Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megan 1 ph2 czy opel astra 2


kamill1

Rekomendowane odpowiedzi

To też, ale chodziło mi o coś innego.

W oficjalnej propagandzie KZFR zostało wprowadzone w celu poprawienia osiągów silnika. Wszyscy wiemy jak to jest z tym KZFR, także te parę KM i Nm więcej to jedyne plusy (mało warte tak naprawdę) tego wynalazku :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wszystkie maganki I przy silniku 1.6 16v maja 107km tak?

 

to np ta ma 107km ???bo w opisie ma 110

http://otomoto.pl/renault-megane-klima-super-stan-okazja-C22330805.html

Edytowane przez kamill1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie wiem czy poszukiwania/ dylematy trwają nadal, ale jeździłem Astra G 2 lata więc się trochę wypowiem :l:

 

Z samochodu byłem generalnie zadowolony- części tanie, pełno zamienników- na tym samochodzie raczej nie zbankrutujesz ;)

Co do wad;

-silniki ECOTEC lubią olej- co najgorsze nie ma reguły- jeden bierze drugi nie/ nawet biorąc pod uwagę dwa bliźniacze modele... 1.6 jest dobrym silnikiem - mieliśmy taki w Vectrze(2000r) o oznaczeniu X16XE(identyczny co w Astrze)- przejechał 400 ooo km bez poważniejszych awarii i to 80% przebiegu na gazie. Ale oleju sobie nie żałował- zresztą w książce serwisowej wg. producenta norma zużycia oleju dla 1.6 jest około 0,6 litra na 1000km(!) Ogólnie Astry stworzone są do gazu, ze tak powiem ;)

 

Od bodajże końca 2001r. wychodziły silniki z bardziej skomplikowanym EGR(oznaczenie Z14XE; Z16XE)- czasem pomaga zaślepienie- koszt żaden- czasem niezbędna jest wymiana- ok. 400-500zł ;)

1.4 nie polecam gdyż pali tyle co 1.6 a osiągi ma trochę gorsze. Z kolei 1.8 tak, ale tylko od serii Z18XE (najczęściej spotykany w Bertonach).

 

Awaryjne są maglownice - słychać stuki przy kręceniu/mogą być to końcówki drążków/ u mnie przy 180 tysiącach już stukała maglownica- regeneracja ok. 1000zł. No i problem z rdzą... Miałe auto z końcówki produkcji/niemieckiej/ -auto bezwypadkowe 2003r. - atakuje szczególnie nadkola, więc jeżeli tam było coś ruszane uważaj bo wkrótce ruda wróci.

 

Od 2004 r. przeniesiono produkcje do Gliwic (Astra Classic)- aut tych nie polecam... oszczędzano dosłownie na wszystkim- wygłuszenie maski. ocynk itp.,a ceny za rocznik np. 2006 oscylują wokół 16 tysięcy- manualna klima jest rarytasem, choć i tak elektrycznych lusterek/szyb nie będzie- korbki są częste...

I silniki Twinport (seria Z14XEP itp.) maja łańcuchy rozrządu. Sprzedający będzie zachwalał że 'gwarantuje to bezobsługową jazde'. Raczej nie bo to są łańcuszki jak od rowerów i lubią się 'wyciągać'. Wymiana tania nie jest :/

 

Reasumując - jak znajdziesz zadbaną, z udokumentowana historią - kupuj. Ja w Astrze Z14XE miałem 186 tysięcy przebiegu/ serwisowana tylko w ASO od nowości; kuzyn ma Astre X14XE - też serwisowana w ASO- przebieg 270 tysięcy i śmiga dalej pięknie ;)

Jeżeli będziesz miał jakieś konkretne pytania - śmiało- ale polecam bardzo astra-g.pl. Jest tam dział w którym chłopaki ocenia Ci konkretnie dany egzemplarz ;)

 

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[nie cytujemy w całości posta, pod którym bezpośrednio odpowiadamy - ile można powtarzać ?]

Dzieki za odpowiedz a meganke polecasz???Silniki w megance 1.4 a 1.6 16v oba są dobre który lepszy?

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!