Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

FILTR DPF - czy on sie dopala na wolnych ?


Kamarad

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szukałem i dokładnej informacji nie mogę znaleźć... chodzi mi o to iż nie ma napisane dokładnie nigdzie nie moge znaleźć kiedy i jak następuje czyszczenie filtra cząsteczek stałych. Gdzieś na forum "PAWEŁ" napisał "Filtr regeneruje się samoczynnie co jakiś czas (sterownik silnik przechodzi wtedy w odpowiedni tryb i następuje oczyszczenie filtra)." a znajomy ktory ma Lagune II PH II powiedział ze jak się zatrzymuje i mam podwyższone obroty to żebym jej nie gasił bo wtedy następuje dopalanie filtra. Czy to prawda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem za Ciebie instrukcję użytkowania auta. (kto by tam instrukcję auta czytał, przecież to nie samolot) To chyba nieistotne że sceniola, taką dysponowałem. Silniki takie same, filtry takie same zasada zapewne też ta sama i w Megankach będzie identycznie jak w Sceniolu. A w instrukcji przepis jest całkowicie inny jak ten co podajesz:

przechwytywadkd.png

To o prędkości obrotowej silnika, zamieszczone na tym scanie to oddzielny watek, nie ma związku z wypalaniem filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien dziękuję :) takiej instrukcji nie posiadałem :) w sumie żadnych konkretnych info nie ma o tym jak rozpoznać czy filtr się wypala czy też dopala. Czyli po prostu jeździć i sie nie martwić dopiero jak sie wyświetli komunikat to wtedy trzeba go przeczyścić ? Jest napisane też ze ze stałą prędkością 60km/h a nie podali na jakim biegu. Słyszałem opinie ze trzeba autko przegonić trasą przez 15-20 km z obrotami pow 2.5 tyś obrotów... Ja na co dzień jeżdżąc do pracy robię 15 km trasy i dopiero potem wjeżdżam w miasto...

Edytowane przez Kamarad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na co dzień jeżdżąc do pracy robię 15 km trasy i dopiero potem wjeżdżam w miasto

Przy takiej eksploatacji kontrolka o konieczności wypalenia nie powinna się zaświecić, a jeśli nawet to masz na to 100km czasu. (hehehe fajne, czas liczony w kilometrach)

To 15km trasy powinno wystarczyć na jego ewentualne wypalenie.

Co do instrukcji, to są porozrzucane w różnych miejscach w necie, wystarczy się schylić i podnieść :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, ja u siebie zauważyłem ( Megane II/II 1.9DCI 130km ), że po dynamicznej jeździe lubi się przepalić, zazwyczaj trwa to krótko ( 5, 10km ). Natomiast "wypalanie główne" trwa znacznie dłużej - około 20km ale to pewnie zależy też od stopnia zapchania.

 

Ostatnio nie miałem dłuższych wyjazdów, jeździłem jakiś miesiąc głownie na zimnym dookoła komina :l: pewnego dnia auto zaczęło mulić, pomyślałem, że pewnie czas dopalania - pojeździłem troszkę żeby nagrzać silnik do normalnej temp. a następnie "poprzeciągałem" go trochę żeby dogrzać go jeszcze bardziej - wtedy zazwyczaj zaczyna się dopalanie. Po czym to rozpoznaje? trzeba obserwować chwilowe spalanie, gdy zacznie dopalać jest ono większe np. przy jeździe z tempomatem na 6 biegu 90 na godzinę średnio pokazuje 4 - 5L a przy dopalaniu 7 - 8, puszczenie nogi z gazu - spalanie w okolicy 3L a normalnie pokazuje 0. Można też wyczuć, że praca silnika jest inna, coś jakby praca na trzy gary :)troszkę go telepie ...

 

jak już zacznie się dopalanie - ustawiam tempomat na 80 - 90km, wrzucam 6 bieg i jadę tak długo aż spalanie chwilowe nie wróci do normy :)na szczęście mam warunki i nie mieszkam w dużym mieście - daje mu spokojnie się dopalić, nie zatrzymuję się w korkach itp. raz jedyny na drodze napotkałem koparkę, która jechała wolno, zatrzymałem się żeby zobaczyć jak cały proces wygląda na zewnątrz - z rury wydechowej dobiegało "bulgotanie", auto delikatnie przebierało no i było czuć wyraźnie, że cały wydech nieźle się nagrzał :0

 

Najważniejsze wg, mnie to osiągnięcie odpowiedniej temp. silnika/katalizatora - żeby cały proces się rozpoczął, pewnie latem będzie łatwiej ale teraz zimą wiadomo jak podczas jazdy sprawa wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dziękuję za odp ja jeżdżę do pracy trasą 20 km gdzie mam 2-3 światła i potem tylko 5 km po mieście więc myślę że nie bede miał z tym problemu ;)

 

Dodano: 07 mar 2012 - 14:34

no i zaświecił się :l: Kluczyk SERVICE z pomarańczową kontrolką z lewej strony koło obrotomierza - przyp. silnik i komunikat: "sprawdź układ wydechowy" dzisiaj go przepalałem jechałem ok 40 km na 3 biegu z prędkością 80-90km przy obrotach 3-3.5 tyś i dupa... dalej się świeci jade jutro na komputer...

 

Dodano: 08 mar 2012 - 22:56

Pękł wężyk łączący filtr DPF z "czymś w silniku" przez co nie było w nim ciśnienia i komputer wyświetlał błąd - koszt 80 zł - 50 zł podłączenie i 30 zł robocizna zrobił na miejscu od ręki... Ufffff czyli to nie FAP ;) ;););)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Pytanie do posiadaczy Megane Grandtour II/II 1.9dci 130km 2007 FL.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Czy lampka kontrolna filtra cząstek stałych, znajdująca się na tarczy prędkościomierza, zapala się podczas uruchamiania silnika?

Pytam, bo u mnie się nie zapala. Cały czas świeci się natomiast lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (na tarczy obrotomierza) oraz lampka ostrzegawcza (klucz SERVICE) i komunikat sprawdź układ wydechowy.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Gdy zdarzyło się to pierwszy raz, to elektromechanik stwierdził zapchany filtr DPF. Przeczyscił i ostrzegł, że prawdopodobnie będzie konieczne powtórne czyszczenie i tak rzeczywiscie było. Jak tylko wyjechałem na trasę i mocniej przycisnąłem, to znów zaświeciły się kontolki. Drugie przeplanie, usówanie błędów, wyjazd na trasę i znów to samo. Nie zauważyłem przy tym spadku mocy, a często jest to podowany objaw zapachnia DPFu.

Trzeci raz filtra nie przepalałem.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - ortografia Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Komunikat o wypalaniu pojawia się na desce wg zał. MII Ph II. Posiadam auto od 2,5 roku i dopiero po takim czasie pojawiło mi się wypalanie. Trasy robię głownie przy kominie, komunikat wyskoczył mi podczas trasy 22Km. Trwało to ok 10km - zatrzymałem się tylko żeby wysadzić dziewczynę do pracy i podczas robienia zdjęcia. Najśmieszniejsze jest to że dzień wcześniej oglądałem filmiki na YT odnośnie wypalania DPF. Po wypaleniu czuję delikatny przyrost mocy. Prędkość podczas wypalania ok 80km/h. Temperatura otoczenia -2C, Brak lampki service.

post-7217-0-19689300-1448269648_thumb.jpg

Edytowane przez damus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz pytanko dla posiadaczy 1,6 dCi :D Jak u was z FAP-em? Ja auto posiadam od 2 miesiecy z tym ustrojstwem i... jakoś nie czuje różnicy. Nie ma wyższego spalania chwilowego. Obroty ciągle takie same. A FAP raczej na pewno musiał się wypalać, zrobiłem nim 2 tys odkąd go mam. Czytałem, ze to zupelnie inna konstrukcja i oglądając zdjecia poglądowe faktycznie widać tam jakby dodatkowy wtryskiwacz. Czy ktoś w 1,6 miał sytuację, że zapaliła mu się kontrolka by przegonić auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ambaras kontrolka jest nieaktywna, jak już sam zauważyłeś nie ma prawie żadnych objawów wypalania. Jak masz dobry słuch to poznasz po dźwięku z wydechu, jest bardziej basowy. Drugi sposób to obserwowanie zasięgu jeśli jedziemy w trasie spokojnie, podczas wypalania zasięg spada szybciej, a po wypaleniu z powrotem rośnie. Po 2kkm mógł się jeszcze u Ciebie nie wypalać, zależy jakie trasy pokonujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozpoznaję w 1.5 dCi po dźwięku. Wskazanie chwilowego spalania się nie zmienia, podczas hamowania silnikiem też wskazuje zero. Ale... podwyższone spalanie jest uwzględniane w średnim spalaniu wykazywanym na komputerze. Sposób żeby sprawdzić: podczas jazdy ze stałą prędkością skasować wskazania komputera, a potem obserwować chwilowe oraz średnie spalanie. Po paru(nastu) sekundach jazdy, kiedy komputer już sobie przeliczy średnie spalanie, będzie ono o ok. 2 l/100 wyższe niż wynikałoby to z obserwowanego przez nas chwilowego. Trochę zagmatwałem, ale mam nadzieję, że zrozumiecie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fap w 1,5 110 różni się... w 1,6 jest blisko silnika współpracuje z turbinką i EGR. Wychodzi na to że róznica jest kolosalna. Nie słyszałem o takich rozwiązaniach w 1,5. Dlatego pytam, ale widzę że użytkowników 1,6 dCi jak na lekarstwo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat FAP w 1,5 dCi z dodatkowym wtryskiwaczem i w 1,6 dCi to ta sama konstrukcja, która jest praktycznie niezależna od silnika.

EGR jest tam w zupełnie innym celu, jest on od redukcji tlenków azotu.

Akurat w 1,6 dCi układ EGR jest bardzo rozbudowany (są dwa EGRy) i dlatego nie potrzebuje wtrysku SCR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam wszystkich serdecznie.

Pozwolę sobie odkopać temat, bo cały FAP to dla mnie nowość.

Podsumowując, gdy zacznie się wypalanie pojawi mi się ikonka jaką pokazał na zdjęciu damus.

W tym czasie muszę jechać z prędkością między 80-90km, 5-6 bieg, obroty do 3.000 i tak długo jeździć aż zniknie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!