Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megan 1 ph2 czy opel astra 2


kamill1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ja przed 2ma laty stałem przed tym samym dylematem wygrała Megi, nie żałuje.

Ja postawiłem na silnik disla mimo że ich wcześniej nie użytkowałem. Może pomocny będzie mój poprzedni watek z poszukiwań. http://megane.com.pl/topic/17855-megane-kombi-jaki-silnik/page__p__142836__hl__sebcio76__fromsearch__1#entry142836

Z różnic Astra ma twardsze zawieszenie i twarde siedzenia, meganka stawia na komfort( zawsze można usportowić i usztywnić).

Często m megankach jest lepsze wyposażenie w standardzie 4pp 4 elektryczne szyby w połączeniu oraz lusterka wraz podgrzewaniem. I cena była atrakcyjniejsza, wygląd kokpitu - kolorystyka to już gusta a o tym się nie dyskutuje, mi się nie podobała wszędobylska czerń, w megankach mam 2 kolory w jasnych tonacjach. Astry w dislach były w moim odczuciu wolniejsze mowie o silnikach 1.7 wszelkiej maści a silnik 2,0 jest żwawy ale jazda nim jakoś nieprzypadła mi do gustu, często miały te silniki duże przebiegi ponad 200tys i były auta zaniedbane po przygodach i wiem mimo łańcuszków rozrządu były awaryjnymi autami pompy paliwa. Autami spod znaku romba też mnie straszono że się psują :-)

wszystko zależy w jakim stanie kupisz, i jak będziesz dbał. Ja szukałem kilka miesięcy i kupiłem sprowadzone auto z małym przebiegiem obecnie mam 140tys i jestem zadowolony ze wybrałem to własnie auto. Życzę powodzenia w szukania i szczęścia w wyborze mam nadzieje że choć troszkę pomogłem

Edytowane przez sebcio76
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja przed 2ma laty stałem przed tym samym dylematem wygrała Megi, nie żałuje.

Ja postawiłem na silnik disla mimo że ich wcześniej nie użytkowałem. Może pomocny będzie mój poprzedni watek z poszukiwań. http://megane.com.pl/topic/17855-megane-kombi-jaki-silnik/page__p__142836__hl__sebcio76__fromsearch__1#entry142836

Z różnic Astra ma twardsze zawieszenie i twarde siedzenia, meganka stawia na komfort( zawsze można usportowić i usztywnić).

Często m megankach jest lepsze wyposażenie w standardzie 4pp 4 elektryczne szyby w połączeniu oraz lusterka wraz podgrzewaniem. I cena była atrakcyjniejsza, wygląd kokpitu - kolorystyka to już gusta a o tym się nie dyskutuje, mi się nie podobała wszędobylska czerń, w megankach mam 2 kolory w jasnych tonacjach. Astry w dislach były w moim odczuciu wolniejsze mowie o silnikach 1.7 wszelkiej maści a silnik 2,0 jest żwawy ale jazda nim jakoś nieprzypadła mi do gustu, często miały te silniki duże przebiegi ponad 200tys i były auta zaniedbane po przygodach i wiem mimo łańcuszków rozrządu były awaryjnymi autami pompy paliwa. Autami spod znaku romba też mnie straszono że się psują :-)

wszystko zależy w jakim stanie kupisz, i jak będziesz dbał. Ja szukałem kilka miesięcy i kupiłem sprowadzone auto z małym przebiegiem obecnie mam 140tys i jestem zadowolony ze wybrałem to własnie auto. Życzę powodzenia w szukania i szczęścia w wyborze mam nadzieje że choć troszkę pomogłem

Pewnie ze pomogłes mnie interesuje tylko benzyna 1.6

z twojego wątku

olo2oo1, ale Ty miałeś Megane II i tam silnik 1.6 16V to zmieniona konstrukcja. W Megane/ Scenic I 1.6 16V nie jest problemowym silnikiem

To 1.6 16v z megan 1 ph2 2000-2002 rok jest w miare??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Megane/ Scenic I 1.6 16V nie jest problemowym silnikiem

Nie było takich silników w tych modelach, poza wersją Scenic Kaleido, do 1999 montowane były silnik 8V.

Silnikom 1,6/16V bliżej do jednostek napędowych stosowanych w M/S II niż do silników 8V. W sumie mogę zaryzykować stwierdzenie, że silnik 1,6/16V, poza niewielkimi modyfikacjami, to nadal ten sam silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są "w miarę" :-)

Trwałe (jak nie był katowany przez debila to 300-400k km to pikuś dla tego silnika), z niezłymi osiągami i całkiem niezłym spalaniem.

Oczywiście mają swoje upierdliwości (np. cewki sagema, uszczelki przepustnicy), ale który silnik ich nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było takich silników w tych modelach, poza wersją Scenic Kaleido, do 1999 montowane były silnik 8V.

Silnikom 1,6/16V bliżej do jednostek napędowych stosowanych w M/S II niż do silników 8V. W sumie mogę zaryzykować stwierdzenie, że silnik 1,6/16V, poza niewielkimi modyfikacjami, to nadal ten sam silnik.

 

Nie było? Ja miałem 1.6 16V w mojej Megance I ph II (99r). Wydaje mi się, że to jednak trochę inne silniki, niż 16V w dwójkach - czy w jedynkach były np. koła zmiennych faz rozrządu?

 

Generalnie w silniku u siebie robiłem tylko uszczelkę przepustnicy (80zł z robocizną AFAIR). Konkretnych wad fabrycznych tam chyba nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanicznie to nadal silnik 1,4/1,6 jednostka 8-zaworowa, zmiany są takie że zmieniono głowicę(16V), układ dolotu powietrza i wylotu spalin. Potem zmieniono układ dolotu powietrza z przepustnicą elektroniczną, no i dodano nieszczęsne KZFR. Nadal jednak to ten sam silnik, te same czujniki, inny ECU, z oprogramowaniem i mapami wtrysku. Na pewno nie jest tak, że wszystkie części będą pasować 1:1 ale duża ich część na pewno. Bardziej wynika to z tego, że w między czasie pewne elementy silnika zostały zmodyfikowane i zmieniła się ich konstrukcja, niż z tego, że zastosowano nową jednostkę.

Koszt zaprojektowania i wdrożenia nowej jednostki napędowej są olbrzymie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wadę w postaci KZFR dali w nowej wersji (w M2) :-)

KZFR co to takiego i od kiedy szły te silniki ?

 

Dodano: 12 sty 2012 - 10:54

http://otomoto.pl/renault-megane-klima-super-stan-okazja-C22330805.html

 

a taki ma kzfr benzyna ma 110km?

Moc:110 KM (81 kW)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!