Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zerwany pasek akcesoriów(?) + obrzyganie olejem


grey3

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Dziś rano odebrałem auto z warsztatu (a byłem tam pierwszy raz) po wymianie oleju, filtrów i osłon przy przegubie, potem zrobiłem przegląd - wszystko super.

 

A tu wracam sobie 1,5h temu do domu i tuż pod blokiem coś mi zaczęło furkotać pod maską. Po chwili hałas ucichł, zapaliła sie kontrolka STOP i akumulatora, straciłem wspomaganie kierownicy. Zdążyłem tyle co zaparkowac, otwieram maskę - masz babo placek, zerwany pasek, bodajże akcesoriów, do tego silnik trochę obrzygany - zapewne olejem. Za samochodem ciągnęła się również nie duża, ale jednak, smuga po płynie, domyślam się że również po oleju.

 

Zerwany pasek jestem w stanie zrozumieć, ale skąd obrzyganie olejem?

I czy na zerwanym pasku mogę jutro rano pojechać do warsztatu (mam blisko, w granicach 300m) No i czy jechać do tego warsztatu, z którego rano odebrałem Megankę? Obstawiam zbieg okoliczności, ale poczekam na Wasze wypowiedzi...

Silnik dalej odpala.

Załączam fotki spod machy.

 

imag0086kuk.jpg

imag0087.jpg

imag0089.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I czy na zerwanym pasku mogę jutro rano pojechać do warsztatu (mam blisko, w granicach 300m)

Nie wiem jak na to pytanie odpowiedzieć na odległość. Najlepiej podejdź do tego warsztatu, niech fachman się pofatyguje i na to spojrzy i zadecyduje.

Ja w takiej sytuacji przed odpaleniem silnika sprawdziłbym jaki jest stan oleju w misce olejowej, a jak już bym odpalił, to dokładnie bym sprawdził czy nie cieknie gdzieś olej. Jak straciłeś wspomaganie to prawdopodobnie ten olej jest z układu wspomagania - zbiornik z tego układu jest przy chłodnicy (przynajmniej u mnie) i sprawdź czy jest w nim olej.

 

Dodano: 25 sty 2012 - 23:39

I w tej sytuacji zainteresuj się paskiem rozrządu kiedy był wymieniany, bo w razie jego urwania należy się liczyć z dużymi kosztami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie ruszał auta, dopóki nie wyciągniesz starego paska, długie strzępy bardzo łatwo moga dostać się do rozrządu. Sprawdź dokręcenie filtra oleju, raz miałem sytuację, że wymieniacz nie dokręcił go bo nie miał dostępu - w efekcie cała komora silnika była w oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stracił wspomaganie, bo zerwany pasek nie napędza pompy wspomagania. Wyjmij pasek, żeby nie narobił szkód, sprawdź olej, spróbuj zidentyfikować co to za wyciek (można organoleptycznie zbadać plamy pod samochodem -większość płynów jest charakterystyczna w konsystencji, barwie, zapachu...) i pewnie 300m możesz podjechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie widzę, żeby gdzieś było obrzygane olejem. To co widać na kolektorze to ślad po tym co się rozlało przy

po wymianie oleju

i zostało wytarte.

Nie wiem co się mogło wylewać od spodu, ale znając naszych mechaników, powiedział bym, że nie zdjęli osłony pod silnikiem i przy odkręcaniu korka olej pociekł na osłonę. Jak ruszyłeś to zaczął sobie kapać. Ale to moja teoria, trudno tak na odległość odpowiedzieć.

Co do paska. Na cóż zdarza się.

1) nie zapalaj silnika dopóki nie usuniesz wszystkich części paska. - ważne

2) pasek usuń po prostu go przecinając na kawałki.

3) dokładnie obejrzyj koło pasowe na wale, w szczególnie okolice pod nim, jeżeli cokolwiek dostało się pod koło pasowe, nie zapalaj silnika! Grozi to co najmniej przestawieniem rozrządu, w skrajnych przypadkach do poważnego uszkodzenia silnika.

W taki przypadku tylko laweta, ewentualnie holowanie do warsztatu jak blisko. Pamiętaj! nie masz wspomagania kierownicy i hamulców.

4) Jeżeli dokładnie usunąłeś pasek, pod koło pasowe nie dostało się nic to możesz spróbować uruchomić silnik i jechać do warsztatu, ale jeżeli za pierwszym razem nie odpali, albo odpali i zgaśnie to pozostaje holowanie lub laweta. Możliwe że doszło do uszkodzenia rozrządu, ale miejmy nadzieję, że jesteś w tej grupie szczęśliwców, którym nie przestawił się rozrząd po zerwaniu paska akcesoriów.

5) Jak silnik odpali to spokojnie możesz podjechać do warsztatu jeżeli rzeczywiście jest to ok. 300 m. Pamiętaj , nie masz wspomagania kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnąłem trochę paska, ale dużo więcej kawałków jeszcze zostało poskręcanych i poplątanych. Jako że z reguły nie staram się samemu naprawiać rzeczy na których się nie znam, umówiłem się z fachmanem na jutro, podejdzie do auta i zobaczy.

Mam nadzieję że rozrząd cały, fachman na wiadomość że silnik nie zgasł zrobił duże "Uff..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I w tej sytuacji zainteresuj się paskiem rozrządu kiedy był wymieniany, bo w razie jego urwania należy się liczyć z dużymi kosztami.

Całkowity rozrząd wymieniałem niedawno, w granicach 10kkm.

 

BTW: mechanior sugerował podholowanie do warsztatu, tylko że u mnie jest taki problem(?) że ten 'dzyndzel-oczko' do którego przyczepia się linkę holowniczą z przodu auta jest rozerwany, a na lawetę wolałbym nie wykładać kasy, zakładając dystans 300m...

 

Czy można zaczepić linkę pod coś innego niż ten 'dzyndzel' na tak krótkie holowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten 'dzyndzel-oczko' do którego przyczepia się linkę holowniczą z przodu auta jest rozerwany,

O ile mnie pamięć nie myli takie "dzyndzle" są z obydwóch stron. Zwróciłem na to uwagę, bo jeden mam też rozerwany. Powinien też gwintowany otwór w który jest wkręcane ucho do holowania będące na wyposażeniu samochodu. Taki otwór jest również z tyłu. Gwinty te profilaktycznie przeczyściłem gwintownikiem, bo za tyle lat, tak zarosły, że nie dało się tego ucha wkręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i odebrałem dzisiaj auto z warsztatu. Do wymiany pasek, rolka napinacza tegoż paska, kawałek przewodu paliwowego bo się przetarł i koło pasowe alternatora-podobno miało już duże bicie i wrzynało się wręcz w obudowę alternatora. Razem 640zł w tym 150 robocizny. Mam dość mocne wrażenie że można by zrobić to taniej...

Panowie twierdzą że na "tyle na ile mogli się przyjrzeć" to się do rozrządu nic nie wdało i będzie hulać.

 

Po odebraniu auta coś jednak zaczęło co paręnaście sekund szamrotać. Okazało się że to koło pasowe klimatyzacji, niezależnie od tego czy włączona jest czy wyłączona obraca się właśnie tempem 2obroty-kilkanaście sekund przerwy-2obroty-kilkanaście sekund przerwy...

Naprawiacz twierdzi że oni do tego w ogóle ręki nie przykładali.

 

 

Ten warsztat moim ulubionym chyba nie będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!