Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kilka problemów


pikpik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Problemy dotyczą dwóch różnych samochodów.

Moja Renata:

Gwizd od 2tys. obrotów, wcześniej był słyszalny lekki gwizd między 2-3 tys. obr. co uważałem za normalne. Dziś z dnia na dzień zrobiło się to dosyć głośne, raczej nie słychać tego na jedynce, dźwięk też jest inny i przypomina "zasysający stary odkurzacz" :). Nie ma spadku mocy, nie kopci, pod maską wszystko wygląda w porządku (jak na moje niefachowe oko). Na postoju gdy "gazuję" auto, dźwięku nie słychać dopiero po puszczeniu gazu w chwili gdy auto zejdzie z obrotów słychać jakby metaliczny trzask (coś jak łożysko rozwalone) - być może działo się to wcześniej. Poniżej wstawiam filmik, niestety z komórki wiec wybaczcie jakość - trzeba się wsłuchać.

Video

Renata kumpla:

Objawy podobne, jednak w tym aucie na postoju słychać gwizd. Co ciekawe po wyjściu z auta przy "gazowaniu" wydawało się jakby ten dźwięk dochodził gdzieś z tłumika?! Nie ma trzasku przy puszczaniu gazu.

Czytałem kilkanaście postów na forum jednak nie znalazłem konkretnej i jednoznacznej odpowiedzi na nasze problemy. Ktoś tutaj często pisze, że problemy z turbo często powoduje membrana - zauważyłem u kumpla na tej gumowej rurce dochodzącej do tego ustrojstwa, że gdzieś jest wyciek.

Z góry dzięki dla pomocników

Pzdr.

 

Dodano: 14 gru 2011 - 12:45

Naprawdę nikt ?

Edytowane przez pikpik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie objawy, może powodować nieszczelny dolot turbiny.

U mnie turbo miało luzy wzdłużne i właściwie pracowało normalnie, poza tym dźwiękiem, który też był słyszany gdy auto schodziło z obrotów.

Wymieniłem, bo w końcu zaczął "wirnik jeździć po obudowie".

Sprawdź turbinkę i szczelność intercoolera oraz węży.

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem turbinę na nową.

Węże idące do intercoolera też, nowe opaski i jest git.

Dodatkowao wyczyściłem cały dolot z chłodnicą intercoolera włącznie oraz zmieniłem odmę na nową.

Teraz turbo "ciągnie" aż miło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie dźwięk "odkurzacza" pojawił się 4 miesiące po regeneracji turbiny i przejechaniu 10k km. Próbowałem naciągać opaski, ale dałem sobie spokój. Samochód od marca do dziś jeździ bez problemu, zrobił jeszcze 25k km. Ale dźwięk czasem irytuje. Napisz kolego, czy wymieniałeś węże i odmę na oryginalne czy zamienniki ? Czym czyściłeś intercooler ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma nowa, oryginał, kupiłem w sklepie internetowym Quippo. Węże kupiłem używane na allegro, ale w bardzo dobrym stanie. Wymieniłem tylko, części gumowe, plus nowe opaski. Rura metalowa, środkowa była ok. Wymagała tylko umycia.

Intercooler umyłem benzynką ekstrakcyjną, szybko odparowuje. Dwie buteleczki mi poszły.

Przewody turbo płynem do naczyń. Fajnie się domyły. Warunek, chłodnica intercoolera musi być wewnątrz całkowicie sucha, ja robiłem to latem. Parę

godzin na słoneczku i elegancko wyschło. Na wszelki wypadek przedmuchałem wszystko powietrzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa odma, koszt chyba 170 zł. Cena za oryginał. Można kupić podróbkę, za 99 zł. Węże, 120 za same gumy, bez stalowej rurki.

Opaski, 20 zł. Koszt w granicach 300 zł. Podałem ceny, oczywiście z opłatą za przesyłkę.

I to tyle, robocizna moja, więc nie liczę.

Po całym zabiegu, nie mam problemu z "plującą olejem odmą". Często zapchany jest w niej odpływ oleju. Ja swoją starą czyściłem, a i tak cząsto zapiekał się odpływ. Wymieniłem na nową i mam spokój. Oczywiście czyszczenie całego dolotu też przyniosło efekty.

Pozdrawiam.

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma dmucha i pluje wtedy olejem, kiedy przy włączonym silniku odłączymy górny przewód odmy. Jest to związane z zatkanym odpływem oleju z odmy, który się do niej już dostał. Jest to mały wężyk pod spodem puszki, należy go udrożnić, włącznie z krućcem na wejściu przy misce olejowej. Jeśli po wymianie odmy na nową problem powraca, wtedy czas pomału pomyśleć o remoncie silnika. Można to też sprawdzić palcem, osobiście sprawdzałem, czy mnie nie zdmuchnie. Jest też test z butelką, było gdzieś na forum. Natomiast wąż dolotowy, ten przy samej turbinie był poprostu u mnie przedziurawiony. Dziurka jak łepek gwoździka, a wystarczyło to dziwnego pogwizdywania mojego autka. Wydaje misię też, że nie kiedy nawet do cząściowego spadku mocy, ale mogę się mylić. No i doszło do tego pocenie po zewnętrznej stronie rury, ale to chyba było spowodowane tym, że drobiny oleju z dolotu były wydmuchiwane na zewnątrz przez właśnie ową dziurkę, lub puszczające obluzowane opaski. Wymieniłem i jest spokój.

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, od 2ch dni mam problem z moją megi <piwko>

 

Otóż do 2 tyś obrotów jest wszystko ok gdy rozpędzam się i silnik przekracza 2 tysiaće zaczyna nim delikatnie szarpać i tak jakby przerywało turbo.

 

Megi nie kopci, nie bierze oleju, świst turbiny ok.... co to może być? Auto głównie jeździ po mieście w związku z czym mało kiedy przekraczam na dłużej te 2 tysiące, czy może to być przyczyną? Odkładanie się nagaru i po prostu wystarczy go przez jakiś czas pokręcić i się przedmucha ? A może to wtryski ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!