przepustnicy i kolektora / u mnie koszt wszystkich 64 zł./ lewe powietrze miedzy przepustnicą a kolektorem.

Auto jak nowe po uruchomiieniu zimnego 1100 obr/min potem na 750 i stoi jak skała !!

pzr

Scenic 2002 1,6 16v elektryczna przepustnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widac w poprzednich postach miałem podobny problem.

Niedawno zaświeciła mi sie kontrolka układu oczyszczania spalin. Przy okazji przeglądu mechanik wymienił mi sondę lambda. Kontrolka zgasła a przez 2 dni po naprawie auto chodziło jak nowe.

Po odpaleniu obroty nieznacznie powyżej 1000 obr/min a potem normalne. Dziś rano uruchamiam zimny silnik a obrozimnego silnika ty weszły najpierw na 500 potem troche skokowo podnosiły się tak do 700-800 obr/min i nieco autem trzęsło.

Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Byłam właśnie na dniach u mechanika i sprawdził mi wszystkie możliwe przyczyny i okazało się że przewód łączący czujnik temperatury z komputerem ma gdzieś przebicie. Więc teraz szukam elektryka dobrego <piwko> żeby mi to ogarnął jak zrobię dam znać może to naprawdę to.Było by super bo mam dość już tego gaśnięcia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

U mnie wygląda to tak że po uruchomieniu obroty ledwo są nad pierwszą kreskę jak przegazuje to gaśnie. Ale przewaznie jak auto osiągnie temperaturę 90 stopni to obroty jak dam na luz spadaja do 500 i szybko wracaja na 750 czyli prawidłowo, ale nieraz są poniżej 500.Świece nowe na komputerze zero błędów. Zastanawiem się na wymianą czujnika tem. wody, a jak nie to kupie uszczelki nowe i pojade wydziścic przepustnicę alektryczna.Choć wolałbym jej nie ruszać. Jak dojdę co było przyczyną to dam znać.

 

 

 

 

U mnie przyczyną był nieszczelny czujnik ciśnienia powietrza,można to spawdzić spręrzonym powietrzem.Czujnik zakleiłem silikonem i wszystko działa jak należy.

Edytowane przez Gora85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!