Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Meganką do Chorwacji


wondi5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam Renault Megane 1.4 hatchback 99r. Wybieram się z grupką kolegów w najbliższe wakacje do Chorwacji, chciałem się dowiedzieć czy wasz samochód sprawiał jakieś problemy na trasie, na co mam uważać, co przydało by się wymienić. Auto mam jakieś 3 miesiące nic nie trzeba było przy nim robić, jest to moje pierwsze auto i miło by było gdyby mógł mi ktoś dać jakieś wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 2009 jechałem do Zagrzebia...jechałem jak na mapce poniżej...opłaty to standardowo:

- winietka na SK (7EUR)

- matrica na H (ile płaciłem nie pamiętam - podejrzyj na PZMtrawel)

- winietka na SLO (35EUR)

- na HR nie płaciłem za drogi (omijałem autostrady, bo miałem na to czas)

 

mapka całej trasy...zielony kwadrat jest powiększony na drugiej mapce

92394b1a1d3555ecm.png

 

powiększony fragment mapki ze SLO - za ten kawałek miedzy pomarańczowymi punktami, dosłownie kilka km te 35EUR w winiecie

614aae0ac58944cdm.png

 

można na Zagrzeb jechać jeszcze tak

7bf43a45c1f51e3bm.png

ale lepsza jakościowo jest ta wcześniejsza droga, mimo, że dalej te kilka km :) no i większość dużych tak jedzie...a mi się z nimi jakoś lepiej jeździ :-)

 

 

aaa...no i na HR paszport :)

Edytowane przez MaciekR4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- matrica na H

Nie wiem po co kupowałeś winetkę skoro nie jechałeś autostradą, Odcinek od granicy SK/HU do skrzyżowania z drogą 86 prowadzącą do Chorwacji jest bezpłatny.

na HR paszport

nie wprowadzaj ludzi w błąd! Bodaj od 2006 czy 2007 Chorwacja podpisała coś tam z EU, że nie są wymagane paszporty dokumentem jest odpowiednik naszego DO i jest dokumentem wystarczającym do wjazdu na teren HRK. Paszporty wymagane są nadal w Bośni, Serbii, Macedonii i Czarnogórze

podejrzyj na PZMtrawel

nie polecam zapłacisz 100% drożej, a winetki kupisz bez najmniejszego problemu na wszystkich stacja benzynowych lub granicach.

za ten kawałek miedzy pomarańczowymi punktami, dosłownie kilka km te 35EUR w winiecie

Też się zmieniło, poza tym kto Ci kazał jechać autostradą? Wzdłuż niej jest piękna równiutka droga, którą za darmo dojedziesz do Chorwacji.

Pytanie zasadnicze jechać przez CZ i SK, czy tylko przez jeden z tych krajów? Odpowiedź brzmi jechać przez CZ ale zaraz w Cieszynie odbić na Czadcę, Żylinę. Tym sposobem uniknie się podwójnej opłaty za autostrady w SK i CZ. Można ciągnąć przez CZ (Olomuniec, Brno) w kierunku Wiednia i dalej standardowo w Grazu odbić na Słowenię, droga rewelacja, bodaj już za Frydek Mistek zaczyna się autostrada i poza krótkim odcinkiem przy granicy A/CZ ciągnie się pod prawie sam Dubrownik. Problemik polega na tym, że często w okresie letnim pomiędzy Grazem a Zagrzebiem tworzą się korki, a w samym Zagrzebiu bankowo koreczek będzie na bramkach w kierunku Adriatyku, dlatego trzeba dobrze wybrać termin wyjazdu, nie należy nigdy jechać w okresach zmiany turnusów, a już na pewno w piątek, sobotę, Wyjeżdżać też lepiej na początku tygodnia do piątku. Rewelacyjnie jeździ się jak w Chorwacji są długie weekendy lub dni świąteczne. Wtedy Chorwaci świętują i drogi są puste, ale dzień wcześniej i dzień później to jest po prostu masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wondi5 zajrzyj tu www.cro.pl Byłem w sierpniu 2011, super wyjazd. Jechałem przez Słowację, Austrię, Słowenię - potwierdzam, objazd autostrady bardzo dobry. Uważaj przede wszystkim na prędkość, zresztą drogi są tak dobre i dobrze oznakowane, że nie ma potrzeby naginania przepisów.

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i tak taniej niż u nas jazda po autostradzie. Co do kolegi Wondi5 to proponuję gruntownie przejrzeć auto. Wymienić rozrząd jeżeli się zbliża termin, zainteresować się stanem układu hamulcowego i kierowniczego, zawieszeniem, układem chłodzenia silnika. Obejrzeć w jakim stanie są opony i ewentualnie wymienić na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwa lata temu jechałem w oklice Splitu. Trasa przez Węgry. Jechaliśmy z dzieckiem więc podróż rozbilismy sobie na dwa dni z noclegiem na Węgrzech w Gyor (jakies 11 euro za dobe od osoby w akademiku na budai ut obok hotelu famulus, czysto, cisza, spokój, niedaleko centrum miasta, swoją droga całkiem fajne miasto i starówka, jedzenie i wino rewelka :]). Około 8h jednego dnia jazdy drugiego tak samo. Z Gyor nie jechalismy na Budapeszt tylko ścieliśmy droga 81 na Szekesfehervar, droga bardzo dobra, słabo uczęszczana także szybciutko dojechało sie do autostrady oszczedzajac sporo czasu i paliwa bo zaoszczedzone dokładnie 100km trasy. Jak jechalismy ta droga akurat konczyli remont wieć asfalt jest nówka sztuka. Później na zagrzeb. Z tego co pamietam na autostradach chorwacji na bramkach opłaca cię płacić karta (zwykła debetową czy tez kredytowa), bo jest na tych bramkach krótka kolejka, opłacelna szczególnie przy powrocie bo wszyscy stoją do bramek płatnych gotówką, wiadomo chcą wydac pozostałe po wakacjach kuny. Ogólnie problem to przejechac Polskę i nasze drogi, mijajac granice to już z górki :]ceny paliwa porównywalne do naszych. Jeżeli bedziesz jechał przez słowację pamiętaj żeby miec tyle kamizelek odblaskowych w aucie ilu pasażerów, policja podobno to sprawdza, poprawcie mnie jeśli się mylę :]

 

edit

według google maps:

łódź split przez Austrię 1348km

łódź split moja trasa 1447km

 

różnica 100km czyli powiedzmy że jakas godzina, ale za to trasa spokojniejsza, mniej uczeszczana no i całą trasę jedziesz po autostradzie tak jak przez Austrię. Większy ruch jedynie zaobserwowałem przy Balatonie, no i w okolicach Zagrzebia gdzie w chorwacje wlewaja sie Niemcy i Austriacy oraz Polacy jadycy przez Austrie. Dodatkowo przekonałem się że warto pojechac nad Balaton na wakacje :] bo blisko :] a lepsze wino i żarcie niz w chorwacji :]

aaaa i jeszcze jedno sprawdź cenę autostrad, płacisz słowację węgry chorwację..czyli chyba taniej niz austria

 

odnośnie paszportu info ze strony chorwackiej ambasady:

 

PASZPORT

 

Na podstawie decyzji Rządu Republiki Chorwacji obywatele Rzeczypospolitej Polskiej, którzy przebywają w Republice Chorwacji do 90 dni, mogą przekroczyć chorwacką granicę z ważnym dowodem osobistym lub paszportem. Sugerujemy jednak posługiwanie się paszportem (NIE JEST TO OBOWIĄZKOWE), gdyż niektóre instytucje mogą wymagać okazania tego dokumentu (np. kantory, banki czy ośrodki zdrowia).

 

Uchwała Rządu Republiki Chorwacji (NN 41/08 z dnia 01.05.2008. odpowiednik polskiego Dziennika Ustaw).

 

paszport zawołali ode mnie w kantorze :] więc chyba warto mieć :]

Edytowane przez wasilewp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi, napewno będą pomocne:) Wyjeżdżać będę z Tychów więc mam blisko do granicy i problemu nie powinno być. Do brudijr w sumie chyba wszystko co chciałem wiedzieć jest już opisane, autko w dobrym stanie.

Edytowane przez wondi5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi, napewno będą pomocne:)

 

zajrzyj jeszcze TUTAJ - kopalnia wiedzy o Chorwacji !!!

 

A tak na marginesie - mój poprzedni scenic I z 1999 roku - zawiózł mnie do CRO 2-krotnie i zawsze bez awaryjnie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łódź split przez Austrię 1348km

łódź split moja trasa 1447km

Tak z ciekawości :-), Przez Austrię to wiem, parę razy jechałem z różnymi modyfikacjami. Ciekawi mnie natomiast "Twoja trasa". Ja, zasadniczo, nie lubię jeździć tą samą trasą dwa razy. Tam i z powrotem wystarczy, następnym "przebiegiem" trzeba coś "zmodyfikować" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!