Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, odgrzewam temat bo przyszła kolejna zima a problem jakby pozostał.

W sumie mrozów jeszcze nie ma a słabe ogrzewanie już mi doskwiera.

Nie ma znaczenia czy ustawię na AUTO czy ręcznie ustawię dmuchawę. Ogrzewanie nastawiam na maxa a w aucie wcale nie robi się za gorąco. Zauważyłem też , że mimo iż damy dmuchawę na maxa to i tak powietrze nie leci albo słabo leci bo chyba sterownik klimy nie otwiera przesłony do końca i czeka aż się nagrzewnica rozgrzeje.

W sumie to irytujące jest bo wentylacja buczy a powietrze wcale nie leci. Sam silnik w chłodne dni ( nie mówiąc już o mroźnych)bardzo powoli się rozgrzewa.

Owszem jak zrobię ze 20 km to wkońcu w kabinie jest jako tako ale na co dzień nie robię takich dystansów. (Do pracy mam 7 km.)

Jak u was z ogrzewaniem?

Czy tylko ja mam niedogrzane wnętrze? Jeśli ktoś dysponuje jakimiś informacjami na temat co ewentualnie może być nie tak to proszę o kontakt.

W sumie to myślę o wizycie w serwisie ale nie wiem na pewno czy to taki model czy może ja mam takie subiektywne odczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś nie tak, ja mam diesla i dużo szybciej daje ciepełko. Każdy ma inne odczucia odnośnie temperatury ale przykład. Odpalam auto, temp. na zewnątrz 4 stopnie, przejadę jakieś 5km po mieście i czuć, dobre ciepełko z nawiewu. Samochodu nie nagrzeję jeszcze długo bo w nocy przecież się schłodził i to jest normalne. Pytanie czego oczekujesz - jeżeli przyjemnego nagrzania całego wnętrza po 7km to chyba coś z Tobą nie tak z całym szacunkiem.

 

Dodam, że ja znowu mam problem z chłodzeniem w lecie. Podawał mi tu ktoś szczegółowo temperatury ale nie udało mi się zrobić miarodajnych testów. Poszukaj tego wątku, może ten kolega podpowie Ci w kwestii ogrzewania. Mi naprawdę dokładnie napisał kiedy jaka temperatura ma być. Latem mam zamiar nad tym przysiąść i jak będą odstępstwa od normy to serwis obowiązkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dzięki za odpowiedź. Choć nie zgadzam się, że jak ktoś oczekuje ciepełka w aucie to coś z nim nie tak. W sumie fakt , że przy 4 stopniach na plusie masz po przejechaniu 5 km względnie ciepło to żadna rewelacja. A co będzie jak będzie - 15 lub - 20 mrozu? Z autopsji wiem , że nie idzie nagrzać auta. Oczywiście mówię cały czas o garażowaniu pod chmurką przez noc. Wspominam o tym bo tak jak w zeszłym roku zaraz pojawią się posty, " ja mam ciepełko po minucie jazdy - auto stało w garażu".

Co do klimatyzacji i chłodzenia w lecie to czytałem Twój problem i zważywszy , że mamy w zasadzie te same auta (przy klimatyzacji rodzaj silnika chyba nie ma znaczenia) to w lecie też miałem problemy z prawidłowym chłodzeniem. Byłem w serwisie dwa razy. Za pierwszym razem w czerwcu i okazało się , że za dużo czynnika było. Prawdopodobnie czujnik wyłączał sprężarkę albo coś.Oczywiście wykonałem przy okazji czyszczenie , dezynfekcję klimy wraz z filtrem. Klima działała jak trzeba do września. Potem znowu zaczęła jakby słabnąć i musiałem włączać ją na maxa i na 17 stopni żeby schłodzić choć trochę wnętrze.

Podjechałem do serwisu po raz drugi. Oczywiście w serwisie okazało się jak podczas pierwszej wizyty, że temperatura na wylocie z kratek jest w normie. Ale co z tego jak ja w upalny dzień nie mogę schłodzić wnętrza. Podkreślam ten fakt ponieważ wcześniej ustawienie temperatury na 22 stopnie owocowało naprawdę miłym chłodkiem a sam nawiew wystarczyło dać na soft albo w manualu na trzeci stopień wiatraczka i było ok nawet przy + 30 stopniach na zewnątrz. A teraz przy mniejszych upałach klima chodzi pełną parą i nie daje rady. Po mojemu coś jest nie tak. Niestety upały się skończyły i nie było jak sprawdzić do końca sprawności po drugiej akcji naprawczej.

Ale gwarancja jest na 4 lata. Sądzę, że problem powróci w lecie i znowu podjadę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po ok 10km ciągłej jazdy poza miastem w aucie robi się ciepło (nie gorąco, ale ciepło). Silnik natomiast zaczyna się nagrzewać już po ok 2km jazdy. Nie ma jeszcze temperatury roboczej, ale z nawiewów zaczyna lecieć lekkie ciepło. Ustaw sobie wyświetlacz na taką formę, aby było widać wskaźnik temperatury płynu chłodzącego. Podczas jazdy (po ok 1-3km) zamknij obieg wewnętrzny i sprawdź czy auto się szybciej nie rozgrzewa (silnik, nie wnętrze). U mnie tak właśnie jest.

Dodam również, że i moje auto stoi pod chmurką więc po nocy jest całkiem schłodzone. Czy termostat jest ok? Jak już dłuuugo pojeździsz to silnik rozgrzewa się do tych 90 stopni? Ile masz wtedy kresek na wyświetlaczu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dziś specjalnie zrobiłem test. Trasa 6 km . Styl jazdy ECO. Samochód stał w garażu temp. 8 C.

Wystawiłem go i wywietrzyłem. Jakieś 5 minut na świeżym powietrzu (– 3 C). Temperatura ustawiona na 20 C, dmuchawa na połowę mocy i ruszamy. Po około 1 km przełączyłem na auto - leciało zimne powietrze. Sterownie zmniejszyło nawiew chyba do min, bo zrobiło się cicho. Po kolejnym kilometrze siła nadmuchu zaczęła się zwiększać, jednocześnie leciało coraz cieplejsze powietrze. Po przejechaniu 5 km od startu dmuchawa zmniejszyła obroty. Po przejechaniu 6 km w aucie było przyjemnie. Ciepłe były miejsca nawiewów na podszybiu, nogach i kratki na desce. Zimne były nawiewy z tyłu w słupkach. :) (po ręcznym ustawieniu nadmuchu na wprost i zwiększeniu siły nadmuchu po kliku chwilach pojawiło się i tam miłe ciepłe powietrze) .

I teraz - ogólnie było czuć ciepło lecz plastiki jeszcze zimne. Duże wnętrze, więc przy minus trzech i przejechaniu 6 km to chyba mało aby było gorąco. Reasumując po przejechaniu 6 km jest ciepło – odczuwalny komfort termiczny (ale zimna kierownica). Bardzo rzadko jeżdżę na tak krótkim dystansie więc nigdy nie narzekałem na ogrzewanie.

Auto odbierałem w lutym , następnego ranka był pierwszy wyjazd na narty, jechaliśmy 300 km było zimno i padał śnieg w aucie cieplutko. Po postojach - a było ich kilka nagrzewało się błyskawicznie. Jedyne, co mnie wpieniało to śnieg który obklejał pióra i spadała widoczność. Przydała by się elektrycznie podgrzewana szyba. Nawet w miarę szybko schodzi para ze wszystkich szyb. Po prawie dwóch latach, uważam, że ogrzewanie i chłodzenie wnętrza jest OK. Żadnych zastrzeżeń. :)

Chyba pozostaje ci dokładny przegląd i kilka testów ogrzewania.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzięki za zaangażowanie i chęć pomocy. Ogólnie wydaje mi się , że u mnie wszystko jest sprawne ( filtr kabinowy jest nowy) a w tym modelu lepiej po prostu nie będzie :) Poczytałem trochę wątków i też zrobiłem parę testów. Ogólnie po zimnej nocy ( -2) autko stało na dworze, odpaliłem silnik i włączyłem od razu ogrzewanie na AUTO SOFT na 24 stopnie , przy czym od razu też wciskam AC OFF ( żeby klimy nie włączać). Faktycznie ogrzewanie nie włącza się od razu tylko sterownik czeka aż silnik trochę się rozgrzeje (bo tak waliłoby zimnym powietrzem). Natomiast w trybie manualnym to dmucha tyle ile ustawimy. Mam tylko takie wrażenie , że sterownik co chwilę zamyka i otwiera jakąś przesłonę (zapadkę), która przez chwilę puszcza powietrze a za chwilę zamyka dopływ. Tak jakby sprawdza czy już trochę ciepłego leci , czy jeszcze nie. Trochę to irytujące i ogólnie to chyba można to nazwać syndromem nowoczesnych aut z klimatronikami i ogólnie z dużą ilością elektroniki.

Poza tym zrobiłem jeszcze test jazdy. Ponieważ jestem z Wrocławia a do nowej obwodnicy autostradowej mam 5 min jazdy, postanowiłem się przejechać i dobrze rozgrzać silnik. Prawie 30 km jazdy naprawdę dynamicznej + jazda po mieście i na końcu postój przed domem jakieś 10 min na pracującym silniku no i test grzania w różnych konfiguracjach. Ogólnie najcieplejsze powietrze leciało z centralnych kratek wentylacyjnych. Jak damy na nogi i na szybę to jakoś nie specjalnie czuć to ciepłe powietrze. Jak ustawimy tylko na centralne nawiewy to leci fajne ciepłe ( ale na pewno nie bardzo gorące) powietrze. Temperatura na wyświetlaczu ustawiona na 27 st.

Ogólnie cieplej nie będzie. Chcę jeszcze zrobić test za pomocą miernika (multimetr) z dokładnym czujnikiem temperatury i zbadać temp z kratek oraz temp. ustawioną a faktyczną. Czekam tylko na multimetr zakupiony w internecie.

Na koniec wspomnę tylko, że jak miałem Megane I'97 r i Kangoo 1,4 2000r oba z silnikami benzynowymi 1,4 to jak się tam rozgrzało silnik i włączyło dmuchawę to po rozgrzaniu plastików i ustawieniu na centralne kratki to po przystawieniu ręki aż w palce parzyło ! Tutaj w Scenicu jest to nie możliwe. Fakt w poprzednich autach miałem tradycyjne mechaniczne ( pokrętła) ogrzewanie bez klimatroników i innych dupereli. Po za tym czytałem , że taki urok małych silników w dużych autach. Generują za mało ciepła. Podobnie ponoć jest w 1.4 TSI. To tak jakby się chciało małą farelką nagrzać duże mieszkanie. Większe jest zapotrzebowanie na ciepło niż silnik jest w stanie wygenerować.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Co do tej klapki to u mnie też klika ale wtedy sterownik rozdziela nawiew na poszczególne kratki (góra dół, środek). Co do ilości ciepła to temperatura silnika był w połowie, więc chyba silnik dogrzany. Kurcze podczas testu dotykałem nawiewów i na koniec prób naprawdę leciało ciepłe powietrze. Nie mam czym zmierzyć temperatury powietrza. Po świętach podjadę do Aso może oni maja – zobaczymy z ciekawości. Tak na koniec to jest duża różnica jak ma ustawione 19 C i jak podbije do 22 C. – najczęściej tak mam ustawione zależy czy jadę w kurtce czy bez. Mimo wszystko podjechałbym do ASO na sprawdzenie, może coś nie zrobili przy przeglądzie zerowym a może jakaś pierdoła a może jakieś liście gdzieś wpadły – nie wiem strzelam. :)

Powodzenia i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam i dzięki za odpowiedź. Choć nie zgadzam się, że jak ktoś oczekuje ciepełka w aucie to coś z nim nie tak. W sumie fakt , że przy 4 stopniach na plusie masz po przejechaniu 5 km względnie ciepło to żadna rewelacja. A co będzie jak będzie - 15 lub - 20 mrozu? Z autopsji wiem , że nie idzie nagrzać auta.

Nie miałem zamiaru Cię urazić. Praktycznie odpowiedziałeś sobie na pytanie. Wygląda na to, że w kwestii ogrzewania jest wszystko jak należy. Jak mam -10 na termometrze to na tej samej trasie o której pisałem, cieplejsze powietrze zaczyna lecieć dopiero pod koniec. Nie ma mowy by poczuć odrobinę ciepełka w aucie.

Niedawno jeździłem jeszcze golfem III benzyną i tam ciepło zaczynało dmuchać praktycznie natychmiast i nie była to "wina" termostatu bo po wymianie było tak samo. Co samochód inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dziś kolejna rzecz na którą nie zwracałem uwagi. Mam gumowe dywaniki ten z tyłu składa się z dwóch części i nie jest mocowany na spinki do podłogi więc się przesuwa. Wczoraj padło hasło” coś z tyłu nie grzeje” no popatrzyłem i faktycznie : nadmuch ustawiony na nogi dmuchawa na max i z tyłu lipa. Ale za to gumowy dywanik prawie przeciekał przez palce taki nagrzany. Spostrzeżenia -jak się przesunął to zasłonił dysze nawiewów, które są pod fotelem kierowcy i pasażera. Pierdoła, ale skutecznie wyłączyła ogrzewanie. Trochę te nawiewy mało wystają z podłogi. Może warto sprawdzić – u mnie pomogło i znowu ciepło z tyłu. :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień te pseudo oryginalne dywaniki z Renault na dywaniki firmy Rigum. Składają się (tylne) z 3 części, ale wogóle nie przesuwają się po podłodze. Potwierdzam również fakt, że te montowane przez serwis (najtańsze) to badziew. Moje wylądowały w śmietniku (miały niecały miesiąc), a ich miejsce zajęły w/w firmy. Oczywiście w standardzie są dwa z przodu oraz trzy na tył. Mają fajne ranty i trzymają ewentualny piasek lub wodę. Poprzednie nie trzymały nic. Nawet siebie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!