Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ND0 001 - cieknie olej spod uszczelniacza - proszę o pomoc.


stoodent

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Proszę o pomoc w rozwiązaniu następującego problemu. Około rok temu wymieniłem uszczelniacze w skrzyni (Silnik F9Q800, ND0 001) na półosiach (8200197555 i 8200172227 - zamówione z serwisu). Wprawdzie ciekł tylko jeden, ale pomyślałem, że warto przy okazji wymienić komplet. Po jakimś czasie okazało się, że jeden z uszczelniaczy cieknie (ten o większej średnicy - od strony kierowcy). Wymieniłem na nowy i jednocześnie wymieniłem olej w skrzyni biegów (elf). Niemal natychmiast, po przejechaniu jakichś 10 km okazało się, że znowu następuje wyciek z okolic uszczelniacza (tego większego). Ponieważ przy wymianie został wstawiony najprawdopodobniej niewłaściwy uszczelniacz, został zamówiony z serwisu po nr vin uszczelniacz do tego modelu. Przyszedł nowy uszczelniacz z nową numeracją (38 34 28H 500). Po wymianie okazało się, że dalej cieknie. Wyciek nie objawia się delikatnym kapaniem tylko wskazuje na konkretne rozszczelnienie. Mam wrażenie jakby był wypychany pod ciśnieniem. Czy może to być awaria odpowietrznika. Przy okazji podam, że półoś raczej nie jest skrzywiona, nie ma żadnych drgań podczas wolnej czy szybkiej (nawet bardzo) jazdy. Niestety skończyły mi się pomysły co może być przyczyną takiego stanu?

Serdeczne dzięki z góry za pomoc.

 

PS. Oleju ubywa ok 300 ml. Mniej więcej do poziomu dolnej krawędzi gniazda uszczelniacza.

PS. 2. Czy przyczyną takiego stanu rzeczy może być olej? Zalany obecnie olej to Tranself NFP 75W80 a doczytałem, że do tej skrzyni powinien być Tranself NFJ 75W80.

Edytowane przez stoodent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam,

Generalnie TRX zastał zastąpiony NFP ale w przypadku skrzyń typ Jxx po

TRX stworzono i zastąpiono wpierw olejem TRJ, którą potem zastąpił olej

NFJ.

Dlatego też akurat w tym przypadku nie ma wielkiej różnicy. Jednakże,

jeżeli może Pan kupić NFJ to będzie to lepsze wyjście.

 

Pozdrawiam / Best regards

 

xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxi

 

Kierownik wsparcia sprzedaży samochodowych środków smarnych.

Automotive sales support manager.

 

TOTAL POLSKA Sp. z o.o.

Al. Jana Pawła II 80

00-175 Warszawa

522-01-00-798

POLSKA

tel.: (+48 22) 481 93 75

fax: (+48 22) 435 14 01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!