Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szarpie , spadek mocy auto zrobiło się mułowate


martini0030

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nie tak dawno opisywałem problem z szarpaniem przy dotykaniu pedału gazu. Jeżdzę już tak jakiś miesiąc i nikt nie potrafi rozwiazać tego problemu bo brak jest błedów. Auto oprócz tego, że szarpie wyraźnie stało sie mułowate. Szarpanie występuje głównie przy jezdzie poniżej 2000 obrotów. Czyli najczęsciej jazda w korku. Przy gwałtownym wcisnięciu pedału gazu auto nie szarpie ale jest mułowate. Panowie macie jakieś pomysły? Trzy razy byłem na kompie i nie ma błedów. Wymieniłem filtr paliwa, powietrza. Mechnicy rozkładają ręce a ja nie chce wymienić pół samochodu:((

 

Pozdrawiam i dziekuje za jakies sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj odpiąć wtyczkę od przepływomierza. Błędu nie wykaże. Moc prawdopodobnie powróci. Miałem podobnie, jeżdżę bez przepływki od ok. miesiąca. Auto śmiga jak nigdy dotąd. Rozglądam się za nowym przepływomierzem w rozsądnej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto nie kopci,silnik na wolnych obrotach chodzi równo na postoju jak wcisnę gaz wydaje się wszystko ok. Dopiero problemy zaczynają sie podczas jazdy. Mam powoli dość tego samochodu. Co do przepływki to moja renia jej nie posiada. Nie wiem czy to możliwe ale mechanik który podłączał auto do komputera stiwerdził cytuje o "wersja bez przepływki" :) Dodam jeszcze, że czasami na chwile auto ma takie przebłyski jak by odsykiwało moc i wtedy przestaje szarpać ale to tylko na chwile. Myślałem żeby wymienić EGR? Może to on szwankuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj na zgaszonym samochodzie wypiac EGR i zobacz co będzie. ja tak miałem z Mascottem 3.0dxi

Ewentualnie posprawdzaj jeszcze wszystkie przewody odpowiadające za dopływ powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dzisiaj test odpiałem wtyczke która jest u góry tam gdzie powinien być przepływomierz ale auto zrobiło się jeszcze bardziej mułowate. Wiec przepływka o ile tam jest chyba jest dobra. A jak mogę sprawdzić czy egr jest sprawny odpiąć wtyczke i odpalić auto? Zauważyłem dziś jeszcze jedną rzecz, ze z pod maski przy dynamicznej jezdzie czasami wydowbywa się taki metaliczny dźwięk ale słyszalny tylko przy wyższych obrotach. Jak by stukanie zaworów/ albo klepanie wtrysków. Nie wiem czy ma to związek z szarpaniem i zamuleniem samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróć na komputer jeszcze raz i diagnoze zrób podczas jazdy, a konkretnie sprawdź ciśnienie doładowania jakie daje turbina przy gazie w podłodze. Kolejna rzecz do sprawdzenia to ciśnienie na szynie common rail podczas przyśpieszania, czy czasem mocno nie spada. Wówczas może być zawór regulujacy szwankować. Sprawdź to. Odpinanie wtyczek sobie daruj, bo to nie tu leży problem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok w nastepnym tygodniu pojadę na komputer i poproszę o sprawdzenie tych parpametrów i postaram się napisać co wyszło dalej. Wstępnie zamówilem już egr i pedał gazu żeby podmienić i zobaczyc co sie bedzie działo ale faktycznie może to nie ta droga. Podjadę na kompa do Aso zobaczymy co powiedzą.Ale w 3 różnych warsztatach nic nie znaleźli:(

 

Dodano: 30 gru 2011 - 12:36

Udało mi się dzisiaj sprawdzić ciśnienie na komputerze. A wiec ciśnienie na listwie wtryskowej 3300 PSI czyli 227 bara na wolnych obrotach. Podczas jazdy przy kręceniu silnika do odcięcia maksymalnie pokazało 22000 PSI czyli 1516 bara. Czy jest ok? Może ktoś wie jakie wskazania powinny być prawidłowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podane wartości masz prawidłowe, więc ukł zasilania paliwa odpada. Ale priorytetem było sprawdzenie ciśnienia doładowania turbiny, bo wg mnie za mało pompuje powietrza i jest muł. Nie sprawdziłeś tego>?

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jutro może podjade jeszcze do znajomego i sprawdze ciśnienie doładowania turbiny.Nie wiem czy komp nam pokaże bo kolega ma dość ubogi program. A jak sprawdzić czujnik wlotu powietrza i gdzie go szukać?:) Wstępnie obejrzeliśmy układ dolotowy i nie zauważyliśmy żadnych nieszczelości.Ale podczas mocnego depatania w pedał gazu czuć , że auto się męczy przy rozpędzaniu jak bym się rozpędzał z zaciągniętym ręcznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem drugi używany EGR po zamontowaniu niestety nic się nie zmieniło auto nadal szarpie. Najgorzej jest podczas jazdy miejskiej. A jazda w korku to koszmar. Podejme może jeszcze temat potencjometru pedału gazu. Jakaś przyczyna tego stanu rzeczy musi być. Szkoda, ze nie pokazuje zadnego błedu bo to jak szukanie igły w stogu siana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!