Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obroty silnika a predkość na poszczególnych biegach


pablitton

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

Mam szybkie pytanie czy ktos orientuje sie jakie powinny byc obroty silnika na poszczegolnych biegach przy standardowych predkosciach, np.:

50km/h - 3b - ? rpm

50km/h - 4b - ? rpm

90km/h - 4b - ? rpm

90km/h - 5b - ? rpm

130km/h - 4b - ? rpm

130km/h - 5b - ? rpm

Silnik 1.6 16v (K4M - 112 KM), skrzynia 5-cio biegowa.

Jezeli nie ma tego nigdzie opisanego (nie moglem znalezc), to czy mozecie w wolnej chwili sprawdzic powyzsze (albo chociaz ktoras z powyzszych) sytuacje? Pytam, bo mam wrazenie ze w moim aucie sa dosyc wysokie, zwlaszcza na 5b tak przy 120-130 km/h (3700-4000 rpm).

Wielkie dzieki z gory

Pzdr.

P.

 

Dodano: 26 sty 2012 - 19:12

Chyba nikt nie patrzy na obroty, wszyscy skupieni na predkosci, zeby drogiej fotki z podrozy nie zgarnac ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że chodzi o Megane II a na filmie jest I i to ze słabszym silnikiem.

Skrzynia niestety jest krótka co i mnie mocno denerwuje bo jadąc na trasie na 5 biegu czuję się jakbym jechał na 4 :/

U mnie przy 100km/h na 5 biegu jest 3000 obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Teoretycznie jest tak... Prędkości przy 1000rpm masz tutaj w tabeli TRANSMISSION (skrzynia JH3). Mnożysz prędkość przy 1000rpm x rpm [w tysiącach] i gotowe :) Np. 5 bieg 4000rpm daje 133,5km/h.

I odwrotnie, jak masz prędkość i bieg, to dzielisz, np. 50km/h na 3 biegu: 50/19,67= 2541rpm

 

Skrzynia w megi jest dość krótka, zatem możesz mieć takie wrażenie. Nawet 6-biegowe skrzynie w megi za długie nie są...

 

 

U mnie przy 100km/h na 5 biegu jest 3000 obrotów

I tak ma być. 33,38km/h * 3 = 100,14 km/h

Taka skrzynia :)

Edytowane przez punxhc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oooo wlasnie, o takie cos mi chodzilo punxhc! Dzieki wielkie!!

Czyli faktycznie skrzynia jest bardzo krotka. Jak pisal ext, jazda z predkosciami rzedu 130-140 (autostrada) staje sie uciazliwa, bo ma sie wrazenie ze silnik jest juz zylowany, jest wtedy dosyc glosno, no i kanciasta buda tez w tym nie pomaga, szkoda... Myslalem ze wersja 6-cio biegowa ma tak zestrojony ostatni bieg, ze obroty znacznie spadaja a wyglada, ze to sa zmiany wrecz kosmetyczne - 0.2-0.3 tys. obr/min...

Fajnie w tym zestawieniu wypada 2.0 TCE na 6b, przy 130 jest ok. 3 tys. obr/min, przy 4 tys., jest juz dobrze ponad 170 :)

Niby drobiazg, a ma znaczenie jak sie duzo jezdzi. Moral z tego taki, ze trzeba szukac wiekszych silnikow z 6 biegowymi skrzyniami albo diesla ;-)

Filmiki nie sa za dobre, wiele obejrzalem, na ogol sa to popisy (0-100 lub max), krecone "z lapy" komorka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslalem ze wersja 6-cio biegowa ma tak zestrojony ostatni bieg, ze obroty znacznie spadaja a wyglada, ze to sa zmiany wrecz kosmetyczne - 0.2-0.3 tys. obr/min...

Bo to nie jest 5-biegowa skrzynia z 'dodatkowym' 6-tym biegiem. Ma krótsze biegi dzięki czemu jest większa dynamika/lepsze wykorzystanie momentu obrotowego, ale więcej machania lewarkiem. No i małemu silnikowi zabrakłoby mocy na długi 6 bieg (no chyba, że typowy 'nadbieg').

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie mylę to Ople Astry II z silnikiem 1,6 i Skody Fabie z silnikiem 1,4 mają dłuższe biegi (na 5 przy 100 jest ok 2500 obrotów) mimo, że mają słabsze silniki. Nie wiem czym kierowali się konstruktorzy w Renault ale tym się nie popisali. A tym bardziej jak widzę przełożenia i fakt, że skrzynia 6 biegowa to praktycznie 5 tylko podzielona na 6 biegów. Autostrad coraz więcej (tym bardziej we Francji) a oni skracają skrzynię. PORAŻKA panowie z Renault !!!

A jak wyglądają przełożenia w Lagunie III ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to tak jest zrobiona skrzynia aby nie szaleć za bardzo na drogach szybkiego ruchu i autostradach. Zauważcie że przy prędkości 110-120km/h jest cicho w aucie. Dopiero po przekroczeniu 130km/h zaczyna hałasować silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie do konca tak jest, skoro inni producenci produkuja samochody, ktore sa ciche powyzej 120 km/h. Nie tak dawno jechalem autostrada oplem vectra, rocznik '09, silnik tez 1.6 16V, troszke slabszy, bo 105km, samochod oczywiscie ciezszy. Bez problemu na tempomacie mozna bylo utrzymywac stale 150 km/h i w srodku bylo cicho, obroty byly nizsze i tez na 5b. Renault cos nie do konca to przemyslal, zwazywszy ze ich najwiekszym rynkiem zbytu sa wlasnie kraje, w ktorych jazda autostradowa dominuje - np. Niemcy.

 

Silnik 1.6 bez problemu uciagnie wieksze przelozenie na 6b. Sa samochody, z silnikami 1.2, 1.4 (bez turbo), ktore maja mniejsze obroty na 6b przy predkosci 130-140 km/h (np. fiat punto). Druga sprawa ze o wiele lepiej byloby zastosowac cos w rodzaju wspomnianego nadbiegu, tylko do celow obnizenia spalania i emisji CO2 (na tym wszystkim zalezy i producentom i kierowcom). Jakies 20-25 lat temu podobna sytuacja byla ze skrzyniami 5-cio biegowymi. 5-tka sluzyla tylko do szybkiej jednostajnej jazdy, a np. predkosc maksymalna mozna bylo osiagnac na 4b - przykladowo "duze" fiaty, polonezy, tam silniki byly slabsze, aerodynamika babcinej szafy, jedynie co, to byly to samochody sporo lzejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Megane II ph.II GT 1.9dCi, opony 205/55-16:

 

6 bieg, 100km/h - 1 800 rpm

6 bieg, 130km/h - 2 300 rpm

6 bieg, 140km/h - 2 500 rpm

6 bieg, 145km/h - 2 600 rpm

6 bieg, 150km/h - 2 700 rpm

6 bieg, 160km/h - 2 800 rpm

 

Od prędkości licznikowych należy odjąć ok.10km/h żeby wyjść na tą GPSową.

 

P.S. "Wydłużanie" najwyższych biegów wbrew pozorom nie ma większego wpływu na hałas, od 120km/h i tak przeważają odgłosy opływającego powietrza i szum opon skutecznie zagłuszając silnik. Ma za to wpływ na spalanie i emisję CO2.

P.S.2. "Przyjemna" prędkość autostradowa wg. mnie w tej Megance to tak do 170km/h.

post-14325-0-33407700-1333483111_thumb.jpg

post-14325-0-01879200-1333483135_thumb.jpg

post-14325-0-78027500-1333483154_thumb.jpg

post-14325-0-72264800-1333483173_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. "Wydłużanie" najwyższych biegów wbrew pozorom nie ma większego wpływu na hałas, od 120km/h i tak przeważają odgłosy opływającego powietrza i szum opon skutecznie zagłuszając silnik...

Tutaj się z Tobą nie zgodzę. U Ciebie przy 130km/h jest 2300 obrotów a u mnie 4000 i jest straszny hałas od silnika. Opór powietrza i opony nie są w stanie przebić głośnego silnika (wciskałem sprzęgło i było o wiele ciszej niż przy pracującym silniku). Kto nie jeździł K4M ten nie wie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam scenica ph2 1.6 16v i byłem nim ostatnio w austrii i myślałem że szlak mnie trafi !!

 

120km/h - 5 bieg - 3500rpm i silnik wyjący jakby miał wyzionąć ducha.

 

czy to jest normalne, czy ktoś coś kombinował u mnie ze skrzynią ?

Przydałoby się jechać ze 140km/h i mieć ok 3200rpm bo powyżej 150 to już i spalanie ogromne i szum powietrza.

rozmawiałem już wstępnie ze znajomym który naprawia skrzynie do francuzów i powiedział że ewentualnie możemy podmienić piątkę z jakiejś innej skrzyni, ale niewiadomo jak się będzie zachowywać ona wtedy w mieście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą podmianą przełożeń byłbym bardzo ostrożny. Mechanik musi być najwyższych lotów żeby to spowrotem złożył tak żeby nic potem nie szumiało (wyło) lub nie maiło luzów.

Na początek spróbuj może założyć opony (koła) o większej średnicy, licznikowo napewno będziesz widział to samo tzn. 3200 rpm - 5 bieg - 120km/h ale będziesz jechał tak naprawdę szybciej przy tych samych obrotach silnika. Niesie coprawda to też pewne zagrożenia jak gorsze przyspieszenia. Zależy co dla Ciebie jest ważniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!