Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane Scenic II 2003r 1.5DCI - brak świateł


artfil

Rekomendowane odpowiedzi

Ciag dalszy zmagań; Pojechałem raniutko do servisu i powierzyłem autko fachowcowi.

Centralka w komorze silnika, bezpieczniki wszystko ok....prąd dochodzi do kostek elektronicznego licznika. Licznik martwy [nie świeci nic!] Diagnoza - uszkodzony elektroniczny licznik...koszt wymiany ok 3500zł [trzy tysiące pięćset!]

 

Sławek masz może schemat licznika?

 

Może jeszcze raz opiszę co mam a czego nie!

 

Nie świeci licznik [cały wyświetlacz]

Brak sterowania radiem z kierownicy

Brak sygnalizacji [dzwiękowej i oczywiście świetlnej]niezapiętych pasów

Brak spryskiwaczy

Brak sygnalizacji dzwiękowej kierunkowskazów [tykania]

 

Silnik normalnie odpala.

Działaja wszystkie światła, wycieraczki itp

Działa radio, bez wyświetlania informacji na "tablicy przyrządów", sterowanie tylko z panelu radia.

 

Co o tym sądzicie?! :-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że "jest prąd" jak piszesz w złączkach przy liczniku wcale nie oznacza że cały zespół jest poprawnie zasilany.

Aby mieć 100% pewności zmierz woltomierzem napięcie pomiędzy końcówkami oznaczonymi 1 i 2. ale od strony płytki. Jeśli jest tam przynajmniej 12 V to zespół jest zasilany OK. Uszkodzenia powinieneś szukać na ścieżkach drukowanych na płycie wskaźników. Na plusowej lub minusowej (być może masz przerwę w wyniku upalenia lub pęknięcie). Posuwasz się tak daleko po 1 i 2 aż w którymś momencie zniknie ci 12V.

Jeśli pomiędzy 1 i 2 woltomierz wskaże 0 V lub bardzo mało (pojedyńcze wolty) to masz przerwę w dopływie. Aby sprawdzić czy na plusowym (1) jest OK końcówkę z 2 przemieść do jakiegokolwiek metalowego elementu ramy (masa) - jeśli wskaże tym razem >12V to już wiesz że szukasz na dopływie na przewodzie minusowym (masowym) - winna jest końcówka "masy".

Jeśli po przemieszczeniu końcówki woltomierza z 2 do innej masy nadal jest brak napięcia lub jest bardzo małe - uzbrajasz się w cierpliwość i po przewodzie plusowym 1 tak długo idziesz i mierzysz aż znajdziesz miejsce w którym napiątko się pojawi (np "sprawny inaczej" bezpiecznik).

PS założyłem że pomiaru woltomierzem dokonujesz przy włączonym zasilaniu (niekoniecznie z pracującym silnikiem). Żarówka 12V/5W jako "wskaźnik-woltomierz" nie jest tu dobrym przyrządem. :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!