Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Laguna II Fl 2005-2007


Rabcio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Chciałbym prosić posiadaczy Renault Laguna II Fl model 2005-2007 o opinie dotyczące tego modelu. Przyznam, ze chciałbym jednostkę 2.0DCi ze względu na ekonomiczne spalanie i dobrą dynamikę :P ale boję się Diesla w wykonaniu Renault :) miałem Megane II z 2003r. z motorem 1.9DCi i przyznam, że zepsuło się w nim wszystko skończywszy na głowicy :) Jakie są wasze opinie ? druga opcja to silnik benzynowy 2.0 wolnossący lub Turbo obecnie jestem użytkownikiem Megane III z silnikiem 1.6 i przyznam, że benzyna bardzo fajnie chodzi pomijając moc :P Jeżeli chodzi o Lagunę to głównie zależy mi na dynamicznym silniku najlepiej z turbinką tutaj przewagę ma Diesel bo ekonomiczny. Tyle jeżeli chodzi o silniki ! Są jakieś elementy w aucie na które warto zwrócić uwagę ? awarje > ? Na koniec ciekawi mnie czy ktoś z forum posiada takowy samochód w skrzyni automatycznej ? jak chodzi.

 

Pozdrawiam

Rabcio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0DCi

Ta jednostka jest już na łańcuszku a nie na paski -to wielka zaleta.

Jeżeli będziesz poszukiwał to wersji 150 a nie 175 koników.

Spalanie w cyklu mieszanym ze znaczną przewagą na miasto i korki to około 6,8l/100km.

W wersji po lifcie, poprawiono niedociągnięcia LII phI.

Niestety w dalszym ciągu występuje złuszczanie na uchwytach do zamykania drzwi.

Póki co to regularne przeglądy i wymiana tego co eksploatacyjne a ulega zużyciu na PL drogach i nie ma tu znacznie że to Renault. Naprawa ogranicznika do drzwi (wymiana tulei) zaczęło strzelać podczas niskich temp.

miałem Megane II z 2003r. z motorem 1.9DCi i przyznam, że zepsuło się w nim wszystko skończywszy na głowicy.

Wszystko zależy od tego jaki egzemplarz trafisz. Jak był eksploatowany i jak był serwisowany no i jakie paliwo się zalewa.Podstawowa dbałość o turbinkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, ze wolałbym jednostke DCi bo wiem jak wygląda konsumpcja paliwa w jednostkach benzynowych a mocy nie widać chyba, że wersja turbo ale wtedy mówimy o spalaniu na poziomie 12-13 l a to już sporo tym bardziej, że osiągi są bardzo podobne do wersji Diesla :) w takim razie jeżeli jest poprawa w wersji Ph II to może ktoś jeździ wersją 1.9 DCi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbyłem dzisiaj jazdę testową modelem kombii 1.9DCi 130Km i muszę przyznać, że jeżeli chodzi o dynamikę to szału nie ma rozpędza się płynnie ale można odczuć zbyt dużą masę jak dla takiej jednostki za to ekonomiczność super ! jazda testwa głównie po mieście przy spokojnej jeździe 7.5l. wniosek prosty jeżeli nie zależy komuś na szybkiej jeździe to ten silnik będzie idealny ! jutro mam umówioną jazdę silnikiem 2.0 DCi aaaa ! coś czuje, że to będzie to :) zdam relacje jak wróce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja się nastawiam na LI ale w 3.0 :!: Brałbym po II ale tylko po fl, ale niestety w manualu ich brak :/

Ale to za 2-3 latka, tylko obawiam się że wtedy taka laga może być wiekowa a wersji przed liftem (które trafiają się z manualem :!: ) boje się troche elektryki, bo słyszałem, że lubi płatać figle.

Edytowane przez brudijr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laguna II FL to jak na razie dla mnie najmniej awaryjne auto, ze wszystkich, które były i są w rodzinie. Największym minusem tego modelu, moim zdaniem, to skrzypiąca deska rozdzielcza. Gdyby nie to, byłoby super. Niestety znaleźć zadbany egzemplarz graniczy z cudem, sam szukałem ponad pół roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0T to bardzo fajne silniki, dobrze znosza gaz.

Marek wspomnial o 2.0GT - bardzo fajne, niepozorne auta, ale krajowe egzemplarze sa niestety mocno sfatygowane i drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!