Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak komunikacji ze skanerem diagnostycznym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam Megane II kombi 1.6 z 2004.

Dwa dni temu, rano, po naciśnięciu przycisku START samochód niestety nie odpalił. Rozrusznik, tak jakby wogóle nie dostał napięcia, na wyświetlaczu pojawił się napis, który zwykle się pojawia, czyli (wersja ang) OIL OK, oraz świeci się kontrolka STOP. Po chwili pojawia się znany wielu: ELECTRONIC FAILURE. Sprawdzałem, połączenia komputera i bezpieczników, jak i same bezpieczniki, potraktowałem Kontaktem, bez rezultatu. W końcu podjechał znajomy mechanik, aby zdiagnozować usterkę. Niestety jego skaner nie mógł połączyć się z komputerem więc nie był w stanie mi pomóc. Zadzwoniłem, do poprzedniego właściciela, gdyż to mój znajomy i spytałem, czy wie, czy ten samochód był kiedykolwiek podpinany pod skaner/komputer. Potwierdził, że był i podesłał mi drugiego mechanika, który miał do czynienia z tym konkretnym egzemplarzem. Okazało się, że jego skaner, którego wcześniej używał do diagnostyki tego właśnie auta również nie może się połączyć z samochodem. Według niego, jedyne co obecnie mogę zrobić, to pojechać z komputerem do serwisu Renault i tam go sprawdzić. W akcie desperacji, wypiąłem go i położyłem na noc na grzejniku, ale niestety nie pomogło.

 

Czy macie pomysł,co jeszcze mogę zrobić/sprawdzić, zanim się wybiorę do serwisu? Nadmienię, że mieszkam w Irlandii i -uwierzcie- mechanicy w serwisach dealerów są beznadziejni (i drodzy oczywiście), więc wolałbym raczej skorzystać z ich usług w ostateczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosiłbym o info, co znaczy wymuszony zapłon? Na pewno drugi mechanik próbował dwa razy, przed startem, czyli gdy tylko karta była w czytniku i drugi raz po wciśniętym przycisku START, kiedy to pojawiał się napis ELECTRONC FAILURE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymuszony zapłon:

otwierasz auto

karta w slot

podpinasz interfejs (najlepiej clip)

bez naciskania pedałów wciskasz przycisk Start/Stop i trzymasz ok 5 sekund, aż zapalą się kontrolki na liczniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Czyli po wciśnięciu przycisku START nie załącza się zapłon, co skutkuje tym, ze nie "załącza się" komunikacja pomiędzy komputerem samochodu, a skanerem. Rozumiem, że zapłon nie załącza się, gdyż komputer nie dostaje sygnału "start zapłonu", lub sygnał taki dostaje, ale go nie realizuje. Z racji tego, że po naciśnięciu przycisku START, zmienia się informacja na wyświetlaczu na: OIL OK, skłaniałbym się ku temu, że sygnał do komputera dociera, ale nie jest właściwie interpretowany, lub jakaś część oprogramowania komputera go nie wykonuje. Czyli wynika, że muszę jednak wybrać się z komputerem do serwisu (?)

 

Dodano: 29 sty 2012 - 20:27

Wymuszony zapłon:

otwierasz auto

karta w slot

podpinasz interfejs (najlepiej clip)

bez naciskania pedałów wciskasz przycisk Start/Stop i trzymasz ok 5 sekund, aż zapalą się kontrolki na liczniku.

 

OK. Jutro zadzwonię do mechanika i spytam czy tak też próbował, bo nie jestem pewien. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wynika, że muszę jednak wybrać się z komputerem do serwisu (?)

nie, z samochodem :)

Znajdź kogoś z Clipem, kto do Ciebie podjedzie na miejsce i zrób to w sposób, który opisałem wyżej. Taka jest procedura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to jeśli są problemy konkretnie z komputerem, to wystarczy go wypiąć i sprawdzić podpinając w serwisie Renault do stanowiska diagnostycznego. Szczerze mówiąc, wydaje mi się to logiczne. Mechanik, jeśli niepróbował Twojej metody zrobi tak jutro.

Edytowane przez celticus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam na myśli ten, który jest zaraz za akumulatorem, do którego podpięte są trzy wtyczki. http://allegro.pl/renault-megane-1-6-16v-komputer-115300203a-k0084-i2026397515.html Z tego co widziałem, po tym jak nie można było skomunikować się z komputerem mechanik był zainteresowany właśnie tym urządzeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie,to problem zapłonu jest problemem pośrednim. Na stan obecny, wg mnie, to głównym problemem jest brak komunikacji pomiędzy skanerem a komputerem samochodu. Wyjąłem i sprawdziłem wszystkie, nawet te nie mające jakiegokolwiek związku z silnikiem bezpieczniki. Ponad bezpiecznikami jest kostka, którą rozpiąłem i potraktowałem sprayem do złącz elektrycznych. Na stan obecny, wszelkie próby logicznego rozwiązania problemu nie działaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!