Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szarpie , spadek mocy auto zrobiło się mułowate


martini0030

Rekomendowane odpowiedzi

Jakim komputerem to było sprawdzane?

Jak auto jest mułowate, to może być wina stycznika hamulca (nad pedałem) lub sprzęgła. Potencjometr pedału gazu też bierze w tym udział, ale o ile się nie mylę, to przy jego uszkodzeniu komputer by ustawił wyższe obroty biegu jałowego.

Egr może mieć wpływ na moc, jak wymieniłeś na uzywany ale tez uszkodzony to niewiele pomoże.

W niektórych 1.5 dCi przepływomierz nie występuje.

Na Twoim przykładzie dokładnie widać, że szukasz usterki naokoło, zacznij od diagnozy clipem, w Twoich okolicach ktoś się kiedyś ogłaszał na forum, może znajdziesz kto to taki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciach

 

Wcześniej byłem w 2 warsztatach w tym jeden to serwis specjalizujący sie w naprawach samochodów francuskich i mieli taki komputer jak w serwisie. Nie wykazało żadnych błędów oprócz "obwodu świecy żarowej". Dla pewności mogę jeszcze pojechać do ASO ale to jest kolejne 150zł za podpięcie do kompa. Czy istnieje możliwość sprawdzenia sprawności tych styczników hamulca i pedłu sprzęgła inną metą niż komputer? czy muszę zakupić? W sklepie nie ma możliwości zwrotu na rzeczy elektryczne. Wiem, ze to szukanie po omacku ale nie mam wyjścia. Swoją drogą wiekszość warsztatów takie problematyczne sprawy jeżeli nie ma błędów to olewa (za przeproszeniem). Nie chce im się tracić czasu dla takiego klienta. Dlatego musze sobie radzić sam z pomocą forumowiczów. Ale może przyda się to komuś na przyszłość.

 

Zasady cytowania

Edytowane przez Tomik 1970
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli mieli komputer do renówki i nie pokazało błędu stycznika hamulca to raczej nie będzie to. Sprawdzić jednak możesz, wyjmij czujnik, masz go nad pedałem hamulca, psiuknij kontakt sprayem, sprawdź czy jest przejście po wcisnięciu. Włóż z powrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie przepraszam za chwile przerwy ale nie mialem czasu zająć się moją renią. Dzisiaj byłem po raz kolejny na komputerze. Jest światełko w tunelu choć nie wiem czy to będzie to. Pojawił się błąd stycznika pedału sprzęgła. Moze w tym jest problem? W poniedziałek muszę zamówić ten czujnik jednak jest proble bo okazuje się, że są tam dwa czujniki a komputer nie pokazuje który nie działa. Pytanie czy da się to jakoś sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolny sprawdzisz przy uruchamianiu na włączonym biegu. Jak zapala to jest ok. Jak masz tempomat to podczas jazdy z włączonym tempomatem naciśnij lekko sprzęgło. Jeżeli wyłączy tryb tempomatu to górny czujnik jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sprawdziłem tą metodą czujniki i wygląda na to że i jeden i drugi jest sprawny. Skąd błąd czujnika pedału sprzęgła?

 

Dodano: 03 lut 2012 - 20:35

Witam ponownie:) Panowie po odwiedzeniu 4 warsztatów w tym 2 specjalizujących się w naprawach aut francuskich i 3 komputerach które nie wykryły błędów trafiłem do ASO. Podpięcie pod clip i 4 różne błędy w tym 2xEGR, turbina, czujnik przepływu powietrza. Po godzinie diagnoza: przetarta wiązka kabli idących do komputera ta która jest przy akumulatorze. Prawdopodobnie przetarł ją przewód który się o nią opierał. Kable połatane, zero błędów auto generalnie przestało szarpać ale jeszcze coś go boli bo czasami chcą dodać gaz jeszcze go przyszarpie. Na domiar złego moje sprzęgło bierze dość wysoko i czasami mam nawet problem z wbiciem biegu wstecznego. Zastanawiam się czy te szarpnięcia co pozostały to nie od sprzęgła. W każdym razie problem częściowo rozwiązany. Może sie komuś przyda:)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!