Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie miałem taką przypadłość jadąc w mieście pedał nagle mi zmienił skok, pedał potrafił nie odbić na swoje miejsce tylko zostać wcisniete. Skok sprzęgła się zmienił a pedał zrobił się luźny i słychać takie "cyknięcie". Zorientowałem się że coś jest nie tak jak mi auto dwa razy zgasło bo skok sprzęgła był krótki. Mechanik wymienił mi chyba łożysko oporowe czyli cały element ( fakturę mam w samochodzie więc dopisze tą część jak będzie taka potrzeba). Po wymianie ok sprzęgło wraca na swoje miejsce, ale miejsce od którego "Zabiera" nadal pozostało takie jak w czasie tej awarii. Podobno to się wyreguluje samo. Stąd moje pytanie czy faktycznie powinienem się martwić, czy zaufać i poczekać aż się wyreguluje?

Scenic II 2003 1.9 DCI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też obstawiałbym wysprzęglik. I jeżeli to rzeczywiście to, to radzę szybko robić, bo często lubi się szybko pogorszyć, aż do zaprzestania działania sprzęgła. Zobacz czy nie ubywa Ci płynu hamulcowego, albo nie widać plam pod samochodem. Jak cieknie, to już jest mocno nieciekawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, płynu nie ubywa, sprawdziłem jak ta część wygląda i właśnie to zostało wymienione. Pedał odbija ale sprzęgła zostało tyle ile w czasie awarii. Czy możliwe ze nie wiem troszkę się spaliło podczas tej awarii ? To stało się koło mego domu więc nie używałem samochodu nie wiadomo jak dlugo, więc odrzucałbym taką wersję. A czy to łożysko oporowe nie jest w tym wysprzęgliku ? Bo mechanik wymienił tylko ten wysprzęglik mówiąc że to wszystko jest razem. Koledzy moja wiedza jest znikoma więc stąd tyle pytań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elementy sprzęgła są następujące:

-tarczy sprzęgła

-docisku

-łożysko oporowe

-dwumasa w zależności od modelu silnika.

Do tego dochodzi element sterujący pracą sprzęgła czyli w naszym wypadku wysprzęglik, który przenosi ruch pedału sprzęgła za pomocą płynu hydraulicznego.

I jeżeli wymieniałeś tylko wysprzęglik to zrobiłeś błąd bo było trzeba wymienić wszystko na raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale jadąc samochodem było wszystko ok, sprzęgło również, nagle pedał się wcisnął i problem był z tym wysprzęglikiem. Bo on tam się przetarł z tego co pamietam na części wymontowanej. Trzeba wymienić całe sprzęgło przy awarii wysprzęglika ? Bo na sprzęgło nie narzekałem, tylko kiedy pedał się wcisnął to zrobiło się mniejsze.

Edytowane przez mr-hammond
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko sprzęgłowe jest integralną częścią wysprzęglika. Nie kupisz wysprzęglika bez łożyska. Musiałby być niezły magik by wymienić samo łożysko.

mr-hammond u Ciebie pedał leciał w podłogę więc to ewidentna wina wysprzęglika a nie łożyska. I wysprzeglik miałeś wymieniony. Razem z łożyskiem. Teraz jedź do gościa co wymieniał wysprzęglik niech dobrze odpowietrzy. Ja u siebie sam wymieniałem wysprzęglik i za pierwszym razem żle odpowietrzyłem (a zdawało mi się że dobrze) i też sprzęgło brało przy podłodze. Po ponownym PRAWIDŁOWYM odpowietrzeniu jest ok. By dobrze odpowietrzyć trzeba ściśle trymać się instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Czy wymiana wysprzęglika wiązała się z rozebraniem skrzyni biegów ? Jak to odpowietrzyć mógłbyś kolego napisać coś więcej, bo zaczynam wątpić troszeczkę w mego mechanika. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz odpowietrzać sprawdź poziom płynu hamulcowego, musi być blisko max. Sprzęgło jest zasilane z tego zbiorniczka. Potrzebna pomoc drugiej osoby by naciskała pedał sprzęgła. Podaję instrukcję jak się odpowietrza, może poradzisz sobie. Ja odpowietrzałem tylko między łożyskiem a odpowietrznikiem. W 1,9 dci jest bodajże skrzynia NDO. Zamiast pompy podanej w instrukcji wystarczy ta przy pedale sprzęgła.

odpowietrzanie.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!