Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przestał działać pilot - synchronizacja nie pomaga


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

w te ostre mrozy (ostatnio jest miedzy -15C a -10C) niespodziewanie samochod przestal reagowac na pilota. Pilot nie otwiera drzwi. Wczoraj zdarzylo sie to po raz pierwszy. Wtedy pomogla synchronizacja pilota z samochodem. Procedure znalazlem w instrukcji obslugi samochodu: przytrzymac przycisk 10 sek. a nastepnie dwukrotnie przycisnac krotko. Dzis znowu przestal reagowac. Tym razem wspomniana procedura synchronizacji nie pomogla. Czy ktos przechodzil cos podobnego?

 

Domyslam sie, ze pilot jest radiowy, skoro nie musze celowac w zaden element samochodu (jak to bywa w przypadku pilotow na podczerwien). Dodam, ze przedwczoraj wyjalem akumulator na noc w obawie przed duzym mrozem. Akumulator doladowalem ladowarka procesorowa (gwarancja nieprzeladowania itp.). Chociaz w Renowkach wszystko jest mozliwe, to narazie nie lacze wyjecia/ladowania akumulatora z problemem pilota. Jesli wierzyc instrukcji obslugi, to bateria w pilocie jest sprawna, co sygnalizuje czerwona kontrolka w trakcie trzymania przycisku.

 

Samochód to Scenic 1 Ph2 2000r. 1.6 16v + LPG 206000km.

 

Prosze o rady.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

 

pozdrowienia, Łabędź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się... Mam ten sam problem.

Zaczęło się jak temp. zeszła poniżej -10st. . Zdechł mi akumulator. Naładowałem, Autko normalnie chodziło, wszystko cacy.

Rano otworzyłem z pilota, pojechałem do pracy i samochodu już nie zamknąłem. Z racji tego, że nie miałem drugiego pilota przy sobie dałem sobie siana.

Po pracy podjechałem do domu. Drugi kluczyk otwierał i zamykał normalnie, tak więc przyuczyłem drugi i wszystko było ok. Po dwóch dniach problem objawił się tak samo. Znów przyuczenie i ok. Wczoraj znów przyuczenie pomogło. Dzisiaj z rańca wszystko działało jak należy, po przyjeździe do pracy zamknąłem samochód, lecz otworzyć już go nie mogłem. Ani jeden ani drugi kluczyk nie otwiera i nie zamyka. Przyuczenie nic nie daje. Przemaglowałem wszystkie posty o podobnej tematyce i klops. Bateria w jednym kluczyku wymieniana w tamtym tygodniu, jak pierwszy raz wystąpił problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przy konkretnym mrozie musiałem dwa razy nacisnąć przycisk.

Pilot jest radiowy, ciekawe czy konkretne oszronienie i zmrożenie auta ma wpływ na działanie systemu. Pewnie jest taka możliwość. Autko stoi częściej pod chmurką więc różnie bywa.

Co do baterii to zauważyłem, że drugi kluczyk łapie z dalszej odległości a ten w użyciu już bliżej. Przy wymianie baterii można wyjąć i włożyć później czy trzeba mieć od razu na podmianę? Gdzieś na forum było, że lepiej od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fredi idź do sklepu gdzie mają baterie. Daj gościowi pilot to otworzy i wymieni. Ew. Kup baterię i wymień samemu. Teoretycznie rzecz ujmując im szybciej to zrobisz to większe prawdopodobieństwo, że wszystko będzie ok. W praktyce nigdy nie wiadomo. Może być ok. A może Ci pilot urządzić strajk.

Edytowane przez DARREK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podpinam się pod temat. Mam megane phII 2000r 1.6 16V.

W trakcie tych mrozów, padł mi akumulator. Wyciągnąłem go i naładowałem. Po pewnym czasie pilot w kluczyku przestał otwierać i zamykać drzwi. Zamykając zamek mechaniczne kluczykiem, zamyka mi tylko drzwi kierowcy, zamiast wszystkich. Jak ktoś rozwiązał swój problem to proszę o podanie przyczyny i rozwiązanie. Synchronizacja nie pomaga, a bateria została wymieniona po 2 dniach od wystąpienia kłopotów. Drugi klucz nie działa tak jak pierwszy. Z góry dziękuje

Edytowane przez padzonk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamyka mi tylko drzwi kierowcy, zamiast wszystkich.

Renówki tak mają że zamykają się tylko te drzwi co zamyka się zamkiem. Nie mają po prostu siłowników od centralnego typu "master"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, jeśli chodzi o rozwiązanie zastępcze, to w sceniku korzystam z przycisku na kokpicie służacego do zamkniecia/otwarcia wszystkich zamkow. Otwieram swoje drzwi (kierowcy), zamykam wszystkie zamki przyciskiem, wychodzę z samochodu, zamykam swoje drzwi. Należy przy tym uważać, aby nie zatrzasnąć sobie kluczyków w samochodzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre rozwiązanie na krótki czas i na temperatury większe od zera. Przy -20 w nocy, zamarzają mi zamki i rano już nie miałbym możliwości wejścia do Renaty.

Jeśli znajdziecie przyczynę i rozwiązanie to nie zapomnijcie o tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przed chwilą miałem otwarty temat z podobnymi problemami przy IMMO sterowanym radiowo.

Wygląda na to, że to nie jest odosobniony problem w tych rocznikach i niskich temperaturach.

Kilku userów znalazło na to definitywny sposób, nie wiem jednak czy jedyny i nieunikniony....

http://megane.com.pl/topic/36046-brak-trybu-serwisowego-immo/page__gopid__279325#entry279325

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych przypadkach do których dałeś linka nie ma możliwości odpalenia auta. U mnie, nie wiem jak u innych w tym temacie, nie mam problemu (odpukać w niemalowane) z odpaleniem auta. Także to chyba nie jest immo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!