Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Łańcuchy w Zakopanem


Aganiok102

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koleżanki i kolegów:). Powoli ( bo za 1,5 tygodnia) nadchodzi czas upragnionego urlopu, więc postanowiliśmy, że wybierzemy sie do Zakopanego. I tutaj nasuwa się moje pytanie. Może ktoś orientuje się, czy przydadzą się łańcuchy na koła w drodze do Zakopca? Będziemy jechać raczej głównymi drogami, kwatere mamy w samym centrum, a później będziemy śmigać busami, także podjazdy pod stoki odpadają:-) Dzięki za wszystkie informację, gdyż pierwszy raz będę wybierał się zimą w góry meganką:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze zimą wpadamy w góry i jeszcze nigdy nie były potrzebne łańcuchy. Główne drogi to nie "góry". Przed wyjazdem kontrola pogody, kamer na drogach. A jak już masz łańcuchy to w bagażniku nie będą przeszkadzać, na wypadek niespodziewanego załamania pogody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja musiałem 12 lat temu w łańcuchach jechać z Wisły do Szczyrku przez Salmopol, od tego czasu moje wyprawy w polskie góry nie wymagały łańcuchowania. Ostatnie dwa wypady do Białki (2010-2011) łąńcuchy miałem tylko za pierwszym razem i nie były potrzebne, ale jeżeli je masz to może warto wziąć.

Edytowane przez pizza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie w instrukcji obsługi jak miałem Megane pisało że nie wolno zakładać do tego modelu łańcuchów na koła.

Renault Megane 1.6 16V I ph II ogumienie miał standardowe 185/60 R15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przypominam sobie juz czy był znak czy nie.... ale przez kilka dni spokojnie bez łańcuchów śmigałem, dopiero jak dowaliło łikendowych kierowców na letnich kapciuszkach to musiałem łańcuchów dobyć żeby ruszyć.... Ostatni raz jak tam byłem w 2004 r. i też mieszkałem w Wiśle a na narty na Małe Skrzyczne jeździłem to Volvem świętej niepamięci przelatywałem bez łańcuchów po zaśnieżonej drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli spokojnie powinniśmy przelecieć. Gdybym miał łańcuchy to bym wrzucił do bagaznika i niech sobie leżą, ale jak się nie posiada na stanie to trochę żal wydać $ przed samym wyjazdem na coś co może się w ogóle nie przydać, albo przydać raz na rok:) A swoją drogą to ciekawe jakie podejście miałoby np. assistance jakby do niech zadzwonić z problemem podejścią pod jakąs górę:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak nie zaszkodzi mieć, a kupić napewno taniej będzie centrum Polski niż na stacji w Zakopanym. Ja mam w garazu od paru lat, (trafia mi się rozmiar opon na zimę) i używałem je pare razy 8 lat temu. Od tamtej pory leżą. Teraz staram się mieć opon z min 7mm bieznikiem i daja radę. Ale w góry warto zawsze zabrać bo tam nigdy nie wiadomo co z pogodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał łańcuchy to bym wrzucił do bagaznika i niech sobie leżą, ale jak się nie posiada na stanie to trochę żal wydać $ przed samym wyjazdem na coś co może się w ogóle nie przydać, albo przydać raz na rok:)

 

Mnie taka przygoda spotkała z wyjazdem z Zakopanego. Było to parę lat temu gdzie nagłe załamanie pogody sprawiło że Policja bez łańcuchów nie wpuszczała na zakopiankę. Ceny nagle poszybowały niebotycznie w górę a ci co nie mieli łańcuchów to przedłużyli pobyt o 1-2 dni. Proste łańcuchy można kupić już od ok 50 zł i dla świętego spokoju i dobrego samopoczucia radzę kupić. Pewnie ich nie wykorzystasz ale 50 zł to nie pieniądz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w instrukcji obsługi jak miałem Megane pisało że nie wolno zakładać do tego modelu łańcuchów na koła.

Renault Megane 1.6 16V I ph II

No właśnie w instrukcji mojego 1,4 16V też jest napisane, że nie wolno stosować łańcuchów. Nie wiem, może chodzi o to, że ma większe koła niż phI i zbyt mały odstęp między oponą, a nadkolem...?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz już mam totalny mętlik:)

Masz zimówki? Więc nawet gdyby, możesz pojechać przez Jabłonkę, Czarny Dunajec, Witów, Kościelisko tam nie ma takich podjazdów. Nie ma się czym przejmować :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!