Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z Elektryką


Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Wczoraj podczas podróży wystąpił nieoczekiwany problem. Posiadam Megane II phI 2.0 16v IDE typ nadwozia to CC. Niedawno zamontowałem subwoofer w bagażniku był to mój własny projekt ze wzgledu na nietypowy rozmiar skrzyni musiałem zaprojektować i wykonać ją samemu. Instalacja to Kabel 35mm2 zasilający biegnący od Aku do wzmaka oczywiście bezpiecznik 25A przy Aku ( Nie został spalony), Taki sam kabel masa ze śruby, kabelki sygnałowe od tylnych głośników, adapter głosnikowy--> RCA, Kabel RCA, Wzmacniacz, 2 wentylatory chłodzące wzmacniacz podłaczone pod kabel remote oraz mase. NIestety brak Kondensatora.

Problem jest taki że podczas słuchania muzyki przgasały światełka(np oświetlenie wnętza) problem pogorszył się i swiatełka przygasały nawet używając swiateł awatyjnych. Wczoraj w momencie włączenia na trasie Świateł Drogowych Zgasło dosłownie wszystko Swiatła, radio, wszystkie kontrolki, dosłownie wszystko oprócz silnika. Zauważalny był niewielki dym spod maski. Otworzyłem Maskę czuć było spaleniznę, Silnik dalej chodzi ale wydaję dziwne dźwięki mechaniczne nie da się go zgasić przyciskiem START/STOP postanowiłem, że zaduszę go puszczając sprzęgło trzymając hamulec. Silnik zgasł i zaczęło coś piszczeć, Samochód nie reagował na nic, nie dało się właczyć nawet swiateł awaryjnych ani otworzyć bagażnika. Bezradny wezwałem pomoc drogową która odwiozła mnie do Celu mojej podróży(Darłowo) ktory oddalony jest 500 Km od miejca mojego zamieszkania. Gdy dojechałem na miejsce auto zaczęło dawać jakieś znaki życia wszystko działało niby normalnie tylko tak jakby akumulator był rozładowany kontrolki się świecą rozrusznik tak jakby chciałby się krecić ale brak mu mocy. Aktualnie Auto czeka u Jedynego Elektryka w Mieście W Kolejce. Czy Domyślacie się co to może być ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kondensator powinien załatwić sprawę niedoboru mocy (przygasania świateł). Ale dymek z pod maski i spalenizna to inna bajka. Dodanie kondensatora, załatwi doraźnie sprawę (o ile w ogóle), lecz nie wyleczy problemu. J.w. przewód masowy aku>buda do sprawdzenia, sama klema minusowa do sprawdzenia, dodatnia też. Przewody z alternatora do akumulatora czy nie zaśniedziałe (końcówki), też sprawdź ten swój plusowy kabel do wzmaka czy nie jest gdzieś przypadkiem przerwany, tak samo srawdziłbym od razu ten adapter. Nawet jeśli to nie jest problemem, to odświeżenie styków na pewno nie zaszkodzi (zwłaszcza podczas zimy).

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak kolego wytłumaczysz dym, spaleniznę i dziwne dźwięki mechaniczne pochodzące z silnika ??

Dym od paska alternatora. Uszkodzony (czytaj zatarty) napinacz paska. Ewentualnie spalił się alternator w co wątpię. Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro postaram się napisać jak sytuacja się rozwija. Jeżeli chodzi o kabel "+" aku->wzmak wydaje mi się ze jakby gdzieś się przetarł to spalił by się bezpiecznik a jeżeli nie to ogromny pożar by wybuchł nie do ugaszenia przy tak grubym kablu. Elektryk dzisiaj powiedział ze w końcu przyszła moja kolej i zadzwoni do mnie jutro rano(piątek. Pojawia się pytanie dla czego nie chciały zapalić się nawet światła awaryjne, które powinny się palić nawet przy wymontowanym alternatorze ? Zaznaczam że w chwili obecnej działają pomimo nie przeprowadzenia żadnych napraw.

 

Dodano: 03 lut 2012 - 17:10

Sytuacja rozwiązana :) Wyszło, że to głupota poluzowała się nakrętka na minusowej klemie która trzymała kilka kabelków tam dochodzących. Elektryk sprawdził, że przy odłączeniu jednego z kabli który podłaczony jest do "-" na aku dzieje się właśnie to co mi mianowicie silnik nie gaśnie natomiast wszystko nie działa poza lampką od immobilisera. Dym oraz zapach spalenizny najprawdopodobniej spowodowany był niestykającymi kabelkami które iskrzyły co można zauważyć na lekko podtopionej izolacji kabli. Elektryk poinformował mnie że kilka bezpieczników znajdujących się w komorze silnika było do wymiany. Pojawia się tylko jeden problem Rozrusznik zaczął wydawać dziwne odgłosy podczas odpalania silnika czy ktoś wie z jakiego powodu mogło się tak stać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczotki?

Powiedz mi za co odpowiedzialne są szczotki ? Z tego Co mi się udało wyczytać prędzej jest do bendiks. Jaki mniej więcej jest koszt wymiany rozrusznika ? Znalazłem na allegro za niecałe 100 zł używany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałem dodać aktualnie rozrusznik nie kręci silnikiem :) Próbowałem przekręcić na biegu silnik po prostu popychając samochód niestety ze względu na małą przestrzeń, śliską nawierzchnie oraz niską temperaturę jedyne co się udało to 3 przeskoki na 2-ce co nie dało żadnego efektu. Czy zna ktoś jakąś złotą metodę muszę jutro wracać do domu długa trasa przede mną co najgorsze nie mam dużej ilości paliwa w zbiorniku a jak odpalił bym na popych to żadna stacja chyba nie zatankuje mi samochodu gdy będzie on odpalony(Będe jechał sam). Pojawia się kolejne pytanie czy odpalanie na popych nie ma żadnych negatywnych konsekwencji dla samochodu i czy może się coś stać ? Rozumiem że muszę włączyć zapłon i pchać na biegu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!